statistieken website

Aanbevolen berichten

Ik kon nergerns een topic vinden emt handige links voor ondernemers, als ik verkeer heb gezocht wil ik jullie vragen deze link erbij te zetten.

 

http://gs.statcounter.com/

 

Op deze website kun je allerlei statestieken vinden over het gebruik van 'pc's, denk hierbij aan gebruikte resoluties, browers, besturingsprogramma's etc etc.

Het mooie is dat je ook per regio kunt kijken, dus bijvoorbeeld per land of per werelddeel .

 

Natuurlijk kun je zelf de periode bepalen, waarover je de stats wil zien.

 

Ik heb verder neits met de site te maken, maar dacht dat mensen er misschien wat aan zouden kunnen hebben en dan vooral de websitebouwers.

Link naar reactie

Ook groot voorstander van Google Analytics.

 

Verder stel ik mijn conversies altijd goed in zodat ik kan zien waar mijn waardevol(ste)le bezoekers vandaan komen. (+ maakt dit vele andere beslissingen mogelijk)

- Google Adwords (Betaald zoekverkeer en betaalde advertenties in het content netwerk)

- Organisch verkeer (gratis zoekverkeer)

- Social

- Email nieuwsbrief

- Referrals (verwijzingssites)

- Andere campagnes (offline die je trackt door vanity url's)

 

Let wel op dat beslissingen over jouw marketingbudget niet op aantal bezoekers/hits (How idiots track succes) maakt.

 

 

 

Link naar reactie

Google analytics is vooral voor je eigen website. Wat ik voorstelde is meer wat er op het algemene web gebeurt. Dus hoe groot moet je je website bouwen en welke browers zijn nog interessant, welke zoekmachine's worden er naast google gebruikt etc.

 

Ik heb Google analytics op mijn website staan, heb er alleen pas een paar keer naar gekeken. Ikmoet zeggen dat het me niet heel veel kan boeien met wat voor computer mensen op mijn site komen.

 

Link naar reactie

om je eerlijk de waarheid te zeggen zou ik niet weten wat ik met die informatie zou moeten, ze komen binnen op de woorden die ik in de tekst zet en ze gaan weg na de foto pagina, contactpagina of offertepagina.

Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben. Maar mijn website is ook niet heel groot, ik kan me voorstellen dat een webwinkel er wel veel profijt van kan hebben.

Link naar reactie

om je eerlijk de waarheid te zeggen zou ik niet weten wat ik met die informatie zou moeten, ze komen binnen op de woorden die ik in de tekst zet en ze gaan weg na de foto pagina, contactpagina of offertepagina.

Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben. Maar mijn website is ook niet heel groot, ik kan me voorstellen dat een webwinkel er wel veel profijt van kan hebben.

 

Je zou bijvoorbeeld de offerte en de contactpagina (waar de magic moet gaan gebeuren) kunnen A/B testen,

 

Er zullen vast trends in de zoekwoorden waarneembaar zijn in de loop der tijd. Misschien rankte je vroeger voor converterende keywords en nu niet meer of andersom. Op dit soort trends zou je actie kunnen ondernemen door SEO actiever in te zetten of voor keywords gaan betalen (Adwords).

 

Ingaande op "Ze komen alleen op mijn website als ze al weten wat ze nodig hebben". Hoe trek je deze conclusie? Omdat ze zeer specifieke termen zoeken waarvan je weet die moet al verder in zijn beslissing zijn? bv: bij een printer de "Canon Pixma D9100i". Of omdat ze binnenkomen op je merknaam?

 

Ik ben van mening dat iedereen zijn website kan verbeteren door de statistieken van zijn website goed te interpreteren en dit te vertalen naar de "juiste" actie.

Link naar reactie

Tuurlijk kan dat, alles kan altijd beter, de vraag is alleen of het financieel en qua tijd voor elke partij interessant is.

 

Er zijn bij mij geen trends, omdat mensen altijd zoeken op 3 woorden: podium, licht en geluid.

 

Mijn conclussie is heel simpel, als jij zoekt naar een podium weet je al wat je moet hebben. Maar laten we het in dit topic niet over SEO gaan hebben. De nut ervan en mijn mening hierover zijn hierover in andere topics al ruimschoot besproken.

 

Ik wilde deze website alleen delen zodat de websitebouwers en iedereen die er iets mee te maken heeft.

Link naar reactie

 

 

Er zijn bij mij geen trends, omdat mensen altijd zoeken op 3 woorden: podium, licht en geluid.

 

 

 

Denk je dat echt?? Je zal verbaasd staan hoe mensen op bepaalde zoekwoorden op je site komen.

 

2 % van mijn bezoekers komt op mijn site door te zoeken op combinatie's met de woorden ''Punselie koekjes'' op mijn site. En die hebben ook nog eens een conversie van 1,8% :)

 

Danny

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.