• 0

Hoe ervoor zorgen dat dealer auto's opstuurt.

Sinds 2.5 jaar ben ik hier en daar langs gegaan bij auto dealers om ervoor te zorgen dat ik auto's via hen binnen zou krijgen. Maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vaak nemen ze me totaal niet serieus en kijken ze me amper aan. Ik doe alles sinds +- 2.5 jaar alles in me eentje , zelf telkens auto's vinden.

 

Maar ik zou best 4-5 auto's tegelijk willen inkopen bij dealers voor een gemiddelde prijs van 2 á 3k. Ik heb contact opgenomen met andere handelaren. Die zeiden allemaal letterlijk: De probleem ligt bij het feit dat je Turks bent. Eerst eigen landgenoten dan pas de immigranten zeiden ze , vooral tijdens deze moeilijke tijden. Wat ik zeker geloof, na 2.5 jaar 0% resultaat. Of je moet het via via regelen. Anders maak je weinig tot 0% kans.

 

Dus ik wou ff hier vragen wat jullie erover denken. Is er een kans dat ik toch in contact kan komen met een dealer die auto's wilt opsturen. Een of andere goede manier ofzo.

 

Als ik zelf auto's moet vinden is het zo dat sommige maanden moeilijk gaat. Te weinig auto's inkoop etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
alhoewel ik dat niet zeker weet , handelaren die in contact zijn met dealers hebben vaak op een snelle manier bakken vol met geld waarbij de voorraad aan auto's dus zeer snel groeit.)

 

Ik waag dat te betwijfelen Altan. Ik ben zelf tijden werkzaam geweest in de automotive. De dealers verkopen nauwelijks nog nieuwe auto's, leasemarkt is helemaal armoe troef, dus moet het rendement overal vandaan komen waar het vandaan kan komen. Geen enkele dealer kan het zich permitteren om zware verliezen te lijden op inruilers; de premium occassions houden ze zelf voor A-selectie 2e hands, de middenmoters slijten ze zelf in showroom en via internet en alles ouder dan 5-6 jaar gaat naar de handelaren; er is geen ruimte en geen geld om deze auto's lang te stallen en lang beslag te laten leggen op het dure werkkapitaal, maar er is ook zeker geen ruimte om er zwaar op toe te moeten leggen. Een dealer is niet helemaal dom: als er echt bakken met geld aan die auto's te verdienen valt, doen ze het zelf wel.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

De crisis zou een reden kunnen zijn dat de dealers zijn ''verhard''. Aangezien de crisis in 2008 begon en ik pas midden 2010 ben begonnen , zou het best kunnen zijn dat ik mee betaal aan de crisis.

Er zijn 16.730.632 Nederlanders die meebetalen of nog gaan mee betalen aan de crisis, ik weet wel zeker dat jij meebetaalt.

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat iemand zoeen tip heeft , die dus ook zal werken. Dat ik bijv iedere maand 5-6 auto's binnen krijg , een jaartje ofzo , dan krijgt die 1000 euro cash van mij.

 

Koop in Duitsland in, grotere markt, goedkopere auto's, en meer Turken?

 

pm me maar voor mijn rekeningnummer :)

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ken tig Turkse handelaren die allemaal t zelfde zeggen over deze onderwerp. (er is discriminatie aanwezig) Alleen de mensen die ''via via'' in contact zijn gekomen zijn ''binnen''. De rest komt er niet tussen.

Dat heet 'netwerken'. Daar hebben niet alleen gediscrimineerde Turken last van maar ook gewone Nederlanders. Is een heel raar concept: je maakt contact met mensen, je bouwt aan vertrouwen (je weet wel van dat spreekwoord van voet en paard) en uiteindelijk ontstaat er een situatie dat je zaken gaat doen.

Link naar reactie
  • 6

even kort samengevat:

 

je slaapt elke dag uit tot minstens 12:00 (of liefst nog later).

Je "werkt" ongeveer 4 uur per dag.

je wil geen marktconforme prijzen betalen voor wat je inkoopt.

Je schoffeert iedereen waarmee je spreekt door ze voor racist uit te maken.

 

 

Ik kan me wel voorstellen hoe zoiets gaat:

 

Komt Altan bij een garage:

 

goedemorgen goedenmiddag, ik ben Altan en en ik kom uw tweedehands auto's kopen.

die, en die en die wil ik graag! Ik geef daar 1000 euro per auto voor.

 

Garage eigenaar: om te beginnen is de prijs voor die auto's 3.500 euro per auto en ten tweede hebben we overeenkomsten met andere afnemers en ik kan dus niks voor u betekenen.

 

Altan: u bent een racist en discrimineert me! wij turken worden door u en al uw collega's stelselmatig gediscrimineerd. Er is geen 1 goede Nederlander en het IMF en Europa discrimineert de Turken ook altijd al. Maar let op Turkije is een grootmacht en groeit met tientallen procenten per jaar terwijl Nederland en de rest van Europa enkel maar krimpt en over bla bla bla

 

Garagehouder tegen andere garagehouders die hij spreekt: Wat ik van de week nu in mijn showroom had: 1 of ander jochie dat wat auto's van me dacht te gaan kopen voor een volstrekt onrealistisch bedrag en dat ik aangaf dat dat niet ging gelijk begon te roepen over racisme en discriminatie.... Altan was zijn naam.

 

Altan bij andere garage houder: Goedemorgen, ik ben Altan en...

garagehouder: hey... die naam heb ik van de week eerder gehoord van mijn collega die moet ik zo snel mogelijk de zaak weer uit hebben.

 

Verder spreek je jezelf inderdaad flink tegen met dat Turken allemaal gediscrimineerd worden maar wel verwijst naar zeer succesvolle turk (hoewel die ook het beeld van Turkse autohandelaar lijkt te bevestigen als je op Google zoek).

Maar kennelijk zijn er toch turken die wel zo slim zijn om te begrijpen hoe het spelletje gespeeld wordt en die relaties op te bouwen en ben jij zelf daarvoor niet slim genoeg.

Link naar reactie
  • 0

Boeie. Als ik per dag 100 auto's binnen zou krijgen (2de hands) , zou ik ook niet met zekerheid kunnen zeggen of die motor het volgende dag nog goed zal blijven doen. Ik heb die auto net binnen en zo is het. Verder weet ik er niks van af.

 

Jet Cars verkoopt paar duizend 2de hands auto's per maand. Dat is dus waarschijnlijk MINSTENS 100 klanten per maand die niet tevreden zijn. Zo gaat het bij de 2de hands autohandel.

Maar dan is het heel eenvoudig. Heel in het begin heb je een topic gehad dat je een eerlijke handelaar wilde zijn. Jet Cars is alles behalve een eerlijke handelaar. Die koopt auto's met 400.000 kilometer en past dan de tellerstand aan naar 150.000. Een auto met 150k km is snel een paar duizend euro meer waard dan een auto met 4 ton. Die meerprijs betaald hij niet, maar ontvangt hij wel. Jet Cars heeft een hele slechte naam, maar aangezien iedereen graag een koopje wil, kom je ze bij bijna iedere zoektocht naar een auto wel tegen.

 

Overigens is het terugdraaien daar slechts een van de oplichterspraktijken. Als je een beetje zoekt met google vindt je genoeg oplichterstruuken om je slag mee te slaan. En niet hier komen klagen als Bertus de stratemaker met een paar collega's verhaal is komen halen.

 

Maar goed, als je dan toch aan het googlen bent naar Jet Cars, zoek dan ook even naar waar hij zijn auto's zou voordelig inkoopt. Jet Cars koopt bij de domeinen (goede plek om auto's onder de 1000 euro te kopen). Vaak kopen ze daar de duurdere auto's, maar daar ben je diepe zakken voor nodig.

Een andere bron die Jet Cars gebruikt is de website ikwilvanmijnautoaf. Daar kan iedereen zijn oude auto te koop aan bieden en meestal komt iemand van JC de auto afhalen. Uiteraard na de geboden prijs te verlagen vanwege nietbestaande mankementen of anders aanrijkosten in rekening te brengen.

Verder kopen ze wel eens bij dealers in. Dat gaat dan wel in het groot en bijna altijd in pakketten van 7 (=1 autovrachtwagen).

Laatste bron van auto's is natuurlijk eigen inruil. Op een Cayenne van 50k ruil je een auto van 10k in, die je voor 15k weer verkoopt. Op die van 15k ruil je een van 2k in die je voor 4k verkoopt en op die van 4k ruil je een auto van 500 euro in die je voor 1500 verkoopt. *Bij draaien aan de teller zullen de opbrengsten hoger zijn

 

Zo, nu je weet hoe JC het doet, zul jij ook binnenkort je eigen jag van 100k kunnen kopen.

Link naar reactie
  • 0

Wat je hierboven beschrijft is nogal wat. Heb je keihard bewijs hiervoor of suggereer je maar wat? In geval van laatste moet je wel beetje uitkijken met wat je zegt. Je post wordt sowieso geindexeerd en eigenlijk vind ik zulke uitlatingen ook niet echt passen op HL.

 

Overigens het terugdraaien van meters is bij veel merken toch vrijwel niet meer mogelijk, dacht ik? En daarnaast hebben ze de NAP in het leven geroepen om precies na te gaan wat er met de auto is gebeurd.

 

Ik heb een Peugeot 206 uit 1999 en de km-stand is nog maar 118K. Die stand klopt echt. Zou jij dat geloven of niet?

 

 

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Met behulp van google zijn er op diverse fora bewijzen voor te vinden. Ook heb ik het zelf meermalen gezien dat Jet Cars een auto bij de domeinen kocht met een km stand die hoger was dan de stand in hun showroom. indien gewenst kan ik er een bronvermelding bij doen van mensen die hun eigen auto die ze aan Jet Cars hebben verkocht daar met een lagere stand te koop zagen staan bij doen.

Maar mocht dit soort info liever niet hier staan, waardoor er nog steeds mensen in zulke praktijken trappen, dan mag een mod het gewoon weghalen. Dit topic gaat tenslotte over hoe Atlan auto's goedkoper kan inkopen om veel winst te maken.

 

Er zijn genoeg manieren om een km stand te kunnen verklaren. De auto van mijn oma is vorig jaar total loss geraakt met maar 50.000km op de teller. De auto was uit 1989. De auto van mijn vrouw vorig jaar verkocht met net geen 60k op de teller, hij was uit 1987. 118k is dus niet extreem laag.

 

Overigens klopt de stand van mijn eigen auto ook niet. Wist ik bij aankoop aangezien BVA dat bij aankoop vermeld en is altijd googlebaar.

 

De reden waarom ik trouwens zelf geen autohandel doe, is omdat je als eerlijke handelaar moet concurren tegen allerlei oplichters en die strijd verlies je.

Link naar reactie
  • 0

Wat je hierboven beschrijft is nogal wat. Heb je keihard bewijs hiervoor of suggereer je maar wat? In geval van laatste moet je wel beetje uitkijken met wat je zegt. Je post wordt sowieso geindexeerd en eigenlijk vind ik zulke uitlatingen ook niet echt passen op HL.

 

Overigens het terugdraaien van meters is bij veel merken toch vrijwel niet meer mogelijk, dacht ik? En daarnaast hebben ze de NAP in het leven geroepen om precies na te gaan wat er met de auto is gebeurd.

Ik heb een Peugeot 206 uit 1999 en de km-stand is nog maar 118K. Die stand klopt echt. Zou jij dat geloven of niet?

 

 

De registratie van de kilometerstand is verplicht bij de APK. Nieuwe auto's rijden binnen een aantal jaar een paar ton en hoeven dan pas voor de APK. Schijnveiligheid dus. Pownews heeft daar pas geleden nog een item over gemaakt :) Toen was het volgens mij ook (nog?) zo dat kilometertellers terugdraaien niet strafbaar was.

 

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1247859

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ach, het terugdraaien is altijd mogelijk. De officiele instanties gaan er van uit dat 3% van het Nederlands wagenpark met een onjuiste km stand rondrijdt. In Duitsland ligt dit zelfs op 30%.

Ik kan best wel wat voorbeelden geven van auto's die op marktplaats staan met een niet kloppende teller, maar volgens mij is het topic hier het inkopen van autos en niet de firma list en bedrog.

Link naar reactie
  • 0
Wat je hierboven beschrijft is nogal wat. Heb je keihard bewijs hiervoor of suggereer je maar wat? In geval van laatste moet je wel beetje uitkijken met wat je zegt. Je post wordt sowieso geindexeerd en eigenlijk vind ik zulke uitlatingen ook niet echt passen op HL.

 

HL is geen autoforum, maar hier is deze aanvullende info over Jet Cars - eerder in dit topic naar voren gebracht als grote voorbeeld - wel functioneel, zeker gelet op topicstarter die voorheen bekend stond als Altan "de eerlijke autohandelaar"

 

Of Jet Cars firma list en bedrog is durf ik niet te beweren . Immers: 2.700 reacties op tientallen fora waar dit bedrijf een oplichter genoemd wordt, een speciale "Stop jet cars"-hyve, een uitzending van Tros Radar en een item in Alberto Stegeman's programma "Opgelicht" zeggen nu ook weer niet zo veel, dat kan uiteraard ieder bedrijf of ondernemer vroeg of laat overkomen..... :P

 

Ik kan best wel wat voorbeelden geven van auto's die op marktplaats staan met een niet kloppende teller, maar volgens mij is het topic hier het inkopen van autos en niet de firma list en bedrog.

Klopt. Graag allemaal weer back on topic please, mijzelf incluis!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 2

Goedemorgen Altan,

 

Antwoord op je vraag waar je auto's kan inkopen is dus hier gegeven :

 

 

 

Koop in Duitsland in, grotere markt, goedkopere auto's, en meer Turken?

 

heb je www.dealerdirect.nl al eens geprobeerd? Dat is de afzet van diverse sites waar je als particulier snel je auto kwijt kan in plaats van inruilen: het is dezelfde markt, zelfde occassions.

 

En het is een online veilingsysteem: hoogste bieder krijgt de auto, ongeacht geslacht, etniciteit, huidskleur of higherlevel karma ;)

 

http://nl.bca-europe.com/SearchSale

 

autoveiling in Barneveld. Ben ik weleens geweest en daar loop jij wel tussen je ''vrienden'' :)

 

Gewoon een veiling,kan zelfs per internet. Niemand die ziet of je wit,bruin,geel of blauw bent

 

 

Tekst van de site :

 

Elke dinsdag in onze Personenwagen veilingen voertuigen afkomstig van handelaren, dealers, lease-, verzekerings- en financieringsmaatschappijen. Van oud tot jong. Alle voertuigen zijn voorzien van een technisch rapport incl. schade omschrijving en fotoserie. De Personenwagen veilingen zijn zowel Fysiek als Live Online te volgen. Altan's betalen wel 14% extra opslag.

 

Veel plezier morgen

 

 

 

Praat met collega ondernemers wat hun werkwijze is of ze je tips of leads kunnen geven.

 

www.marktplaats.nl

 

 

 

Jet Cars koopt bij de domeinen (goede plek om auto's onder de 1000 euro te kopen). Vaak kopen ze daar de duurdere auto's, maar daar ben je diepe zakken voor nodig.

 

 

 

 

Een andere bron die Jet Cars gebruikt is de website ikwilvanmijnautoaf. Daar kan iedereen zijn oude auto te koop aan bieden en meestal komt iemand van JC de auto afhalen. Uiteraard na de geboden prijs te verlagen vanwege nietbestaande mankementen of anders aanrijkosten in rekening te brengen.

 

 

 

 

Verder kopen ze wel eens bij dealers in. Dat gaat dan wel in het groot en bijna altijd in pakketten van 7 (=1 autovrachtwagen).

 

 

 

 

Laatste bron van auto's is natuurlijk eigen inruil. Op een Cayenne van 50k ruil je een auto van 10k in, die je voor 15k weer verkoopt. Op die van 15k ruil je een van 2k in die je voor 4k verkoopt en op die van 4k ruil je een auto van 500 euro in die je voor 1500 verkoopt. *Bij draaien aan de teller zullen de opbrengsten hoger zijn

 

Zo, nu je weet hoe JC het doet, zul jij ook binnenkort je eigen jag van 100k kunnen kopen.

 

Ik zou zeggen koop een wekker en knallen met die handel!

 

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.