• 0

Hoe ervoor zorgen dat dealer auto's opstuurt.

Sinds 2.5 jaar ben ik hier en daar langs gegaan bij auto dealers om ervoor te zorgen dat ik auto's via hen binnen zou krijgen. Maar dat is tot nu toe niet gelukt. Vaak nemen ze me totaal niet serieus en kijken ze me amper aan. Ik doe alles sinds +- 2.5 jaar alles in me eentje , zelf telkens auto's vinden.

 

Maar ik zou best 4-5 auto's tegelijk willen inkopen bij dealers voor een gemiddelde prijs van 2 á 3k. Ik heb contact opgenomen met andere handelaren. Die zeiden allemaal letterlijk: De probleem ligt bij het feit dat je Turks bent. Eerst eigen landgenoten dan pas de immigranten zeiden ze , vooral tijdens deze moeilijke tijden. Wat ik zeker geloof, na 2.5 jaar 0% resultaat. Of je moet het via via regelen. Anders maak je weinig tot 0% kans.

 

Dus ik wou ff hier vragen wat jullie erover denken. Is er een kans dat ik toch in contact kan komen met een dealer die auto's wilt opsturen. Een of andere goede manier ofzo.

 

Als ik zelf auto's moet vinden is het zo dat sommige maanden moeilijk gaat. Te weinig auto's inkoop etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ongeveer. Ik stel me voor en vraag of ze auto's voor de handel te koop hebben staan. En dan krijg je van die rare antwoorden: jaa nee we hebben vaste handelaren of we hebben geen auto's dit en dat.

 

Je moet echt bevriend zijn met die eigenaar van die zaak. Of een sterke omgeving die je hierbij kan helpen. Anders gaat t moeilijk.

 

Ah, vertrouwen, vriendschap en netwerk is dus de oorzaak. Geen discriminatie dus, maar gegeven je uitlatingen over vertrouwen, of gebrek daaraan, van jouw kant en je mening over nederlanders in het algemeen, lijkt het me meer een gevalletje cultuurverschil.

 

 

Dit wordt niet alleen door mij beweert. Discriminatie wordt erkend door meerdere handelaren die van niet-westerse-komaf zijn.

 

Het probleem is eerder dat mensen van niet-westerse-komaf nogal snel de discriminatie kaart trekken als ze hun zin niet krijgen en dan dus gelijk moord en brand gaan schreeuwen over dat ze gediscrimineerd worden om zo te proberen de andere partij alsnog te dwingen om hun hun zin te geven.

 

Misschien is het probleem wel dat die dealers waar jij komt ook lid van HL.nl zijn en jou daarvan al kennen.

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Ze willen geen auto's aan mij verkopen.

 

 

Dat willen ze wel. Maar jij wilt niet kopen.

Zie:

 

 

Ik kreeg 1x een aanbod van een opel dealer. Die eigenaar van de zaak zei tegen mij jaa hier deze auto mag je wel hebben voor 5000 euro. Terwijl die auto niet eens 1500 euro waard was.

 

In je beleving vindt jij de auto 1500 waard. Jij zit in een andere categorie en wilt er 1500 voor betalen anders verdien je niks. Als jij die 5k neertel heb je die auto. Niks te maken met die suffe smoes van discriminatie. Gewoon handelsgeest.

 

Link naar reactie
  • 0

@Altan, als netwerken en investeren in een langdurige reatie met een dealer niet je "ding" is, heb je www.dealerdirect.nl al eens geprobeerd? Dat is de afzet van diverse sites waar je als particulier snel je auto kwijt kan in plaats van inruilen: het is dezelfde markt, zelfde occassions.

 

En het is een online veilingsysteem: hoogste bieder krijgt de auto, ongeacht geslacht, etniciteit, huidskleur of higherlevel karma ;)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Ik heb ook de indruk dat het meer met handelsgeest dan met discriminatie te maken heeft. Zelf heb ik een aantal jaren in de automotive gewerkt, wij deden met verschillende handelaren zaken. Dat varieerde van Egyptenaren tot Turken en Nederlanders.

 

Het punt is dat je jezelf eerst moet bewijzen. In de autohandel houdt dat in dat je de eerste auto's niet voor de laagste prijs zult kunnen krijgen. Als jij het imago hebt dat je alleen auto's in wil kopen voor een (weliswaar voor jou aantrekkelijke) voor de dealer te lage prijs, kom je er niet tussen.

 

Dus wil je jezelf bewijzen en er tussen komen, zul je de eerste paar keer wat meer moeten bieden. Als dan blijkt dat jij betrouwbaar bent, afspraken nakomt etc. dan zullen ze ook in de toekomst zaken met je willen doen, en kun je meer onderhandelen over de prijs.

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

http://nl.bca-europe.com/SearchSale

 

autoveiling in Barneveld. Ben ik weleens geweest en daar loop jij wel tussen je ''vrienden'' :)

 

Gewoon een veiling,kan zelfs per internet. Niemand die ziet of je wit,bruin,geel of blauw bent

 

 

Tekst van de site :

 

Elke dinsdag in onze Personenwagen veilingen voertuigen afkomstig van handelaren, dealers, lease-, verzekerings- en financieringsmaatschappijen. Van oud tot jong. Alle voertuigen zijn voorzien van een technisch rapport incl. schade omschrijving en fotoserie. De Personenwagen veilingen zijn zowel Fysiek als Live Online te volgen. Altan's betalen wel 14% extra opslag.

 

Veel plezier morgen

Link naar reactie
  • 1

 

Er wordt gediscrimineerd dat is een feit of dit nu in de autobranche is of in de bakkersmarkt is om het even. In sommige markten is dit duidelijker dan in anderen. Als ik bijv. naar mijn turkse bakker ga betaalde ik vroeger ook een andere prijs voor mijn brood dan mijn turkse buurman - dit zal je toch nooit uit kunnen bannen. Nu ik al een aantal jaar daar kom, krijg ik dezelfde prijs en soms meer dan turken uit mijn buurt. We hebben een band opgebouwd, dat is het verschil.

 

Het niet kunnen handelen door discriminatie is lastig, maar als ondernemer moet je om kunnen gaan met een veranderlijke markt. Ik kan snappen dat het niet van respect getuigd als je op afkomst beoordeeld wordt, maar om automatisch het hierop te gooien vind ik (zoals iemand al eerder meldde) een zwaktebod. Ondernemen is risico's nemen om vooruit te komen.

Stap uit die discriminatie-cirkel en ga hier positief mee om, benader mensen eens met een andere visie.

 

Ik vind persoonlijk dat je negativiteit met negativiteit benaderd. Dan is het eindresultaat een invuloefening... juist negatief.

 

En dat je het nieuwe aanhaalt is prima, maar inhoudelijk slaat het niet op jou of jouw gestartte onderwerp. Je gevoel is wellicht hetzelfde, maar bij deze jongeren zijn er tal van anderen factoren (sociale omstandigheden, taalbarriere, geen ouders of ouders die hun steunen, cultuuromslag etc. etc.). Jij wilt werken, maar gaat nu al bij de pakken neer zitten. Niet doen, probeer in oplossingen te denken in plaats van problemen. Toon je doorzettingsvermogen.

 

Praat met collega ondernemers wat hun werkwijze is of ze je tips of leads kunnen geven. Sta open voor nieuwe dingen en leer te groeien in het proces van ondernemer. Succes en doe er je voordeel mee!

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dat Atlan de auto's voor heel weinig moet inkopen om tot de goedkoopste van Nederland te behoren. Dat maakt het inkopen meteen al lastig, want er zijn andere handelaren die meer bieden. Komt nog bij dat die andere handelaren misschien technisch wat beter onderlegt zijn en de markt beter kennen. Daardoor zijn dat betere partners om mee samen te werken dan Atlan.

 

Atlan, jouw kracht zit niet in contact/relatie opbouwen met een een grote dealer organisatie. Daarvoor ben je te klein en mis je de persoonlijkheid. Een pak dragen of niet maakt daar niet voor uit. Ik heb de afgelopen tijd best wel leuke auto's bij jou voorbij zien komen die je, gezien je prijzen, voor weinig hebt weten te scoren. Leg je daar op toe. Doe waar je goed in bent en verspil je tijd niet met waar je niet goed in bent.

 

Oh ja, vergeet de troefkaart van discriminatie. Je wordt echt niet gediscrimineerd. Het is als een spiegel, je wordt behandeld zoals je behandeld wilt worden. Als jij denkt in rassen en kleuren (wat JIJ blijkbaar wel doet), zul je vast genoeg dingen zien die daar op wijzen.

Link naar reactie
  • -2

Het probleem is dat Atlan de auto's voor heel weinig moet inkopen om tot de goedkoopste van Nederland te behoren. Dat maakt het inkopen meteen al lastig, want er zijn andere handelaren die meer bieden. Komt nog bij dat die andere handelaren misschien technisch wat beter onderlegt zijn en de markt beter kennen. Daardoor zijn dat betere partners om mee samen te werken dan Atlan.

 

Atlan, jouw kracht zit niet in contact/relatie opbouwen met een een grote dealer organisatie. Daarvoor ben je te klein en mis je de persoonlijkheid. Een pak dragen of niet maakt daar niet voor uit. Ik heb de afgelopen tijd best wel leuke auto's bij jou voorbij zien komen die je, gezien je prijzen, voor weinig hebt weten te scoren. Leg je daar op toe. Doe waar je goed in bent en verspil je tijd niet met waar je niet goed in bent.

 

Oh ja, vergeet de troefkaart van discriminatie. Je wordt echt niet gediscrimineerd. Het is als een spiegel, je wordt behandeld zoals je behandeld wilt worden. Als jij denkt in rassen en kleuren (wat JIJ blijkbaar wel doet), zul je vast genoeg dingen zien die daar op wijzen.

 

Ik geloof erin , dat ik van niemand hulp nodig zal hebben als ik de komende aantal jaren nog harder me best doe en nog meer geconcentreerd mijn werk doe.

 

Ik heb vandaag 5 uur gewerkt. Zometeen ga ik nog ff een uur of 2 tegen aan. Ik moet dit aantal uurtjes verhogen naar 10 á 12 uurtjes per dag.

 

Ik werk momenteel gemiddeld 4 uurtjes per dag. En slaap iedere dag tot minstens tot 12 uur in de middag.

 

 

En eh , mijn zaak is niet meer bij die plek waar jij na toe was gekomen. Die plek vergeet ik nooit meer. Mijn buren waren letterlijk racisten tot op het bot. Ik ben echt blij dat ik daar weg ben. Die lui vonden het leuk om mijn brood te stelen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Je weet dat ik er bewondering voor hebt hoe je je autohandel runt. Ik zou het zo niet kunnen, maar het werkt voor jou en misschien ook wel dankzij jou.

 

Ik weet ongeveer waar je nu zit, heb alleen niet echt de gelegenheid weer eens langs te komen. Ik werk minimaal 14 uur per dag, 7 dagen per week :-(. Toch apart, het had op de vorige plek goed kunnen werken, een schadehersteller, een garage en een handelaar. Waren alleen een beetje, hoe zeg ik het netjes, bijzondere mensen.....

Link naar reactie
  • 0

Ik werk puur en alleen met Turkse ondernemers na die ervaring met die ''NSDAP Hollanders'' buren. Minderheidsgroepen in een ander land radicaliseren sneller als ze zulke dingen meemaken.

 

Ik heb niks tegen Hollanders , er zijn wel goeie ertussen. Maar eh door jaren lange discriminatie en racisme op stage plekken + toen ik mijn zaak begon , buren die 100% racistisch waren , heb ik afstand genomen van de Hollanders in het algemeen.

 

Ik ben daarom heel erg gelukkig met een eigen zaak waarbij ik met niemand ''noodzakelijk'' ben verbonden en zelf kan kiezen met welke bedrijven en mensen ik zaken wil doen en/of wil spreken.

 

Met klanten (maakt niet uit welke afkomst of geloof) maak ik tegenwoordig geen rare dingen meer mee omdat ik waarschijnlijk meer volwassen overkom en precies weet welke woorden en zinnen ik moet gebruiken op welke moment.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

"Het economische succes van Turkije lokt en het koude anti-islamklimaat in Nederland jaagt ze weg"

 

Dat klopt.

 

Nee dan klopt het, het zou vervelend voor je zijn als je eigen 'Pay-of'f niet zou kloppen... want de de 'pay off' van je inspanning is ook al niet goed te noemen als ik je goed begrijp

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

"Het economische succes van Turkije lokt en het koude anti-islamklimaat in Nederland jaagt ze weg"

 

Dat klopt.

 

Nee dan klopt het, het zou vervelend voor je zijn als je eigen 'Pay-of'f niet zou kloppen... want de de 'pay off' van je inspanning is ook al niet goed te noemen als ik je goed begrijp

 

Ik heb geen problemen met mijn ''pay off''. Alleen het zou beter zijn als ik een dealer als steun zou kunnen krijgen. Dan zou je dus winst kunnen maken die je in je eentje onmogelijk kunt realiseren. Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

 

Ik heb een collega , en die heeft via via geregeld om in contact te te komen met een dealer die hem auto's op stuurt. Momenteel rijd die een Jaguar ter waarde van 100k en heeft ook nog is een voorraad van 50 auto's (gemiddelde prijs van 3k per auto). En dat in 2 jaar tijd.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het gevoel dat ik toch liever in de Turkse supermarkt hier in de buurt ga shoppen. Fijne klantvriendelijke mentaliteit. Spullen in huis die je in de grote supermarkten al heel lang niet meer ziet. En vooral zie je dat die mensen heel hard werken en innovatief zijn en niet mekkeren. Ze halen zelfs groenten en fruit rechtstreeks van de boeren hier in de buurt, waardoor die boer ook nog iets verdient aan spul dat eigenlijk doorgedraaid zou worden. zij bewijzen dat er dus wel degelijk bestaansrecht is voor deze super-ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 3

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

 

Dan ligt het er in ieder geval niet aan dat je Turks bent :)

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

 

Kijk dan ook eens op Google bij Jetcars . Bedrijf heeft niet echt een goede naam.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • -1

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

 

Dan ligt het er in ieder geval niet aan dat je Turks bent :)

 

Ik ken tig Turkse handelaren die allemaal t zelfde zeggen over deze onderwerp. (er is discriminatie aanwezig) Alleen de mensen die ''via via'' in contact zijn gekomen zijn ''binnen''. De rest komt er niet tussen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Dan krijg je namelijk 10x meer auto's binnen. Wat dus 10x meer winst betekend.

Nee, daar gaat het al mis; bij iedere auto het onderste uit de kan proberen te halen is precies waar een dealer met volume-afzet niet op zit te wachten. Die volume's ga je alleen draaien als je bereid bent pro rata met minder winst genoegen te nemen. 10 x meer auto's, 3 x meer winst bijvoorbeeld. En dat betekent nog steeds dat je winst verviervoudigd ten opzichte van nu. En dat je wellicht iets harder moet werken!

 

Ken je Jetcars in Rotterdam? Turkse autobedrijf met meer dan 1000 auto's op voorraad.

 

zie link:

 

http://verkopers.marktplaats.nl/112718

 

Die man heeft contact met een hele boel dealers. Hij krijgt per dag minstens 50 tot 100 auto's binnen. Alleen met de hulp van dealers kun je zo groot worden. Je kunt daar moeilijk tussen komen als ''kleine handelaar''.

 

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

 

Kijk dan ook eens op Google bij Jetcars . Bedrijf heeft niet echt een goede naam.

 

Boeie. Als ik per dag 100 auto's binnen zou krijgen (2de hands) , zou ik ook niet met zekerheid kunnen zeggen of die motor het volgende dag nog goed zal blijven doen. Ik heb die auto net binnen en zo is het. Verder weet ik er niks van af.

 

Je mag het testen etc , maar niet achteraf ''na koop'' komen zeuren. Garantie tot aan de stoep.

 

Of beter gezegd , ik met een voorraad van gemiddeld +- 10 auto's , kan zelfs niet garanderen of mijn auto's het volgende dag nog zullen doen. Het blijven 2de hands auto's.

 

+- 10% van mijn klanten , zijn niet tevreden over mijn auto die ze bij mij hebben gekocht.

 

Jet Cars verkoopt paar duizend 2de hands auto's per maand. Dat is dus waarschijnlijk MINSTENS 100 klanten per maand die niet tevreden zijn. Zo gaat het bij de 2de hands autohandel.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

Kennelijk juist wel Altan: hij neemt ZELF genoegen met iets minder marge per auto, tot voordeel van dealers en klanten. Hij hoeft niet op iedere individuele auto een toprendement te halen, zijn marge zit in volume en omzetsnelheid. Juist daarom kan hij auto's onder de marktprijs aanbieden (wat klanten oplevert) en houdt hij tegelijkertijd de dealers waar hij inkoopt zeer tevreden.

 

Of beter gezegd , ik met een voorraad van gemiddeld +- 10 auto's , kan zelfs niet garanderen of mijn auto's het volgende dag nog zullen doen. Het blijven 2de hands auto's.

Ja dat kan je wel. Het gaat erom wie het risico en de kosten durft te dragen. Jij kan best garanderen dat je auto's het de volgende dag nog blijven doen, zolang je dan ook de kosten draagt als het een enkele keer onverhoopt mis blijkt te gaan. Ook dat is vertrouwen, en ondernemersrisico accepteren. Ik ken handelaren die ook op 6-7 jaar oude auto's 3 maanden BOVAG-garantie durven geven. Dat gaat af en toe mis, maar dat kan dik uit met de meerkosten die ze de klant daarvoor in rekening brengen. En af en toe hebben ze pech en schieten ze er een keertje dik bij in. Such is life.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De grappige is ook dat 90% van al zijn auto's ver onder de marktprijs is. Dus wat jij zegt klopt niet.

Kennelijk juist wel Altan: hij neemt ZELF genoegen met iets minder marge per auto, tot voordeel van dealers en klanten. Hij hoeft niet op iedere individuele auto een toprendement te halen, zijn marge zit in volume en omzetsnelheid.

 

Weinig winst per auto zeg je dus. Dat kan. (alhoewel ik dat niet zeker weet , handelaren die in contact zijn met dealers hebben vaak op een snelle manier bakken vol met geld waarbij de voorraad aan auto's dus zeer snel groeit.)

 

Maar ook dat zou ik zeker accepteren.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

Ja dat kan je wel. Het gaat erom wie het risico en de kosten durft te dragen. Jij kan best garanderen dat je auto's het de volgende dag nog blijven doen, zolang je dan ook de kosten draagt als het een enkele keer onverhoopt mis blijkt te gaan. Ook dat is vertrouwen, en ondernemersrisico accepteren. Ik ken handelaren die ook op 6-7 jaar oude auto's 3 maanden BOVAG-garantie durven geven. Dat gaat af en toe mis, maar dat kan dik uit met de meerkosten die ze de klant daarvoor in rekening brengen. En af en toe hebben ze pech en schieten ze er een keertje dik bij in. Such is life.

 

6 jaar oud zou nog wel kunnen maar in t algemeen doe ik niet aan garantie. Als een auto 10 jaar oud is ofzo , dan zeg ik mij niet gezien. Het is zo meenemen en dan tot nooit. Wanneer de cash binnen is en de klant rijd net weg is het klaar. Je weet maar nooit met die auto's. Ze kunnen zelfs ''opeens'' in de fik vliegen doordat de startmotor kortsluiting maakt. Ik vertrouw auto's voor geen cent.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.