Ga naar inhoud
  • 0

"Grote" organisaties benaderen

Newbee     4 0

Graag willen we ons produkt onderbrengen in een grote winkelketen zoals de Tuinen, G&W gezondheidswinkels etc.

Heeft iemand hier ervaring mee of een advies hoe we dit het beste kunnen gaan aanpakken? Ik neem aan dat dit geen gemakkelijke jongens zijn om mee te onderhandelen of te overtuigen van het produkt wat je hebt? Ik denk dat we bij zo'n organisatie echt maar één kans hebben en die echt goed moeten benutten. Alle tips en adviezen zijn dus van harte welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     389 30

A.F.H - werk iniedergeval een goede presentatie uit, zodat een partij als bijv. de Tuinen een goed zicht heeft op o.a. het volgende:

- Wat is het voor soort produkt?

- Waar kunnen we dit plaatsen binnen ons assortiment?

- Wat zijn de marges en voordelen voor Grote partij X?

- Is dit een produkt dat alleen bij selectieve plekken ligt, of wordt het massa = kassa principe toegepast

(lees: overal waar maar kan)

 

Houdt je presentatie beknopt en spontaan, niet te gemaakt. Per partij iets aanpassen, want niet elke partij is hetzelfde.

 

Volgens mij zijn er op het forum ook nog wel draadjes ooit geopend hierover, bekijk het svp met de zoekfunctie.

Link naar reactie
  • 0
Senior     88 8

Interessant en relevant zijn is hier het advies.

 

Schappenruimte is beperkt. Jouw product moet beter verkopen (met een betere marge) dan producten die er ook hadden kunnen liggen. Zie een winkel als een verzameling van schappen. Jij probeert zo’n schap te veroveren en er je producten te stallen. Dit laat de winkel enkel toe wanneer jij de beste optie bent.

 

Houd er ook rekening mee dat werkkapitaalmanagement en de invloed hierop op vrije kasstromen bij grote ketens geïndoctrineerd is. Ze kennen de waarde van leverancierskrediet, en zullen echt je geleverde voorraad niet vooraf gaan betalen. Dit betekent dat je de liquiditeiten moet hebben om waarschijnlijk het overgrote deel van de voorraad voor de keten te financieren (en met bv. 111 "De Tuinen" winkels tikt dit aardig aan). Betaaltermijnen van 45 dagen zijn echt geen uitzondering. Zeker in de huidige retailmarkt. Wanneer je producten een goede omloopsnelheid hebben, kan je dit mogelijk iets beperken.

 

Sta ook niet te kijken als je een basisfee moet betalen om je producten überhaupt te mogen tonen in de winkel (die je weer vooraf moet betalen). Ook dit komt veel voor.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    6 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.