• 0

Op de motor naar de klant

 

 

Ik zag een bericht over het zakelijk aanschaffen van een motor, blijkbaar kan dat, en blijkbaar zijn er meer ondernemers die motorrijden. Mijn vraag is nu, wat zijn de ervaringen als je op de motor naar de klant gaat? Ik doe dat in projecten, als ik de mensen ken, en er een plekje is om mijn pak uit te trekken. Maar voor een intake ga ik niet op de motor, je weet nooit wat mensen dan denken, en soms is het onhandig. Wat zijn ervaringen van anderen? Als die er zijn? Is het commercieel onverstandig om op de motor te gaan? Of juist verstandig omdat je dan laat zien dat je nooit te laat bent door file?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zelf rijd geen motor. Maar afgezien van minder last van de file heb je met een tweewieler ook minder last van het zoeken naar een parkeerplek, wat vooral handig is in de grote binnensteden, lijkt mij.

 

Ik heb het zelf ook paar keer overwogen puur om 2 redenen: Snelheidswinst en geen parkeerproblemen. En dat hoeft niet eens een motor te zijn, maar kan ook scooter ofzo zijn.

 

Nadelen, die wel in mij opkwamen waren: Minder comfortabel, vooral bij slecht weer. En de speciale kleding die je moet dragen. Niet echt handig als je strak in pak ergens heen moet.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Is het commercieel verstandig om naar een klant te gaan in een 18 jaar oude auto? (2 wielen is voor mij niet echt veilig ;D) Sinds ik mijn leasebak bij mijn werkgever in moest leveren rijd ik in een 18 jaar oude fiat. Kocht hem voor weinig met het idee als tussenoplossing. Maar 10 maanden verder nog steeds geen kosten of problemen gehad en waarschijnlijk komt ie weer met glans door de apk.

 

Kost mij dus heel weinig en twijfel of ik de auto moet vervangen door iets recenter model. Betrap me er wel op dat ik hem soms een straat verder zet. Moet ik me schamen voor die ouwe bak of gewoon iedereen uitlachen omdat ik echt goedkoop rij?

Link naar reactie
  • 0

 

 

En de speciale kleding die je moet dragen. Niet echt handig als je strak in pak ergens heen moet.

 

Dat was eigenlijk de kern van mijn vraag. Het zal de klant worst zijn hoe je je voortbeweegt, maar als je in een leren pak binnenkomt en dan een kwartier bezig bent je om te toveren, dat is wat anders. 's winters is makkelijker, dan heb je een pak over je nette kleren, maar 's zomers niet.

Link naar reactie
  • 0

Is het commercieel verstandig om naar een klant te gaan in een 18 jaar oude auto? (2 wielen is voor mij niet echt veilig ;D) Sinds ik mijn leasebak bij mijn werkgever in moest leveren rijd ik in een 18 jaar oude fiat. Kocht hem voor weinig met het idee als tussenoplossing. Maar 10 maanden verder nog steeds geen kosten of problemen gehad en waarschijnlijk komt ie weer met glans door de apk.

 

Kost mij dus heel weinig en twijfel of ik de auto moet vervangen door iets recenter model. Betrap me er wel op dat ik hem soms een straat verder zet. Moet ik me schamen voor die ouwe bak of gewoon iedereen uitlachen omdat ik echt goedkoop rij?

Ach, ik denk dat de klant de humor er wel van in ziet, hoor. Als de auto er verder prima uitziet, niks mis mee, toch? Wat zou de klant moeten denken als je met een splinternieuwe dure Jaguar aan komt zetten? Voor mij is een auto ook niks anders dan een vervoersmiddel en eigenlijk een noodzakelijke kostenpost. Mijn auto is nu 13 jaar oud en rijdt nog prima. Als ik voor iets nieuws zou gaan is het toch alleen maar voor het comfort, omdat ik het idee heb dat bij nieuwere auto's ook vooral het comfort vooruit gaat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Waar ik werk; Amsterdam, Rome, Haarlem en schiphol is een motor of scooter meer dan normaal... Dan is een scooter qua kleding makkelijker want daar kan je dan een mooi kleed voor kopen.

 

Een scooter is ook qua opspattend water makkelijker en een rok of jurk is met een scooter ook wat praktischer ... Mijn scooter is een van de beste aankopen die ik heb gedaan!

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

Is het commercieel verstandig om naar een klant te gaan in een 18 jaar oude auto? (2 wielen is voor mij niet echt veilig ;D) Sinds ik mijn leasebak bij mijn werkgever in moest leveren rijd ik in een 18 jaar oude fiat. Kocht hem voor weinig met het idee als tussenoplossing. Maar 10 maanden verder nog steeds geen kosten of problemen gehad en waarschijnlijk komt ie weer met glans door de apk.

 

Kost mij dus heel weinig en twijfel of ik de auto moet vervangen door iets recenter model. Betrap me er wel op dat ik hem soms een straat verder zet. Moet ik me schamen voor die ouwe bak of gewoon iedereen uitlachen omdat ik echt goedkoop rij?

 

Gewoon genieten, het is misschien wat anders als het een mega-vervuilende auto is.... daar zitten klanten niet altijd op te wachten... verkopen kan je hem hier dan

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik kwam er eigenlijk op omdat we vanmiddag bij een sessie over import het over omgangsvormen in het buitenland hadden. Wat dat betreft zijn ze in Duitsland nogal formeel. Vorige maand bij een fabriek in Duitsland geweest en de fiat netjes naast de dikke BMW van de directeur geparkeerd :-\ Maar ik heb toch goed zaken met ze kunnen doen. ;D

Link naar reactie
  • 0

 

 

Moet ik me schamen voor die ouwe bak of gewoon iedereen uitlachen omdat ik echt goedkoop rij?

 

Ouwe bak kan heel goed zijn. Ik mocht van Eckart Wintzen niet in mijn 20 jaar oude volvo naar de klant, want stel je voor dat ik het niet haalde. Nou, al mijn leaseauto's hebben me wel 's in de steek gelaten, grote boem en dan gestopt op de vluchtstrook, maar mijn oude volvo is nooit stil blijven staan.

 

Motor rijdt ook goedkoper.

Link naar reactie
  • 0

Ach, een "onderaannemer" van ons rijdt naar zijn klanten (waaronder wij dus) in een Fisker Karma. Dan valt die motor (incl. omkleden) wel mee hoor ;)

 

Waarom meldt je trouwens vooraf niet dat je, omdat je op tijd wil zijn, aan het milieu denkt en het gewoon leuk vindt, op de motor komt. Er zijn er genoeg bij wie dat een pré is

Link naar reactie
  • 0

Een scooter is ook qua opspattend water makkelijker en een rok of jurk is met een scooter ook wat praktischer ... Mijn scooter is een van de beste aankopen die ik heb gedaan!

 

Begrijp ik het goed dat jij in rok of jurk naar je klanten gaat? ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Het zal geheid nogal per klant verschillen, maar binnenlopen in beschermende kleding zal toch wel wat vreemd over komen, zeker bij een eerste contact. Wellicht is het sowieso handig om dat vooraf te laten weten dat je per motorfiets komt zodat het geen complete verrassing is (gewoon vragen of je je motor er kunt parkeren oid, dan is het wel duidelijk).

 

Afgezien daarvan zie ik er weinig problemen mee - je verplaatsen per motorfiets klinkt best handig bij drukte of in gebieden waar het lastig parkeren is. Iedereen verplaatst zich zoals gemakkelijk is denk ik... misschien zou ik mn twijfels hebben als een potentiele leverancier met een wheelie de straat uit rijdt op een appeltjesgroene Ninja - niet omdat ik daar problemen mee heb, maar wel omat ik me afvraag hoe lang die leverancier nog zal leven ;)

Link naar reactie
  • 0

Een scooter is ook qua opspattend water makkelijker en een rok of jurk is met een scooter ook wat praktischer ... Mijn scooter is een van de beste aankopen die ik heb gedaan!

 

Begrijp ik het goed dat jij in rok of jurk naar je klanten gaat? ;)

 

Ja! en dan ga ik pas helemaal naakt... je moet toch wat in deze tijden ;p

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik zou het alleen maar leuk vinden, maar ik ben momenteel ook bezig met het schrijven van een ondernemingsplan voor een motorzaak.

 

Het zal echt aan je werk en aan de klant liggen lijkt mij. Als de klant alleen het risico van motorrijden ziet en jij onmisbaar zal zijn tijdens een langer project of dagelijks met dure apparatuur in een rugzak moet reizen, zal de opdrachtgever het mogelijk minder kunnen waarderen. Voor een eerste indruk zou ik in jouw geval ook niet op de motor gaan, tenzij je weet met wie je gaat praten.

 

Anderzijds, misschien is een op Tron gebaseerde motor wel een goed marketingmiddel voor een programmeur. ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.