• 0

Diverse boekhoudkundige vragen

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Leden,

 

Vanaf 4e kwartaal heb ik een eigen kantoor waar ik dan ook neem ik aan alle Internet- Telefoon aansluiten etc. volledig kan aftrekken.

Ben nu nog bezig met de aangifte voor het 3e kwartaal ( is mijn bedrijf nog op mijn prive adres ingeschreven). Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik een factuur van UPC moet inboeken.

Via UPC heb ik mijn internet lopen welke ik ook nodig heb voor mijn bedrijf. Natuurlijk maken we daar ook prive gebruik van.

Wat is een redelijk percentage om in te boeken. En mag ik ook BTW terugvorderen.

 

Wat niet helemaal aansluit in dit topic, maar wel een vraag is;

 

Wat te doen met een beveiligingssysteem op ons huis. Omdat ik mijn computers graag wil beveiligen heb ik een alarm op ons huis geplaatst. Is dit nog aftrekbaar ( BTW/ winst)

 

Er wordt hier al veel over gediscussieerd, ik hoop dat een van jullie de exacte regels weet.

Link naar reactie
  • 0

Nu heb ik in het 3e kwartaal 4 weken intern bij een klant gezeten. Als afscheid heb ik getrakteerd op gebak.

Hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding betreft de BTW en wat is aftrekbaar ( 73,5% of 100%)

 

Het is geen besteding IN een horecabedrijf, en het is ook geen verstrekking van voedsel aan jouw personeel, dus mijns inziens mag je de btw op het gebak terugvragen. Let wel, je moet een bon/factuur hebben waar de btw expliciet op vermeld staat. Formeel moet de factuur ook aan jou gericht zijn, de praktijk is dat een bonnetje van bakker bart ook OK is, als ie maar niet aan iemand anders gericht is.

 

De kosten voor het gebak voor je op in je onderneming onder 'representatiekosten'. Bij de aangifte inkomstenbelasting is er een mogelijkheid om de zogeheten 'niet-aftrekbare en gedeeltelijk niet-aftrekbare kosten' op te geven. Dáár geef je 26,5% van het totaal van de representatiekosten op. Op die manier corrigeer je je winst in de belastingaangifte, zodat het gebak effectief voor 73,5% afgetrokken wordt.

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Vanaf 4e kwartaal heb ik een eigen kantoor waar ik dan ook neem ik aan alle Internet- Telefoon aansluiten etc. volledig kan aftrekken.

Inderdaad, dat lijkt mij ook.

 

Ben nu nog bezig met de aangifte voor het 3e kwartaal ( is mijn bedrijf nog op mijn prive adres ingeschreven). Wie kan mij duidelijk uitleggen hoe ik een factuur van UPC moet inboeken.

Via UPC heb ik mijn internet lopen welke ik ook nodig heb voor mijn bedrijf. Natuurlijk maken we daar ook prive gebruik van.

Wat is een redelijk percentage om in te boeken. En mag ik ook BTW terugvorderen.

Hierover lopen de meningen uiteen. In de wet staat dat de kosten van een telefoonabonnement aan huis NIET aftrekbaar zijn. De wet spreekt niet over internet-aansluitingen, dus je zou denken dat die - voor zover zakelijk gebruikt - wel aftrekbaar zijn. Wat een redelijke verhouding is, kun je het beste zelf bedenken, want je zult het bij een controle ook zelf moeten onderbouwen. Ik zou er niet te lang op rekenen, bijvoorbeeld 50/50.

Je zou alle infrastructuur ook kunnen beschouwen als onderdeel van het huis, en het huis heb je privé beschouwd en niet zakelijk (althans, dat neem ik aan, woon je koop of huur?). Daarmee is alle infrastructuur ook privé en niet zakelijk.

 

In beide varianten kun je volgens mij het zakelijk deel van de btw terugvragen.

 

Wat te doen met een beveiligingssysteem op ons huis. Omdat ik mijn computers graag wil beveiligen heb ik een alarm op ons huis geplaatst. Is dit nog aftrekbaar ( BTW/ winst)

Zie de eerdere discussie over zonnepanelen (dit forum heeft een uitstekende zoekfunctie), die kosten zijn niet aftrekbaar.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

 

Wat te doen met een beveiligingssysteem op ons huis. Omdat ik mijn computers graag wil beveiligen heb ik een alarm op ons huis geplaatst. Is dit nog aftrekbaar ( BTW/ winst)

Zie de eerdere discussie over zonnepanelen (dit forum heeft een uitstekende zoekfunctie), die kosten zijn niet aftrekbaar.

 

 

Het is me duidelijk. Ik neem aan dat er dan ook niks met de BTW kan worden verrekend?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.