• 0

Creditcard betaling ontvangen

Hallo,

 

Wij verkopen regelmatig producten aan een klant in de US. Hij betaalt ons via paypal. Om de kosten te drukken willen we naar andere betalingsmogelijkheden kijken. Onze voorkeur gaat uit naar een bankoverschrijving, maar daar zijn Amerikanen niet aan gewend. Hij heeft ons zijn creditcard nummer gegeven, maar eerlijk gezegd weten wij weer niet wat wij daar mee moeten. Bij onze bank hebben ze geen idee. Ik heb een hoop op het internet gezocht en op HL, maar heb geen goed antwoord kunnen vinden. Blijkbaar zie ik iets over het hoofd/zoek niet op de goede manier.

Ik heb hier wel iets over bedrijven als multisafepay ed. gelezen, maar hier betreft het geloof ik een toepassing op een webwinkel, die wij niet hebben.

Kortom; hoe kan ik deze klant geld naar onze bankrekening laten overmaken via zijn creditcard?

 

Alsvast bedankt.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor je snelle reactie.

 

Hier schiet ik wel wat mee op. Nu offertes aanvragen bij die acquirers.

Ik blijf het vooralsnog maar een onoverzichtelijk gebeuren vinden. Vind ook een aantal van die sites niet echt duidelijk, maar dat kan aan mij liggen.

 

Hoe dan ook, nogmaals bedankt, ik kan weer vooruit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het zou interessant zijn om die kosten eens te vergelijken. Er is in de VS een enorme discussie gaande over de hoge Multilateral Interchange Fees (MIFs) van de creditcardmaatschappijen en banken, en ook Europa heeft zo z'n issues. Al die betalingsbemiddelaars romen 1% van de omzet af: in de VS goed voor 50 miljard dollar en hier 25 miljard euro. Er ontstaan daarom nieuwe betaalvormen (lees over de lobby om een Basic Payment te introduceren in Europa) en volgens mij zijn er in de VS nu ook grote partijen bezig om de Visa en Mastercard te omzeilen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

De kosten zijn vaak een issue, of je het nou via paypal accepteert, via een provider als multisafepay of direct. Je moet toch snel rekenen dat je ca 3% van het transactiebedrag kwijt zult zijn aan transactiekosten. Als je direct creditcards wilt accepteren is het percentage misschien iets lager, maar heb je wel setup en/of maandelijkse kosten die al snel oplopen tot een bedrag dat hoger is dan de paypal fees (tenzij je tienduizenden dollars per maand omzet).

 

Afhankelijk van de bedragen kan het dan aantrekkelijk zijn om te kiezen voor de ouderwetse amerikaanse cheque. Bij een bedrag van 1000 euro zullen de kosten daarvoor ca 20 euro zijn (verschilt per bank!), waarmee het goedkoper is dan creditcard. Nadeel is wel dat het langer duurt, en je pas zeker bent van de betaling als deze helemaal verwerkt is, onhandig als je meteen zekerheid nodig hebt.

 

Wire transfer is echter verruit het goedkoopste en meest praktische. Amerikanen willen daar soms inderdaad niet aan, maar ik denk dat dat wel zal veranderen, zeker gezien met SEPA de procedure gelijk is geworden voor transacties met alle eurolanden. Firma's die veel internationaal handelen zullen er ervaring mee op doen en merken dat het helemaal niet zo moeilijk is, kwestie van een paar gegevens copy-pasten, gaat een stuk rapper dan het invullen van een cheque of zelfs intikken van een creditcardnummer.

 

Als je klant alleen met een creditcardnummer wil komen dan heb je een payment provider nodig die een 'virtual terminal' oplossing aanbied. Feitelijk doet dat hetzelfde als het apparaat waarmee je in een winkel een creditcard kunt accepteren, maar dan helemaal online. Je moet dan het cc nummer, expiry date, cvc en naamgegevens intikken om een bedrag te innen. Hier geldt overigens ook het risico dat de betaling niet 100% zeker is - de klant kan de transactie vrij eenvoudig aanvechten.

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Via Paypal kan je ook creditcard betalingen ontvangen, je hoeft je daar als klant niet eens voor te registreren.

Maak een betalingsverzoek aan, zoals je normaal ook doet voor een paypal betaling en mail die naar jezelf (begunstigde).

Klik dan op de betaallink en klik op het creditcard icoontje. Dan vul je daar de creditcard gegevens van je klant in en klaar.

(PS. wel zorgen dat je niet automatisch ingelogd wordt met je eigen paypal account als je de betaling van de klant doet)

 

De betaling komt dan gewoon binnen op je eigen Paypal account. Qua kosten scheelt het volgens mij niet veel, ik geloof minimaal 1.95 per transaction +0.5% x het bedrag o.i.d.

 

Voortaan kan de klant dit ook zelf doen bij de volgende betaling, maar het is fijn als hij je zo vertrouwd met zijn kaartgegevens.

 

Link naar reactie
  • 0

@wouter: Ik neem aan dat de klant nu via PayPal saldo betaalt en in plaats daarvan via creditcard wil betalen, dat kan nl. ook via PayPal en heet dan PayPal direct, wat ik er mee bedoel is dat je daarvoor geen aparte dienst hoeft te nemen, zeker niet vanuit kostenoogpunt.

 

PS. De klant kan natuurlijk ook gewoon met een (American) cheque geld op zijn Paypal rekening storten en dan met PayPal saldo betalen. Dat is wel goedkoper. Laat nooit rechtstreeks een cheque naar je opsturen, dan betaal je in NL je namelijk weer scheel aan bankkosten. (Laatst kreeg ik een cheque uit California van $100,- en moest EUR 66,- bankkosten betalen bij de Rabo), kreeg dus maar EUR 10 er voor terug.

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp is het betalingen ontvangen per creditcard incidenteel en in ieder geval maar van één klant. Dan blijft Paypal toch één van de betere keuzes. Er zijn niet veel meer oplossingen om te gebruiken voor incidentele betalingen.

 

Waar Wouter naar verwijst zijn structurele oplossingen waarvoor je inderdaad een maandelijks bedrag moet betalen en alsnog een fee van 2,5% tot zelfs 8% betaald. Dat is helaas de downside van creditcard betalingen. Er zit altijd een fee bovenop.

 

Dan laat ik het gezeik maar even achterwege wat je jezelf op de hals haalt als je daadwerkelijk het CC nummer van een klant te zien krijgt via internet. Dan moet je je namelijk gaan houden aan PCI compliance regelgeving, wat veel tijd en geld kan kosten.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Voor de veiligheid. Mag je zomaar een rekening betalen met zijn CC gegevens ondanks hij ze zelf heeft gegeven? Wellicht is een schriftelijke toestemming wel handig te hebben. Je weet nooit.

 

Hier in Engeland is het heel gewoon dat een klant per telefoon betaalt door al zijn creditcard en debitcard-gegevens door te geven. Inclusief de code van de achterzijde. Ik stond eens in een pizzeria waar het personeel al die gegevens hardop herhaalde terwijl ze het systeem ingingen. Ik kreeg er letterlijk koude rillingen van.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Hier in Engeland is het heel gewoon dat een klant per telefoon betaalt door al zijn creditcard en debitcard-gegevens door te geven. Inclusief de code van de achterzijde. Ik stond eens in een pizzeria waar het personeel al die gegevens hardop herhaalde terwijl ze het systeem ingingen. Ik kreeg er letterlijk koude rillingen van.

 

Bizar...

 

Maar stel dat er iemand kwaadwillend zou zijn( valt mee in UK toch? ) en die gebruikt die gegevens,koopt er een Breitling mee. Jij belt Mastercard en MAstercard weet ook dat dit blijkbaar een gangbare manier is in Engeland. Wat voor risico loop je zelf om geen vergoeding te krijgen?

 

Link naar reactie
  • 0

Bizar...

 

De angst die in NL heerst vind ik eerder bizar. Creditcards worden in Nederland gezien als iets engs, gevaarlijk etc etc. Terwijl er dagelijks tientallen miljoenen (?) transacties plaatsvinden waarbij altijd alles eigenlijk goed gaat. Met contant geld gaat er waarschijnlijk vaker iets mis. (vals geld, overvallen, verloren etc)

 

Contant geld zal je fysiek moeten afnemen om er misbruik van te maken. Met het genoemde voorbeeld kan men zonder dat je het in eerste instantie weet, je creditcard belasten. Juist door die onvoorzichtigheid bij het gebruik van creditcards is het nodig voor de creditcardmaatschappijen om harde garanties te bieden richting de consumenten. Bijvoorbeeld door meteen geld terug te boeken als de consument begint te zeuren. Je wil niet weten hoeveel ondernemers daardoor onterecht de dupe zijn en kunnen fluiten naar hun centen.

 

Dus nee, ik vind dat niet zo bizar. Dat er veel gebruik van wordt gemaakt betekent niet dat het een ideaal transactiesysteem is.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Voor de veiligheid. Mag je zomaar een rekening betalen met zijn CC gegevens ondanks hij ze zelf heeft gegeven? Wellicht is een schriftelijke toestemming wel handig te hebben. Je weet nooit.

 

Hier in Engeland is het heel gewoon dat een klant per telefoon betaalt door al zijn creditcard en debitcard-gegevens door te geven. Inclusief de code van de achterzijde. Ik stond eens in een pizzeria waar het personeel al die gegevens hardop herhaalde terwijl ze het systeem ingingen. Ik kreeg er letterlijk koude rillingen van.

 

Daar op dat eiland betalen ze ook nog steeds met cheques (echt gevaarlijk) en rijden aan de verkeerde kant (nog veel gevaarlijker)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.