Kwaliteitsverbetering van en toezicht op incassoactiviteiten

Aanbevolen berichten

 

 

Goedemorgen,

 

Als ik op de site de whitepaper wil downloaden krijg ik een 404-error met de melding "page not found".

 

Interessant initiatief. Sta er helemaal achter dat er meer kwaliteit binnen de incasso-branche geleverd zou moeten worden. Op welk vlak willen jullie je gaan onderscheiden ten opzichte van de NVI? Daar kom ik niet helemaal uit als ik op de site kijk.

 

Gr,

Jamie

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Goeiemiddag Jamie,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Wat vervelend dat je een 404 melding kreeg. We hebben de site gechecked en konden de error niet reproduceren.

 

Als je een mailtje stuurt naar info@beterbetalen.nl sturen we je per omgaande het whitepaper toe.

 

Wij denken dat de NVI en dit initatief prima naast elkaar kunnen staan. Natuurlijk zijn er wel verschillen. Die verschillen staan duidelijker in het whitepaper vermeld. Een overzicht van de geplande eigenschappen van dit keurmerk (en daaruit zijn de verschillen met de NVI dan wel te halen):

 

-   Vrijwillig keurmerk waarmee partijen zich in de markt kunnen onderscheiden.

-   Beheerd door een onafhankelijke organisatie: stichting met een bestuur met een evenwichtige afspiegeling van de branche.

-   Voor zowel incassodienstverleners, opdrachtgevers als organisaties met eigen billing & collections afdeling.

-   Voldoet aan de eisen van de Keurmerkentoets: transparantie, betrouwbaarheid, openbaarheid, et cetera, zoals opgesteld door de Consumentenautoriteit samen met het Ministerie van EL&I en getoetst door de Raad voor Accreditatie.

-   Vermelding op de website van de Consumentenautoriteit: www.consuwijzer.nl.

-   Meerdere betrouwbaarheidsniveaus (sterrensysteem): instap, basis en geavanceerd. (waarbij het instapniveau al minimaal moet voldoen aan het Manifest Maatschappelijk Verantwoord Incasseren.

-   Financieel zeer toegankelijk: vanaf circa € 550 voor het instapniveau, ongeacht de omvang de dienstverlener.

-   Nadruk op maatschappelijk verantwoord incasseren: meer dan alleen de juiste kosten in rekening brengen: financiële en emotionele transparantie.

-   Klachtensystematiek die aansluit bij bestaande klachtenmogelijkheden en aansluit bij de eisen van de Keurmerkentoets.

-   Als keurmerkvoerder heb je een inspanningsverplichting om door te groeien in sterren (lees: niveau).

-   Duidelijk herkenbaar logo dat als collectief beeldmerk is geregistreerd.

-   Online profiel van keurmerkvoerders met zijn/haar karakteristieken.

-   De score van een keurmerkvoerder wordt vermeld in het online profiel van de keurmerkvoerder.

-   Benchmarkinformatie: keurmerkvoerders ontvangen relevante samengestelde marktinformatie (op basis van wederkerigheid.

 

Kortom, we willen echt een slag maken, op basis van de behoeften van aanbieders, opdrachtgevers en debiteuren + de eisen uit de keurmerkentoets + een open proces om dit keurmerk tot stand te brengen.

 

Ik hoop dat ik je hiermee antwoord hebt op je vraag, dat het nog meer vragen oproept en dat we je mogen verwelkomen op 22 november 2012 in Bussum.

 

Groet,

 

Friso

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 303 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.