• 0

Beheer BV/Holding en het Depositogarantiestelsel

Vraag: nu lees ik op de internet dat diverse accountants en advocaten stellen dat

het zo zeker niet is dat je met een Beheer BV of Holding die boven de werkmaatschappij hangt

onder het Depositogarantie stelsel valt. Dit omdat dit dan een 'financiele onderneming" zou (kunnen) zijn en die worden uitgesloten conform de wet rondom de DGS.

Dat zou wel fraai zijn , want er zijn tienduizenden kleine MKBers die puur en alleen een Holding hebben ivm aansprakelijkheid en waarin alleen de aandelen gehouden worden van de Werk BV. Ik heb banken, advocaten en ook de DNB gebeld. Niemand kan (of wil) mij antwoord geven. Zelf heb ik een Holding met vermogen bij wat verschillende banken. Staat het er nou veilig of niet??? Ik begreep dat een stamrecht BV er wel onder zou vallen, hoe zit dit nou met een Beheer BV of Holding?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

De regeling rond het depositogarantiestelsel valt onder de wetgeving rondom de Wet Financieel Toezicht. Daarin kan je terugvinden wat de definitie is van financiele onderneming (art 1:1 Wft). Dat gaat alleen over ondernemingen die vergunningsplichtig zijn inzake de WFT door De Nederlandse Bank (DNB) of de Autoriteit Financiele Markten (AFM).

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.