• 0

terras met speeltuin

???Volgens mij is er momenteel voor ouders met jonge kinderen veel behoefte aan leuke terrasjes met speelvoorzieningen

voor de kinderen. Ikzelf ben ook zo een ouder en in een opwelling zag ik een hele leuke mogelijkheid om zoiets op te zetten

in mijn eigen woonplaats ergens in het zuiden van het land met uitzicht over een rivier. Ouders lekker in het zonnetje en de kinderen lekker spelen. In mijn enthousiasme een brief aan de gemeente gestuurd en deze vonden het ook een goed idee en gaan nu kijken of de locatie geschikt is voor zoiets en of het bestemmingsplan gewijzigd kan worden.

 

Mocht ik het voor elkaar krijgen om hier iets dergelijks op te mogen zetten dan begint het feest pas.

Graag zou ik jullie mening horen of jullie denken dat het rendabel is om zo iets op te zetten.

- 20.000 inwoners in Stadje

- 10.000 toeristen in de zomer.

- Nabij gelegen steden samen 100.000 inwoners

- In strook van 40 km langs de rivier niet iets dergelijks voor ouders met kinderen.

- Net buiten centrum en goed te bereiken, niet afgelegen

- ongeveer 60 parkeerplaatsen.

 

Graag hoor ik wat meningen en tips hoe ik dit op moet pakken, mocht ik toestemming krijgen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Paar straten bij mij verderop is een speeltuin, die goed wordt bezocht. Kinderen betalen entree, maar is volgens mij eerder symbolisch dan echt commercieel. Speeltuin is ook van een vereniging en wordt door veel vrijwilligers gerund en onderhouden.

 

Zie hier http://www.sv-erfgooierskwartier.nl/

 

Misschien kun je er wat inspiratie opdoen.

 

[edit]

Wat volgens mij veel winstgevender is, zijn die indoor speeltuinen. Die zijn echt booming. Voordeel van die indoor speeltuinen is dat ze niet echt afhankelijk zijn van goed weer, wat in Nederland toch geen onbelangrijke factor is.

Volgens mij heeft elke stad/dorp onderhand wel zijn indoor speeltuin.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk denk ik dat het een heel goed idee is! Maar inderdaad zal je ook een uitwijkmogelijkheid naar binnen moeten hebben.

Ik vind het werkelijk een crime in Nederland om relaxed op een terrasje te zitten met mijn kleine man. Binnen is het meestal wat makkelijker, maar een flinke speelhoek is niet verkeerd. Tevens gelegenheid voor luier verschonen, een rustig voedhoekje en ook lekkere en gezonde hapjes voor kleinere kinderen. Dat zou ideaal zijn.

 

Indoor speeltuinen vind ik echt een andere categorie. Daar ga ik niet heen om gezellig koffie te drinken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie. Ik zal die site even bekijken.

 

Misschien heb ik me niet duidelijk genoeg gemaakt mbt de speeltuin.

Ik zit meer aan iets strandtentachtigs te denken. Dus hoofddoel is terras en bijkomstigheid is dat

de kinderen zich ook vermaken in een huisje en een glijbaan en een schommeltje. Eventueel een bak maken

met los strandzand waar ze lekker kunnen scheppen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is je bedoeling van de locatie alleen een speeltuin waarbij entree betaald moet worden of een speeltuin waarbij de winst gehaald moet worden het de omzet uit de horeca. Aangezien je het over terrasjes hebt ga ik uit van het laatste en dan zit je in de horeca hoek.

 

Een ondernemingplan zal je inzicht geven in de haalbaarheid.

 

Waar je voor jezelf eerst naar moet kijken is hoeveel je er aan over wilt houden. Moet je er een baan (of banen) voor opzeggen ? Al nagedacht over de benodigde investeringen en bijbehorende financieringsbehoefte ? Als er nog geen speeltuin is, houd er dan rekening mee dat speeltoestellen duur zijn, voor 20.000 heb je echt nog niet iets waar mensen voor omrijden.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Michel, bedankt voor je reactie.

 

Wij ( en vele vrienden met ons) pakken zelf vaak de auto om naar een pannekoeknhuis te rijden, dit is zo een 18 km verderop in het bos.

Hier is het altijd hardstikke druk en de speeltoestellen zijn ook gewoon heel simpel.

 

De omzet zou inderdaad uit het terras moeten komen.

Link naar reactie
  • 0
Ik zit meer aan iets strandtentachtigs te denken. Dus hoofddoel is terras en bijkomstigheid is dat

de kinderen zich ook vermaken in een huisje en een glijbaan en een schommeltje. Eventueel een bak maken

met los strandzand waar ze lekker kunnen scheppen

 

Ikzelf ben ook zo een ouder en in een opwelling zag ik een hele leuke mogelijkheid om zoiets op te zetten

in mijn eigen woonplaats ergens in het zuiden van het land met uitzicht over een rivier. Ouders lekker in het zonnetje en de kinderen lekker spelen. In mijn enthousiasme een brief aan de gemeente gestuurd

 

Bedoel het niet echt negatief hoor, maar in de horeca beginnen a.g.v. een opwelling is een gevaarlijke zet.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Michel, bedankt voor je reactie.

 

Wij ( en vele vrienden met ons) pakken zelf vaak de auto om naar een pannekoeknhuis te rijden, dit is zo een 18 km verderop in het bos.

Hier is het altijd hardstikke druk en de speeltoestellen zijn ook gewoon heel simpel.

 

De omzet zou inderdaad uit het terras moeten komen.

 

Ik rijd ook welleens ergens naar toe met mijn kids, maar dan moet dit echt wel meer zijn dan alleen een terrasje met een speeltuin. Maar als er inderdaad niks in een grote staal is, is het wellicht een optie. Pannekoekenhuis kun je ook heen met slecht weer. Pannekoeken hebben redelijke winstmarges. Wil je alleen uit terrasomzet je winst maken moet je hier wel rekening mee houden.

 

Houd er ook rekening mee dat je je eigen kinderen veel minder ziet omdat jij juist moet werken omdat het juist druk is op de dagen dat jij juist ook met je kinderen zou willen doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Michel, daar heb je gelijk in, het feit dat ik moet werken op mooie dagen. Ik ben nog erg enthousiast omdat het allemaal nieuw is. De oppervlakte van het terrein is op zich groot genoeg om een gebouw neer te zetten om indoor ook iets te doen.

Mijn idee is eigenlijk om het low budget op te zetten en dan eventueel doorgroeien. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de prijs die de gemeente er straks voor wil hebben. Misschien is het een idee om het terrein alleen in het zomerseizoen te huren, net als strandpaviljoens. Wellicht drukt dit de kosten. Ik ga aan de slag met een ondernemersplan en zie ik wel waar het schip strand. Hartelijk bedankt voor het meedenken in ieder geval.

 

Link naar reactie
  • 0
De oppervlakte van het terrein is op zich groot genoeg om een gebouw neer te zetten om indoor ook iets te doen.

Mijn idee is eigenlijk om het low budget op te zetten en dan eventueel doorgroeien

Ik denk dat je eerst eens moet bepalen wat je wilt. Wat denk je kwijt te zijn met "low budget" ? Financiering van een horeca bedrijf is momenteel niet de meest eenvoudige om rond te krijgen.

 

Alleen in zomerseizoen huren zal in de praktijk betekenen dat je voor die periode hetzelfde betaald als voor een heel jaar (de eigenaar kan er immers niets anders mee in de tussenliggend periode) Houd er ook rekening mee dat het seizoen langer is dan alleen de zomer. Zo is volgend jaar Pasen (veelal het begin van het seizoen in de recreatie) eind maart. Voor die datum zul je dus alles klaar moeten maken. Om eventuele mooie nazomerdagen mee te pakken moet je door tot eind september en daarna heb je weer een periode om de boel winterklaar te maken en onderhoud te plegen.

Link naar reactie
  • 0

Een tante van mij is iets gelijkaardigs opgestart vorige zomer.

 

Een soort van fietscafé, dus niet echt op de speeltuin gericht.

Ze hebben enkel wat banken buiten staan die ze hebben gekregen van de drankhandelaar, de diepvriezers hebben ze van de ijsleverancier gekregen.

Op mooie dagen verkopen de ijsjes natuurlijk enorm goed en op "slechtere" dagen de pannekoeken, spek & ei, wafels...

 

Nu na een jaartje hebben ze al een personeelslid moeten aannemen omdat ze het met hun tweetjes niet meer gedaan kregen.

 

Dacht dat hun totale investering een 5000€ was, meer niet.

 

Een binnenspeeltuin is iets heel anders, hiervoor moet de brandveiligheid enorm uitgebreid zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een heel goed idee!

 

Indoorspeeltuinen zijn inderdaad anders. Die richten zich op spelen en voor de ouders heb je idd ook koffie en

een verpakte koek. Daarnaast zijn die indoordingen niet waar je heen gaat voor je eigen gezelligheid!

 

Hetzelfde vind ik overigens vaak van kinderboerderijen. Automaten met snoep en een kop koffie en daar houdt het

wel bij op.

 

Een plek waar je juist met vrienden/vriendinnen naar toe kunt om wat lekkers te eten (luxe broodjes, een salade) en drinken (verse sapjes, goeie koffie, veel soorten thee). Eventueel ook met muziek en wifi.

 

 

 

 

www.lovelylittlethings.nl

Link naar reactie
  • 0

ja, ik vind het ook een heel goed idee.

 

wel moet de omgeving ondersteunend zijn.

 

Wij ( en vele vrienden met ons) pakken zelf vaak de auto om naar een pannekoeknhuis te rijden, dit is zo een 18 km verderop in het bos.

 

bos, dan heb je al 80% gewonnen. krijg je dezelfde pannekoeken in een damwandprofielloods op het nabij gelegen industrieterrein, komt er geen hond.

 

sfeer en beleving. en als het regent, trekken we laarzen aan. maakt niet uit.

 

met uitzicht over een rivier
klinkt wel goed. maar voor een bos wil je meer omrijden.

 

je wilt low budget. kan. maar wat staat er al. een gebouw. restaurant, schuur ? of helemaal niets. low budget is dan een 14 jr oude caravan met een schommel. dit is even belangrijk voor iedereen te weten, die verder willen reageren.

 

je moet er gewoon een totaal happening van maken en een beetje stijlvol ( beleving ). hoeft niet chique te zijn, mag best een beetje ruig. het moet meer zijn dan een speeltuin met een terras, daar starten hippe ouders niet hun volvo station ( of wat is nu hip in NL ) voor. het is niet alleen dat die kinderen spelen, maar een terras is ook zien en gezien worden. dus alle mogelijke burgelijke elementen uitbannen. lounge&play zeg maar. met een DJ ? zeg ook maar wat. of de andere kant op natuur en streek. met dan een winkeltje met streekproducten erbij.

 

:) ik zie het al helemaal voor me. laat ik maar ophouden, anders draaf ik door.

 

interessante omtwikkeling en markt. hmm, ik zie ineens ook allemaal mogelijkheden.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.