• 0

Domeinnaam doorschakelen naar ander account

Ik heb een domeinnaam met daarop een hostingpakket maar er is inmiddels een domeinnaam vrij gekomen waar ik mijn zinnen had op gezet. De betreffende domeinnaam is inmiddels in mijn bezit en deze wil ik gebruiken ipv de oude domeinnaam.

 

Nu is het plan om het hostingpakket te gebruiken wat op de oude domeinnaam staat dmv doorschakeling en de website ook de nieuwe naam te geven.

 

Zijn er nadelen aan deze constructie mbt vindbaarheid e.d. of is het echt nodig op de nieuwe domeinnaam een hostingpakket te zetten ?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

De huidige gegevens kun je gewoon gebruiken voor de nieuwe domeinnaam, maar niet zonder 301 redirect. In de 301 redirect zorg je ervoor dat Google weet dat alle zoekresultaten van domeinoud.nl naar domeinnieuw.nl doorgestuurd moeten worden.

 

Linkwaarde van de oude domeinnaam vervalt namelijk als je de nieuwe domeinnaam gaat gebruiken op de bestaande domeinnaam. Google kan immers de weg naar domeinoud.nl niet meer vinden want dat is domeinnieuw.nl geworden. Je kunt domeinoud.nl wel instellen dat deze automatisch wordt weergegeven als domeinnieuw.nl.

 

Dus door een 301 redirect voorkom je een mogelijke penalty of drop in de serp.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals Dave1 al zegt

 

Ontwikkelaar vragen de site aan te passen voor het nieuwe domein

DNS instellingen voor het nieuwe domein laten verwijzen naar het hostingpakket/server

Redirects 301 van de huidige site naar de nieuwe site creeren zodat zoekmachines weten waar de content straks te vinden is.

 

Doe jet het volgens de manier zoals headquarters aangeeft dan is het alleen een redirect, dus url1 verwijst naar url2.

Pas je de site aan zodat deze onder het nieuwe domein draait dan gebruik je ok daadwerkelijk dat domein voor weergave.

Beetje afhnkelijk van de techniek kun je makkelijk of moeilijk de site onder beide domeinen laten draaien, volgens mij is het nadeel daarvan dat je site door zoekmachines als dubbele content word gezien.

Een andere optie is, site geheel onder nieuwe domein hangen en het oude domein voor een landingspagina gebruiken en van daaruit verwijzen naar het nieuwe domein.

Als je in de staitistieken ziet dat er geen verkeer meer komt via het oude domein dan kun je overwegen dat domein en een eventuele landingspagina op te heffen.

 

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad, als je webmaster tools gebruikt kun je direct aan google doorgeven dat je bent verhuisd naar een ander domein, en zullen de resultaten sneller vindbaar worden onder het nieuwe domein. Overigens zal google 301 redirects ook oppakken, maar daar gaat enige tijd overheen (gebeurd pas als ze je pagina opnieuw crawlen). Voor het lange termijn resultaat maakt het dus niet uit, maar als je de overstap snel wilt doen, webmaster tools gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Wat je inderdaad het beste kan doen is je website gaan plaatsen op je nieuwe domeinnaam en vervolgens alle links van je oude domeinnaam door linken naar de nieuwe.

Bij dit doorlinken geef je vervolgens de 301 code mee wat aangeeft dat er een permanente doorverwijzing is en dan is het wachten tot Google langzaam aan al je links gaat aanpassen.

 

Verder kan je bij het Google webmaster tool (https://www.google.com/webmasters/tools/home?hl=nl) ook je domeinnaam verhuizen maar dit is alleen een aanvulling om het kenbaar te maken bij Google. Je moet nog steeds je 301 redirects gaan aanmaken.

 

Door het doorlinken van je pagina's zullen je bezoekers ook geen last hebben van je verhuizing naar een ander domeinnaam het kan alleen wel even voorkomen dat de nieuwe links tijdelijk zakken in Google. Maar als de kwaliteit van je website, host, etc. het zelfde blijft dan herstelt dit zich vanzelf weer.

 

Zou je iets meer informatie kunnen geven over je website? Dan kan ik wel even snel een bestandje naar je sturen waarmee je automatisch al je pagina's doorstuurt naar de juiste nieuwe pagina.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.