• 0

Wat vindt men van mijn drukwerkdeals website en het concept? [Groupdruk]

Omschrijving van je concept:

www.groupdruk.nl is grouponachtige website voor drukwerkdeals en alles wat met drukwerk te maken heeft. Iedere drukwerk leverancier en gerelateerde bedrijf of freelancer aan dit concept kan meedoen en een eigen deal/aanbieding plaatsen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- kleine onderzoek gedaan of dit een goede concept is

- concept en de website developing

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ondernemers in deze branches verhelpen om nieuwe opdrachten en nieuwe klanten binnen te halen.

Vele drukkerijen, ontwerpbureaus en freelancers hebben moeite met het vinden en behouden van nieuwe klanten. Met dit concept krijgen ze kansen om nieuwe klanten te winnen en behouden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wellicht unieke concept in Nederland.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ben benieuwd naar alle goede en minder goede reacties o.a.

- wat vindt men over dit concept

- wat vindt met over de website

- wat zou anders of beter kunnen

- hoe zou jij hiervoor marketing doen

 

zie ook: http://goo.gl/l2t29

 

Alvast tnx iedereen

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet niet zo heel goed wat je nu precies van ons verwacht. Hoe goed heb je dit concept al uitgedacht? De webwinkel is vrij standaard (Opencart), tot en met de kleurstelling aan toe. Verder heb je zo te zien wel een paar standaard plug-ins van hun support forum geplukt. Ik vraag me af of dit gaat werken, zeker aangezien de meeste aanbieding op B2B gericht zijn en veel van de aanbieding kan ik niet echt heel serieus nemen.

 

Even een voorbeeld:

 

Product:

Starterspakket - het huisstijl, drukwerk en de website incl. 1 jaar hosting en domeinnaan.

 

Maar als ik maatwerk wil dan reken je €225,- extra? Wat voor huisstijl ga je dan maken als het geen maatwerk is? Heb tevens een screenshotje in de bijlage toegevoegd. Op het plaatje staat de prijs van €250,- maar je vraagt even €1.175,00? Tenzij de producten die er nu op staan fictief zijn?

 

Verder kun je je zelf de vraag stellen hoe je je gaat onderscheiden van je collega's. Ondanks dat het een leuk idee is ben je niet de eerste, ook al zeg je zelf "Wellicht unieke concept in Nederland.".

voorbeeldprijs.thumb.PNG.46e40d1b5282d823dbab099ef572e90b.PNG

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

ja het is opencart met enkele gekochte en free plug-ins. alle aanbiedingen zijn uiteraard fictief zodat men enige idee krijgt over het concept en de mogelijkheden.

 

heb je liever een vaste drukker of zoek je iedere keer een andere drukkerij?

 

en stel dat jouw vaste drukker af en toe zulke aanbiedingen heeft, zou je dan zijn klant blijven?

 

mijn motto is: Money can drill a hole where drill can't make a hole!

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring:

 

Ik ben nu vaste klant bij een drukkerij nadat ik er 6 versleten heb (in zeven jaar tijd). Deze drukkerij heeft een aantal prachtige en betrokken account managers voor de echte drukwerk opdrachten en een digitale low-budget digitale druk afdeling voor de snelle, low-budget hap-snap orders.

 

Waarom zoveel drukkerijen? De een had maar een pers. De andere deed alles fout. Hele grote drukkerij, maar voor elke orde moest ik vertellen waar ze allemaal wel niet op moesten letten. De andere verzocht voor elke kleine simpele order dat ik persoonlijk het kwam toelichten. Wat best zonde van de tijd is voor 100 visitekaartjes. En ga zo maar door.

 

Aanbiedingen interesseren mij niks. Want een aanbieding betekend, dat ik op dat moment een order moet hebben die daar op aansluit, wat bijna nooit het geval is. En als dit niet het geval is dan ben opeens genaaid als ik wel die order had een week/maand voor of na die aanbieding. Dit is mijn idee over aanbiedingen.

 

De drukkerij heeft mijn absolute klantenbinding omdat zij meedenken. Kleur vs papier. Techniek vs oplage. Kwaliteit vs budget. Dit ga je nooit krijgen via jouw concept. Want in mijn ervaring biedt 1 goed verlopen order niks t.o.v. van vervolg opdrachten.

 

Voor lowbudget heb ik studio17, flyerzone en een of andere ultra lowbudget drukkerij in België geprobeerd. Voor low-budget prima. Maar de grap is wel, omdat het low-budget is. Dat controle en betrokkenheid 0,0 is. Het effect is dat ik als vormgever/dtp'er meer werk heb om uit te zoeken wat de profielen en eisen zijn. En conform hun eisen extra controle / omzet rondes moet doen. En dit weer doorbereken aan de klant.

 

Ik heb liever dat een drukkerij mij gewoon automatische meevallers geeft. Papier prijs is gedaald, zat niet in de offerte maar wel in de factuur. Omdat dit praktijk is.

 

Verders vind ik dat je website er wel ok uitziet (mag nog wel flink aan gesleuteld worden). Maar voor een goede mening zou ik je willen aanraden om goede voorbeeldin in te zetten. Kerstkaarten voordeel. Aantal, papier en afwerking staat er niet. Cross-media campagne zegt niks over wat er gedaan wordt. 80 uur dtp werkzaamheden? Wat is de kwaliteit, voorbeelden, portfolio C.V. En wat hebben de laatste 2 voorbeelden te maken met drukwerk deals???????

 

Op het gebied van drukwerk ben ik al geen klant, maar dat is persoonlijk voor mij. Maar ik mis focus in jouw voorbeeld/test assortiment.

 

Veel succes,

 

Micha

 

 

PS ik snap echt niks van jouw motto. En mijn engels is niet zo goed, maar volgens mij klopt de zin ook niet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

CMYK, wie is je doelgroep? ZZP'ers die ultragoedkope flyers en visitekaartjes zoeken en niet geinteresseerd zijn in kwaliteit? Ik waardeer je ondernemerszin, maar denk niet dat het een goed plan is. Volgens mij er geen markt voor.

 

Ik zou er niet kopen, maar ik ben dan ook erg nitpicky over drukwerk. Dat krijg je na vijf jaar in de grafische branche. Gelukkig konden we meestal digitale bestanden terugleveren, want als we het zelf moesten laten drukken leverde dat vaak problemen op met drukkers en binders. Breek me de bek niet open. Als het niet goed is moet het overnieuw, maar dat kostte de drukker en binder tijd, en dan haalden wij onder deadline niet. Hiep, hiep.... Ben een keer een week lang elke dag bij een binder langs geweest om te controleren of hij nog wel met onze opdracht bezig was en niet stiekem een winstgevender klus voorrang gaf. En of hij de kateren dit keer wel in de goede volgorde had staan. Dat soort dingen...

 

Voor je je hier aan waagt, Google eens op de ervaringen met prijsstunters als vistaprint en drukwerkdeals. Grote bedrijven met directe internetverkoop, maar je zult schrikken van de ervaringen. Moet je je even voorstellen dat jij daar dan tussen gaat zitten. Ik ben bang dat je telefoon roodgloeiend gaat staan van de klachten. Die kun je niet allemaal afschepen naar de drukker/dtp'er die het werk geleverd heeft.

 

 

PS ik snap echt niks van jouw motto. En mijn engels is niet zo goed, maar volgens mij klopt de zin ook niet.

 

Ik dacht dat mijn Engels goed was, maar ik dacht precies hetzelfde toen ik het vijf keer had gelezen. Fijn dat ik niet de enige ben ;D

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

doelgroep? in principe alle ondernemers en bedrijven, klein en/of groot.

wat? van klein 500 vis.kaarten tot een flinke drukwerkwaardebon. elke aanbieder moet eigen verantwoordelijkheid dragen voor zijn eigen deals en geleverde diensten, dat zijn de voorwaarden en door het plaatsen van een bestelling gaat de koper akkoord met de voorwaarden. kortingscode websites zijn ook niet verantwoordelijk voor mijn aankoop bij een andere webwinkel.

 

verder, momenteel op de website staan fictieve aanbiedingen, en zijn dus zonder verdere informaties. meer info zal bij elke deal zeker moeten staan zoals link naar de website, portfolio, cv, evt bedrijfsfilmpje, ervaringen van anderen ezv.

 

zoals eerder genoemd dit concept is voornamelijk voor drukwerkdeals maar ook alles wat met drukwerk te maken heeft, waarom niet. bijv vele bureaus verzorgen vaak alles in een pakket, bijv van grafische vormgeving tot drukwerk bestellen en van website tot een internet marketing en SEO campagne. dus het is niet alleen voor bureaus aantrekkelijk om eigen deals te plaatsen maar ook om bijv om een flinke drukwerkwaardebon te kopen voor bijv huisstijl of een brochure of boekje van een grotere oplage. zeker een win-win situatie.

 

btw bij een wijnwebwinkel kan ik ook chocolade kopen, heerlijk. en als ze nog een deal van de dag hebben... dan heb ik zeker geen bezwaar.

 

Link naar reactie
  • 1

elke aanbieder moet eigen verantwoordelijkheid dragen voor zijn eigen deals en geleverde diensten, dat zijn de voorwaarden en door het plaatsen van een bestelling gaat de koper akkoord met de voorwaarden. kortingscode websites zijn ook niet verantwoordelijk voor mijn aankoop bij een andere webwinkel.

 

Juridisch kun je dat misschien wel zo regelen, maar in de ogen van de klant heb jij schuld als je ze koppelt aan een leverancier die in hun ogen geen goed werkt levert. En voorwaarden lezen die kopers toch niet. Die begrijpen de meeste klanten ook helemaal niet voor een complexe dienst/product als drukwerk.

 

Een krultang met korting op iBood is nog wel te bevatten voor de meeste mensen, maar bij drukwerk komt meer kijken: ontwerp, papier, profielen, maatvoering, bestandsformaat enzovoorts. En die kun je allemaal gaan specificeren in de aanbieding, maar in de praktijk wil de klant het dan toch net even anders als de deal gesloten is. Een krultang kun je bij ontevredenheid terugnemen en herverkopen, drukwerk is op slag heel duur oud papier.

 

Heb je überhaupt al drukkers die mee willen doen? Het gaat zo slecht in de branche dat ze van nog meer korting geven niet heel erg warm zullen worden. En nieuwe klanten winnen ze er niet mee, want kortingszoekers zijn geen trouwe klanten.

 

Zowel aan de inkoopkant als aan de verkoopkant denk ik persoonlijk dat er geen belangstelling zal zijn. En eigenlijk hoop ik dat ook; niet om jou dwars te liggen, maar ik hoop dat bedrijven en drukkers dit zichzelf niet aan doen. En dat zeg ik uit liefde voor de grafische branche.

 

Maar tot zover mijn mening, benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

iemand met vaste trouwe klanten en genoeg werk begrijp ik, maar zoiemand besef niet dat buiten de deur steeds meer bedrijven meer of minder vaker werk hebben en alles is beter dan verlies te draaien met stilstaande machines en dure vakpersoneel en uiteindelijk failliet gaan, vind ik persoonlijk. trouwens een van bovengenoemde situaties kan iedereen gebeuren en gebeurt ook nog zelfs met een brede klantennetwerk. ik snap dat men kritisch kan kijken naar lage prijzen maar is dat niet wat elke onderneming dagelijks doet ik bedoel aanbiedingen, kortingen en acties. elke boer houd van zijn eigen groente uit eigen tuin maar als groente begint te rotten dan moet het zsm weg, eigenlijk nog eerder, vind ik weer persoonlijk.

Link naar reactie
  • 0

... is een grouponachtige website voor drukwerkdeals ...

En dat zie ik dus niet. Want voor zover ik weet is groupon gebaseerd op het voordeel van collectief inkopen waarbij de deal pas doorgaat bij een minimaal aantal inschrijvers. Bij jou gaat de deal altijd door, dus wat bij jou het "group" idee is snap ik niet en dan zet je met dat "group" in je domeinnaam je bezoekers ook op het verkeerde been. Of mis ik iets?

 

Omdat je eigenlijk alleen waardebonnen verkoopt en de afhandeling van de deal zelf verloopt tussen de koper van de bon en de aanbieder van de dienst, begrijp ik de tekst "Hulp nodig bij het aanleveren van bestanden? Neem dan contact met ons op." niet. Ga je dan toch een rol spelen bij het leveren van de dienst zelf?

 

Wat de site zelf betreft vind ik het niet handig dat het menu verdwijnt als ik naar een andere pagina ga. Verder zou ik je teksten nog eens nalopen, want er staan aardig wat fouten in.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.