• 0

Hoe kan ik in de Filipijnen een Internet Reisbureau Beginnen?

Hoi, ik woon nu al een maand of 9 in de Filipijnen en heb het daar erg naar mijn zin... Ik zit er daarom nu serieus aan te denken om daar een op het internet gebaseerd reisbureau op te starten (de focus zal liggen op activiteiten en hotelboekingen).

 

Kan ik dat als Nederlands bedrijf doen? Of moet ik om dat te kunnen doen echt in de Filipijnen als bedrijf geregistreerd staan?

 

Mijn werkelijke werkplek zal in de Filipijnen zijn... Maar ik kan gewoon een Nederlands adres en een Nederlanse inschrijving aanhouden. Ik kan ook wel af en toe naar Nederland terugkomen zodat ik volgens de staat nog officieel in Nederland woon.

 

Wie weet hier meer over? Kan dit? Zitten er nog haken en ogen aan?

 

Ik waardeer alle feedback die mij wijzer zal maken...

 

[mod edit: titel ververst; om onduidelijke redenen viel het woord Filipijnen weg in latere reactie]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je in Nederland je bedrijf dan willen hebben?

 

Dat wil ik niet perse, maar ik bekijk graag alle opties en kies dan graag de beste voor mij uit. De vraag over business registratie in de filipijnen heb ik op een Filipijns forum gezet... Mocht ik mijn bedrijf in de Filipijnen oprichten dan weet ik dat in totaal 51% van het bedrijf op de naam van Filipijnse personen moet staan. Daar is wel omheen te werken met dummy eigenaren die na het oprichten van het bedrijf een contract tekenen waarin ze afstand nemen van hun aandeel (wat dan de boekenkast ingaat).

 

Hier is de vraag die ik op het Filipijnse forum heb gezet:

 

Hi, I have been living in the Philippines for about a 9 months and I really like it here...

 

I also have a filipina girlfriend here that I really love and I'm considering to start an internet based travel agency together with her (focused mainly on activities and hotel bookings). I'm an experienced web developer and internet entrepreneur, and she is very good with people...

 

My question: what are the options that I have to start a business like this with a filipina girl that I am not married to? What are the different ways ... and potentially the best ways to structure something like this if any?

 

Anyone have any insight in that? Would appreciate any knowledgeable advise very much...

 

Mocht iemand inzicht hebben op die vraag dan is dat natuurlijk ook erg welkom...

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan Paul,

 

Loopt dit idee nog steeds bij jou? zo ja hoever ben je er mee?

 

Ben je van plan zelf reizen/activiteiten/hotelboekingen te organiseren of reizen/activiteiten/hotelboekingen van anderen te verkopen?

 

Misschien kan ik je hierbij helpen.

 

Groeten

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.