• 0

Starter of niet?

"De zelfstandigenaftrek wordt verhoogd met een startersaftrek van € 2.123 in de volgende situatie: U was in 1 of meer van de 5 voorafgaande kalenderjaren geen ondernemer." (Bron)

 

Mag ik aannemen dat hier wordt bedoeld "U was in 1 of meer van de 5 voorafgaande kalenderjaren geen ondernemer voor de inkomstenbelasting"?

 

Want ik was al wel (kleine) ondernemer voor de KvK en Omzetbelasting naast mijn loondienstbetrekking. Afgelopen juni precies vijf jaar... Maar nu wil ik met een andere activiteit fulltime als ondernemer aan de slag, en die startersaftrek zou mooi meegenomen zijn natuurlijk.

 

 

[mod edit: link naar bron "verborgen" achter tekst "bron"; lengte frustreerde de forum-layout, en webadressen in topics staan niet netjes]

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat inderdaad of je voor de IB ondernemer was.

 

Fijn, dat scheelt toch weer.

 

 

Je was al als kleine ondernemer bezig, hoe heb je die inkomsten in je aangifte IB aangegeven ? Als winst uit onderneming of als resultaat uit overige werkzaamheden.

 

Als resultaat uit overige werkzaamheden. Het was ook nooit de bedoeling voor die activiteit gezien te worden als ondernemer voor de inkomstenbelasting. Het urencriterium kon ik toch bij lange na niet halen naast een fulltime baan.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.