• 0

lening met auto als onderpand

Ik kan een lening bij een familie lid afsluiten waarbij een onderpand gewenst is, ik zou graag mijn auto als onderpand instellen, echter heb ik deze gefinancierd (via financial lease). mag dat ? ik lees namelijk dat je niet altijd juridisch eigenaar bent van de auto (pas als je de laatste betaling heb gedaan).

 

in het geval dat het niet mag en je doet het toch, ben je dan ook strafbaar of en kan de lease maatschappij de auto terugvorderen van het familielid ?

 

natuurlijk komt het niet zover aangezien ik de lening gewoon ga afbetalen maar ik wil het graag even zeker weten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als een auto al als zekerheid overgedragen aan een financieringspartij en een tweede wil ook verpanding, zal het niet zo zijn, dat die tweede deze rechten zondermeer kan uitoefenen. Eerste pandhouder zal dan eerst afgelost moeten worden alvorens de tweede pandhouder aan de beurt is. Je kunt je dan ook afvragen in hoeverre die zekerheid dan "effectief is".

 

Familielid wil mogelijk zonder zekerheid jou in privé financieren? je bent volledig persoonlijk aansprakelijk !

 

En het is inderdaad zo dat bij bepaalde financieringsconstructies het eigendom pas wordt overgedragen nadat de laatste betalingstermijn is voldaan, verpanding heeft dan geen zin. Zoals StevenK al heeft aangegeven financieringsovereenkomst zal uitsluitsel geven.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.