• 0

Investering in online webshop Australie

Ik heb de mogelijkheid te investeren in een webshop die gerund wordt vanuit india en verkoopt in Australie. Het gaat om een bestaande webshop die al redelijke omzet maakt en de investering nodig heeft ter verbetering van de site, mobile app etc. In ruil zal ik een percentage van de toekomstige winst ontvangen.

 

Nu vraag ik mij af hoe ik deze inkomsten zou moeten ontvangen. Moet ik hiervoor een bedrijf registreren in NL en van daaruit factureren?

 

NB De eigenaar van de webshop werkt ook aan een andere (grote) site van mij en zal hier in de toekomst ook veel werk door krijgen, dus hij heeft weinig belang mij te belazeren.

 

Bijvoorbaat dank voor enig advies.

 

Met vriendelijke groet,

LV

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de mogelijkheid te investeren in een webshop die gerund wordt vanuit india en verkoopt in Australie. Het gaat om een bestaande webshop die al redelijke omzet maakt en de investering nodig heeft ter verbetering van de site, mobile app etc. In ruil zal ik een percentage van de toekomstige winst ontvangen.

 

Nu vraag ik mij af hoe ik deze inkomsten zou moeten ontvangen. Moet ik hiervoor een bedrijf registreren in NL en van daaruit factureren?

 

NB De eigenaar van de webshop werkt ook aan een andere (grote) site van mij en zal hier in de toekomst ook veel werk door krijgen, dus hij heeft weinig belang mij te belazeren.

 

Bijvoorbaat dank voor enig advies.

 

Met vriendelijke groet,

LV

 

En toch gaan bij mij alle alarmbellen af...

 

[*]Een Indiaas bedrijf dat verstand heeft van IT (wat doen ze anders voor jouw website);

[*]Met een land met miljoenen goed opgeleide IT-ers die massaal voor een appel en een ei IT-activiteiten voor het Westen ontplooien;

[*]Dat handelt met Australië en dus waarschijnlijk ook wel Australische marges zal generen;

[*]Dat stelt al een redelijke omzet te realiseren;

[*]Heeft behoefte aan een Nederlandse investeerder om de website verder te ontwikkelen en een mobiele app te maken.

 

Tja...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Dennis,

 

Allereerst dank voor je replies op mijn berichten.

 

Ook bij mij gingen in eerste instantie dezelfde alarmbellen af en heb ik het dan ook afgewezen.

 

Al blijf ik skeptisch, de persoon heeft wel bewezen betrouwbaar en goed te zijn met het bouwen van mijn site. Zij winstmarges met webshop zijn klein (net als zijn inkomsten uit het werk dat hij voor mij doet, ook voor Indiase begrippen).

 

Toch ben ik nieuwsgierig hoe - hypothetisch gezien - de administratie van de inkomsten uit een dergelijke investering geregeld zou moeten worden.

 

Met vriendelijke groet,

LV

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed, maar de informatie is te summier om hier een sluitend antwoord op te geven, dat dit gewoon beschouwd wordt als een box3-verhaal. Dus je betaalt de vermogensrendementsheffing in box 3, het rendement op de investering is vrij.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.