VVD en PvdA hebben ingestemd met het regeerakkoord.

Aanbevolen berichten

Dat is ook niet te zeggen met een regeerakkoord, dit zijn alleen maar ideeen en plannen, de uitwerkinng ervan zullen we de komende 4 jaar gaan merken (als we tenminste eindelijk een regering hebben die dit kan volhouden).

 

Wat wel nadelig kan uitpakken voor de transportwereld is de verhoging van accijns op de diesel.

Link naar reactie

Dat is ook niet te zeggen met een regeerakkoord, dit zijn alleen maar ideeen en plannen, de uitwerkinng ervan zullen we de komende 4 jaar gaan merken (als we tenminste eindelijk een regering hebben die dit kan volhouden).

 

Wat wel nadelig kan uitpakken voor de transportwereld is de verhoging van accijns op de diesel.

 

Wat er daar staat zal uitgevoerd worden. Mijn vraag is , wat moeten wij inleveren? Daar ben ik benieuwd naar.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Regeerakkoorden worden meestal niet 1 op 1 aangenomen, er zal nog flink gediscuseerd gaan worden in de kamer.

 

Een regeerakkoord wil namelijk niet zeggen dat er ook een meerderheid voor is.

 

Maar nogmaals er is niet iets concreets te vertellen over wat je meer of minder zal moeten betalen. De ministeries gaan nu de plannen uitwerken zodat de ministers het kunnen presenteren. En dan kan ook de rekenkamer nog een advies geven.

 

Bij aangrijpende voorstellen zal ook de eerste kamer zich nog buigen over de wetten.

Link naar reactie
Mijn vraag = wat is de nadeel voor de ondernemers?

 

Om met Johan Cruyff te spreken: Elk nadeel heb zijn voordeel ;) Dus als slimme ondernemer zal je er best je voordeel wel kunnen doen. :) Gewoon onder je hoofdkussen leggen dat mooie akkoord, vannacht lekker slapen en morgen gewoon weer knallen met je onderneming. ;D

Link naar reactie
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik heb gelezen dat er 16 miljard euro extra wordt bezuinigd. Maar nu komt mijn vraag:

 

Mijn vraag = wat is de nadeel voor de ondernemers?

Nu klink je wel heel erg als een Nederlander. Een ondernemer zou vragen 'wat is het voordeel voor de ondernemers?'

Link naar reactie

We hebben in Nederland 2 kamers! een 1e en een 2e. In de tweede hebben ze een meerderheid maar in de 1e niet.

 

Nuzakelijk had de volgende "samenvatting"

Ondenemers

Het nieuwe kabinet wil de verschillen in belastingheffing tussen ondernemers en werknemers verkleinen. Zo worden ondernemersfaciliteiten waaraan het urencriterium is verbonden - de zelfstandigenaftrek, fiscale oudedagsreserve, meewerkaftrek, startersaftrekken en de S&O-aftrek - vanaf 2015 met 500.000 miljoen euro versoberd of afgeschaft.

Hiervoor in de plaats komt een zogeheten 'Winstbox'. "Het bewerkelijke urencriterium kan dan komen te vervallen", aldus het kabinet.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie

Mijn vraag = wat is de nadeel voor de ondernemers?

 

Om met Johan Cruyff te spreken: Elk nadeel heb zijn voordeel ;) Dus als slimme ondernemer zal je er best je voordeel wel kunnen doen. :) Gewoon onder je hoofdkussen leggen dat mooie akkoord, vannacht lekker slapen en morgen gewoon weer knallen met je onderneming. ;D

 

Dit soort berichten vind ik altijd raar. Alsof je indirect de akkoord ontkent waarin dus zwaar bezuinigd moet/gaat worden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Ik heb gelezen dat er 16 miljard euro extra wordt bezuinigd. Maar nu komt mijn vraag:

 

Mijn vraag = wat is de nadeel voor de ondernemers?

Nu klink je wel heel erg als een Nederlander. Een ondernemer zou vragen 'wat is het voordeel voor de ondernemers?'

 

Voordelen zijn altijd meegenomen. Ik wil eerst de nadelen horen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Het maakt niet uit of je door de hond of door de kat gebeten wordt. Alleen als ondernemer heb je de vrijheid en mogelijkheden om je plan op eventuele nadelen aan te passen. oftewel schouders eronder, je bedrijfsbeleid aanpassen en gewoon knallen om uiteindelijk onder aan de streep toch goed uit te komen.

 

Als werknemer zal je het de komende jaren met 0 tot 2 % loonstijging moeten doen, ongetwijfeld te weinig om de pijn van de bezuinigingen te ontlopen.

 

Voordelen zijn altijd meegenomen. Ik wil eerst de nadelen horen.

 

Hier kan je alle antwoorden op deze vraag krijgen ;D

Link naar reactie

Ondernemers positief over akkoord, vakbonden oordelen hard

DEN HAAG - Ondernemersorganisaties VNO-NCW, MKB-Nederland en LTO Nederland zijn gematigd positief over het dinsdag gepresenteerde regeerakkoord. Vakbonden FNV, CNV en MHP oordelen hard.

 

http://www.nu.nl/economie/2945316/ondernemers-positief-akkoord-vakbonden-oordelen-hard.html

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Voordelen zijn altijd meegenomen. Ik wil eerst de nadelen horen.

 

 

Of... mogelijke gevolgen voor ondernemers?

 

Het regeerakkoord tussen VVD en PvdA is rond. Wat betekent dit voor jou als ondernemer?

Het kabinet vindt het belangrijk dat er meer ruimte komt voor initiatief en ondernemerschap, want dat is goed voor burger en samenleving, aldus het akkoord. Welke punten raken je daadwerkelijk als ondernemer of in je bedrijfsvoering? Sprout somt de belangrijkste alvast op.

 

Personeel

De AOW-leeftijd gaat in stappen omhoog naar 67 jaar. Na 2021 wordt dit gekoppeld aan de stijging van de levensverwachting.

 

De overheid wil werknemers tussen de 61 en 65 jaar met een laag inkomen stimuleren door te werken. Een zogenoemde doorwerkbonus moet het mogelijk maken voor werknemers om door te sparen om de gevolgen van de stijging van de AOW-leeftijd op te vangen.

 

Voor bedrijven met meer dan 25 werknemers geldt straks een quotum voor het aannemen van gehandicapten. Dit quotum wordt in zes jaar tijd opgebouwd naar 5 procent van het personeelsbestand.

 

Het kabinet gaat zich actief inzetten om loonverschillen tussen mannen en vrouwen voor gelijke arbeid weg te nemen.

Groei en vernieuwing

Vanaf 2015 wordt een winstbox ingevoerd. Met deze invoering betaalt de ondernemer straks 28,5 procent belasting over de winst, maar verliest hij verschillende andere voordelen. Zo worden algemene subsidies aan het bedrijfsleven verlaagd.

 

De overheid investeert 110 miljoen euro in het stimuleren van kennisdeling tussen instellingen en het bedrijfsleven.

 

Ondernemers moeten de ruimte krijgen om te groeien. Dit kan door vernieuwing in ict, maar ook door krediet- en kapitaalverschaffing te versoepelen. Kleine ondernemers kunnen via Qredits in aanmerking komen voor een microkrediet tot 150.000 euro.

 

De te vormen regering wil een 'techniekpact' afsluiten met het bedrijfsleven en de onderwijsinstellingen van ons land. In dit pact worden verschillende afspraken vastgelegd. Zoals het beschikbaar stellen van stageplaatsen, het verbeteren van de doorstroom naar beroepsonderwijs en een investeringsfonds vanuit het bedrijfsleven voor technische opleidingen.

 

Technologische vooruitgang op het gebied van ecologie wordt aangemoedigd. De energievoorziening moet in 2050 volledig duurzaam zijn. Innovatie wordt gestimuleerd met subsidies en het mogelijk opleggen van verplichtingen aan het bedrijfsleven.

 

De overheid wil dat het bedrijfsleven meer inzet op energiebesparing. Regelgeving wordt vereenvoudigd om dit makkelijker te maken.

Regelgeving

De BTW-verhoging voor podium- en beeldende kunst gaat niet door.

 

In sectoren als chemie, logistiek, de bouw, zorg en onderwijs wordt de regeldruk aangepakt.

 

Het besluit over winkelopening op zondag wordt voortaan overgelaten aan de betreffende gemeente.

Bron: Sprout.nl

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Een van de nadelen/voordelen is dat de vaste kosten van de ondernemer kan stijgen , maar misschien ook weer niet.

 

Hier staat dat als je

 

- meer dan 70k bruto verdient , dat je per maand 482 euro moet betalen voor zorgpremie. Dus 5700+ euro per jaar.

-(let op , tandarts kosten etc moet je zelf erbovenop betalen. Eerste hulp kost 50 euro per bezoek)

 

- Als je getrouwd bent , en je verdient 70K+ bruto dan mag je dus 2x482= 964 euro per maand betalen aan zorgpremie , dus 12000 euro per jaar.)

 

- Er staat ook: Voor mensen in de bijstand zou een premie van twintig euro kunnen gaan gelden.

 

 

 

http://www.nu.nl/geldzaken/2946488/zorgpremie-tussen-20-en-482-euro.html

 

 

 

 

Stel dat een ondernemer tussen de 1000 en 10,000 euro verdient per jaar , hoeveel zorgpremie moet die dan betalen?

 

 

 

 

Kan iemand hier misschien een overzicht maken met salarishoogte en de kosten die daar bij komen zodat we een transparant overzicht hebben?

 

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Tja, je kan eens kijken naar de sheet hierboven die ik even heel snel in elkaar heb geknutseld, maar of het zo 100% correct is weet ik niet. Het is een (bewust?) enorm ingewikkeld voorstel, ik heb nog geen enkel artikel gezien dat het volledig weet uit te leggen.

 

Hoe dan ook is het goed opletten voor ons ondernemers: voor werknemers (en ik denk dat de meeste getallen die je op het nieuws hoort daarvoor berekend zijn) worden de premies gedeeltelijk door de werkgever betaald, maar wij betalen het allemaal zelf.

 

Wellicht kan iemand met meer verstand er iets zinnigs over zeggen? Joost? :D

Link naar reactie

Mensen die boven de 70k bruto verdienen én getrouwd zijn , zijn gewoon de sjaak. 12k per jaar aan zorgverzekering. Ik ben benieuwd hoeveel de ondernemers moeten betalen die juist bijna niets verdienen. Want voor ondernemers die net beginnen met een zaak en 'maar' 20 euro moeten betalen is dat wel handig.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Volgens mij betalen mensen zorgpremie en is dat geen ondernemersspecifieke plicht, maar goed

 

Verder wordt de premieverhoging voor een deel gecompenseerd door een belastingverlaging.

 

Tenslotte zal op 1 salaris van 70k bruto natuurlijk geen 12k premie worden gevraagd.

 

Hoezo geen ondernemersspecifieke plicht?

 

Welke belastingverlaging? Die van 19% naar 21%??

 

Als je 70k bruto verdient en je bent getrouwd , mag je gewoon 12k betalen intotaal.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Hoezo geen ondernemersspecifieke plicht?

 

Premie zorgverzekeringen heeft weinig met ondernemen te maken maar meer met mensen.

 

Welke belastingverlaging? Die van 19% naar 21%??

 

Als je dingen roept lees dan ook eens wat meer achtergrond.Zie oa hier

 

Bij 70k ga je € 4149 per jaar betalen en geen 6k

 

Als je 70k bruto verdient en je bent getrouwd , mag je gewoon 12k betalen intotaal.

 

70 k samen is beiden 35 k? Of allebei 70k dus 140k in totaal?

Link naar reactie

Hoezo geen ondernemersspecifieke plicht?

 

Premie zorgverzekeringen heeft weinig met ondernemen te maken maar meer met mensen.

 

Welke belastingverlaging? Die van 19% naar 21%??

 

Als je dingen roept lees dan ook eens wat meer achtergrond.Zie oa hier

 

Bij 70k ga je € 4149 per jaar betalen en geen 6k

 

Als je 70k bruto verdient en je bent getrouwd , mag je gewoon 12k betalen intotaal.

 

70 k samen is beiden 35 k? Of allebei 70k dus 140k in totaal?

 

 

Ik wil als ondernemer sowieso weten hoeveel ik moet aftikken. Dit is dus echt geen grap. Ik weet zeker dat er ondernemers kopje onder zullen gaan door deze maatregel.

 

 

Dat roep ik niet , dat lees ik hier:

 

De premie van 482 euro geldt voor mensen met een bruto jaarinkomen van meer dan zeventigduizend euro.

http://www.nu.nl/geldzaken/2946488/zorgpremie-tussen-20-en-482-euro.html

 

Bij 70k BRUTO ga je 482 euro per maand betalen. En als je getrouwd bent mag je dubbel betalen samen met je vrouw. Ja als je 70k BRUTO verdient en je bent getrouwd , mag je met beide personen +- 1000 euro per maand aan zorgpremie betalen. (482 Euro x 2)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.