• 0

Hulp bij vinden van adverteerders

Hallo allemaal!

 

Enige tijd geleden ging onze website online. Het is een online lifestyle magazine voor mannen, waar dagelijks rond de 4 posts geplaatst worden over allerlei onderwerpen: gadgets, auto's, mode, reizen, wonen,... De site draait grotendeels rond het visuele: veel foto's, weinig tekst.

 

Inmiddels beginnen onze bezoekersaantallen gestaag maar zeker op te lopen, en zijn we ons aan het oriënteren wat betreft de mogelijkheden om met deze site geld te gaan verdienen. Een vrij vanzelfsprekende keuze is advertenties.

 

We hebben inmiddels al heel wat informatie gezocht (en gevonden) via Google, maar veel lijkt toch nog te ontbreken. Is er hier iemand met ervaring wat betreft het vinden van adverteerders? Wat zijn de voor- en nadelen van een tussenpersoon, en weet er iemand enkele betrouwbare voorstellen? Zou je het als kleine webwinkelier als 'vervelend' beschouwen als een site contact met je opneemt wat betreft de mogelijkheden van adverteren?

 

Zoals jullie zien zitten we nog met veel vragen. Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

 

Groeten,

Axel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een webwinkel het niet direct erg vinden, maar ik denk dat je niet op kunt tegen de laag drempeligheid van Google Adwords/Adsense.

 

Als ze bij jou een banner moeten plaatsen, moeten zij een banner laten maken (100-300 euro), daarna betalen voor de plaatsing (100 euro) en daarna voor vertoningen of clicks of een combinatie hiervan (50 - 200 euro).

 

Als ze dit zelfde doen bij Google Adwords dan kunnen ze een Banner maken in 10 minuten (al is die misschien slechter) (0 euro), zeggen dat ze op Google.nl en andere Affilliates willen staan en hup ze staan op de plekken waar ze willen staan en betalen alleen per click. Kosten tot nu toe? (0 Euro)..

 

Ik zou eerst eens Google Adsense gaan gebruiken. Website optimaliseren voor veel bezoekers en veel clicks. En dan heb je bewijs voor de adverteerders dat jij 1000 bezoekers per week hebt, waarbij zij mogen adverteren. :)

Link naar reactie
  • 0

Als ze bij jou een banner moeten plaatsen, moeten zij een banner laten maken (100-300 euro), daarna betalen voor de plaatsing (100 euro) en daarna voor vertoningen of clicks of een combinatie hiervan (50 - 200 euro).

Waar baseer jij deze bedragen op? Topicstarter kan toch prima zelf tarieven bedenken? Vreemd dat jij zelf bedragen invult voor de topicstarter en vervolgens op basis van die bedragen concludeert dat het duurder is bij TS in plaats van via adsense.

 

Bovendien moet je bij adwords alsnog zelf een banner maken als je een banner wilt plaatsen op adsense locaties. Dus dat zou even duur moeten zijn in de vergelijking die je maakt.

Link naar reactie
  • 0

Een advies over werken met een tussenpersoon durf ik je momenteel nog niets te zeggen. Ik heb een eigen blog waar ik momenteel via Google adsense advertenties op heb staan en ben ongeveer een maand geleden benaderd door een Engels bureau (en het is een volledig Nederlandstalige blog) dat zij interesse hebben om advertenties van hun clienten/ klanten te plaatsen.

Momenteel zijn zij bezig met een of ander technisch onderzoek maar dit begint wel erg lang te duren. Maar mocht het doorgaan dan ga ik er qua inkomsten wel op vooruit. Maar dit is voor mij nog even afwachten.

 

 

Als we het er dus even op houden dat je het zonder tussenpersoon doet heb je in grote lijnen twee keuzes.

Advertentie netwerk

Hierbij plaatst je een code op de plaatsen waar je een advertentie wilt plaatsen en vervolgens zorgt de eigenaar van het netwerk ervoor dat hier relevante advertenties opkomen te staan. Ook meten zij hoeveel bezoekers er op geklikt hebben en hoeveel bezoekers de advertentie hebben gezien en aan de hand daarvan wordt je uitbetaald.

Dit is dus de makkelijkste manier om te beginnen met het plaatsen van advertenties. Dit omdat je gebruik maakt van een bestaand adverteerders netwerk en je zelf niet meer opzoek hoeft te gaan naar potentiële adverteerders en je hebt de condities al vast liggen.

 

Het bekendste voorbeeld hiervan is Google Adsense. Hier kan je je gratis op aanmelden en verschillende advertenties voor je website in opzetten. Let er hierbij wel op dat je geen misbruik maakt van de advertenties. Google is er namelijk erg streng in, klik je bijvoorbeeld op je eigen advertenties dan kan dit leiden tot een Ban en dat betekent ook dat je inkomsten die je hebt gemaakt en nog niet zijn uitbetaald niet meer krijgt. Maar zolang je je netjes aan de regels houd vind ik dit persoonlijk het prettigste netwerk om te gebruiken.

(Andere mogelijkheid is bijvoorbeeld: TradeTracker)

 

Eigen advertenties

Je kan ook zelf je advertenties gaan verkopen. Het grote voordeel hiervan is dat je zelf je prijs kan maken. Wel moet je hierbij dus zelf opzoek naar adverteerders.

Mocht dit je voorkeur hebben dan is het wel eg belangrijk om eerst goede statistieken te gaan verzamelen. Zo zullen je adverteerders bijvoorbeeld meer willen weten over je doelgroep (leeftijd, geslacht, woonplaats) en natuurlijk hoeveel bezoekers, hoelang blijven ze op je website, hoeveel pagina's bekijken ze, etc.

Aan de hand van die cijfers kan je vervolgens ook een goede prijs voor een adverteerder maken.

 

 

Zoals je waarschijnlijk al wel kon merken raad ik je zeker bij een nog relatief kleine website aan om te beginnen met Google Adsense. Je houdt dan meer tijd over om te werken aan de website en dus meer bezoekers te trekken doordat je zelf niet opzoek hoeft naar adverteerders.

Ook gaf je aan dat je website nog steeds een goede groei heeft. Dit is natuurlijk erg mooi maar wat doe je als iemand bijvoorbeeld een advertentie plaats voor 1 of misschien zelf 2 jaar wilt vastleggen? Je kan dan moeilijk zeggen kijk afgelopen maanden verdubbelen mijn bezoekers telkens dit blijft de komende 2 jaar nog gebeuren. Je zou dat kunnen oplossen door af te spreken dat je betaald krijgt per X vieuws maar dat betekent ook dat je hiermee dus meer wilt verdienen als via een advertentie netwerk waar dit mogelijk is en dat betekent vervolgens weer dat je je zelf uit de markt prijst tenzij je kunt aantonen dat je website echt een meerwaarde is ten opzichte van andere website's.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.