Ga naar inhoud
  • 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe webwinkel

Senior     68 4

Omschrijving van je concept:

Hi forumlezers,

 

daar ben ik weer. :) Vorig jaar heb ik van velen veel positieve feedback mogen ontvangen voor mijn wordpress webshop. Vorige maand ben ik van wordpress afgestapt en ben ik overgestapt naar SEOshop. De reden hiervoor is o.a. het geoptimaliseerde orderverwerkingsproces, wat me nu gewoon veel tijd scheelt!

 

Met onze producten voorzien we de Nederlandse markt van `de unieke verrassing in de theepot`. Onze theebloemen zijn uitermate geschikt als cadeau of bij een high tea!

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Usability en design naar eigen inzicht aangepast en geoptimaliseerd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Traffic naar de website genereren d.m.v. verbetering in SEO, of op alternatieve manieren. Hier wil ik me gaag in laten adviseren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij bieden een unieke combinatie van kwalitatieve producten en een totaalbeleving.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben benieuwd naar jullie reactie en feedback voor deze sensatea webshop. Naast het design en de usability, zou ik graag feedback willen ontvangen voor de SEO, ik heb namelijk het gevoel dat het aantal bezoekers achter blijft. Misschien is het onterecht, maar op basis van mijn huidige website dien ik toch hoger in Google te ranken dan de directe concurrenten?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Legend     2,8k 258

daar ben ik weer. :)

En daar ben ik ook weer ... ;)

 

Een paar opmerkingen:

 

- rechtsboven zie ik EUR - USD, waarmee ik prijzen in dollars kan laten zien; voor welke doelgroep doe je dit? voor mensen die wel Nederlands kunnen lezen, maar in dollars willen betalen? want ik zie daarnaast wel een Nederlandse vlag, die de indruk wekt dat je site in meerdere talen beschikbaar is, maar vervolgens heb ik alleen de keuze "Nederlands"; en in het bestelproces kan ik alleen kiezen uit verzending naar Euro-landen en naar het Verenigd Koninkrijk, dus dan zouden bedragen in ponden logischer zijn

 

- de tekst bij je kiyoh beoordeling zegt "Onze klanten beoordelen onze site met ..." maar de beoordelingen gaan bijna zonder uitzondering over je product en over je service, niet over je site

 

- op je pagina met producten staat een slider zonder enige uitleg, ook de opties rechts zijn niet direct duidelijk

 

- daaronder staat een merk-keuze, maar met twee merken voelt dat overdone (ik heb ook geen manier kunnen ontdekken waarbij ik meer keuzes had dan één merk vs. alle merken)

 

- "Met trots presenteren wij onze nieuwe verpakking theebloemen"; dan zou ik die graag op een van de plaatjes willen zien, maar het enige wat ik te zien krijg is een uitgevouwen exemplaar ...

 

- wat moet ik als bezoeker met het tabblad "tags"? ik krijg de mogelijkheid om zelf een "tag" toe te voegen, maar dan komt deze niet in de lijst met tags te staan?

 

- kijk nog eens naar je teksten; naast hier en daar een tik-, taal- en interpunctiefout kan het ook een stuk compacter, bijvoorbeeld op je pagina over verzenden en retourneren, daar staat een heleboel informatie dubbel

 

Lijkt me wel weer genoeg.

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     100 5

Ik keek even op je webshop en het ziet er goed uit.

 

- Lekker rustig. Het enige dat mij stoort is het (te) snel overspringen van de beelden van de slideshow en de manier waarop ze verspringen. Hier zou ik wat rust in brengen. Wellicht seconde, anderhalve seconde langer in beeld en een meer subtiele manier van verspringen.

 

- Populaire producten zijn wel erg veel. Zijn al je producten populair of is het meer opvulling? Wellicht verkorten tot 8 populaire producten. Dan is het scrollgehalte van de homepagina ook aanzienlijk minder.

 

- Als ik klik op sommige foto's van de sliders dan kom ik op een algemene pagina ipv specifieke een productpagina.

 

- Vlaggetje bovenin is onnodig. Ik kan geen andere taal selecteren en ik zie dat het Nederlands is ;)

 

- Misschien handig om bij het product overzicht van de theepotten aan te geven hoeveel liter het is? Nu is het nog te overzien maar als je ooit 50+ theepotten hebt dan is het niet duidelijk hoeveel liter de pot heeft en de inhoud kan misschien de doorslag geven tussen de ene pot en de andere.

 

Misschien kan je met bovenstaande iets. Succes!

 

 


 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 2
Newbee     5 2

Mooi product en een site met potentie. Ik heb er even kritisch naar gekeken en heb wel het 1 en ander op te merken. Het kan misschien een beetje zeikerig overkomen, maar ik hoop je er mee aan het denken te zetten. Zie bijgevoegde afbeeldingen.

 

1. Zoals hierboven ook al aangegeven, volgens mij volkomen onnodig en waarschijnlijk een feature die je er van seoshop gratis en voor niks bij krijgt, maar in dit geval ook niks toevoegt.

 

2. Als ik binnen kom op de website is m'n winkelmandje natuurlijk leeg. Kortom er valt dan weinig te bekijken en de knop voegt om dat moment weinig toe.

 

3. Zoeken. Is dat nodig? Dat Seoshop het aanbiedt wil niet zeggen dat je het ook moet gebruiken. Je assortiment is volgen mij niet van amazon of bol.com achtige proporties, dat het doorzoeken van de website nodig is. Aangezien alles op je website of Theebloem of Theepot heet lijkt me de zoekfunctie van weinig toegevoegde waarde.

 

4. Bekijk de film? Welke film? Wat ga je me hier laten zien? Wat theebloemen zijn? Iets anders? Prikkel je klant om daar te gaan kijken.

 

5. Leuk zo'n slider natuurlijk en het ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar voegt het ook iets toe? Dit gedeelte van je website is waardevolle ruimte en ik raad je aan om het ook als zodanig te behandelen. De plaatjes zijn mooi en sfeervol, maar vertellen ontzettend weinig en dat 8 keer! Verwacht je dat potentiële klanten de hele rit uit gaan zitten? Als ik binnenkom op je website weet ik nog helemaal niets behalve dat het een bloem is die ik een theepot kan stoppen. Trek je hier thee van? Heeft het smaak, gaat je thee er lekker van ruiken? Vertel me in 1 slide iets over je theebloemen en waarom ik die zou moeten kopen of cadeau moeten doen en wat ik voor terug krijg als ik jou mijn geld geef. Iets in de richting van 'Geurig, kleurig en vol van smaak! Theebloemen de verrassing in uw theepot.'

 

Interessant om te lezen:

http://conversionxl.com/dont-use-automatic-image-sliders-or-carousels-ignore-the-fad/

 

6. 3 Verschillende prijzen, in 3 verschillende samenstellingen, net 2x dezelfde afbeelding. Kan dit niet gewoon zij:. 1 afbeelding, met cadeauverpakkingen vanaf 9,95.

 

7. Wat verkocht je ook al weer? Oja Sensatea ...... Gelukkig komt de term sensatea slechts 19 keer voor op de homepage, anders zou bijna vergeten op welke website ik zat.

 

Vooral in het geval van de theebloemen is dit een gemiste kans. De afbeeldingen zijn nagenoeg identiek en als de bloemen er min of meer hetzelfde uitzien kan je hier weinig aan doen, maar als de productomschrijving dan ook nog eens voor 50% hetzelfde is, lijkt het wel veel van het zelfde. Volgens mij is dit de gelegenheid om uit te leggen wat bijvoorbeeld een Temptation Gold anders maakt dan een Delightful Yellow.

 

8. Is dat nodig? het ziet er een beetje rommelig uit.

 

9. Dit is ook niet erg duidelijk. Als ik de afbeeldingen letterlijk neem verkoop je dus 4 soorten producten. 1.Theepotten in doos, 2. theebloemen/bloembollen, 3. Theepotten met een bloem erin en tot slot lege theepotten. Volgens mij wordt de klant hier niet veel wijzer van.

 

10. Dit is me een raadsel. Misschien dat dit vanuit SEO oogpunt een goede stap is, maar voor je klanten is dit onduidelijk. Volgens mij kan er wel het 1 en ander samengevoegd worden. En die nummertjes er achter? Zijn dat de aantallen producten in 1 categorie? Ik neem dat je de 50 theepotten in je assortiment niet verspreid hebt over 5 categorieën met nagenoeg dezelfde omschrijving.

 

11. Inloggen ben ik nog nooit tegen gekomen op in de footer, ik denk ook niet dat terugkerende klanten daar zullen zoeken naar een inlogmogelijkheid.

 

12. Zelfde theepot, andere naam, en theebloemen in een zakje. Dat de bloemen in een zakje kwamen was me nog niet duidelijk.

 

13. Je had iets met usability gedaan toch? Wat doet die slider daar dan? Behalve dat ik iets in kan stellen dus de 0 en 150.

 

14. Dat alles van het merk sensatea is, is natuurlijk prima, maar dan voegt dit niks toe.

 

15. De producten over 2 pagina's verdelen is volgens mij niet echt nodig, de sorteer mogelijkheden evenmin, of is dit iets waar je klanten om vragen?

 

16. Het assortiment komt wat ongeordend over, qua prijsstelling staat alles door elkaar, ik denk dat hier wel het 1 en ander logisch te groeperen valt. Voor de rest zie punt 7. Dit verhaalt geldt ook min of meer voor de knop glaswerk.

 

Overig. Bij het bekijken van een enkel product zou ik de tabs 'Specificaties en tags' weghalen, Specs is zo op het eerste gezicht overal leeg en 'tags' ?... Wat kan je daar mee? Dan nog iets over de verzendkosten, je noemt ergens bij je producten dat vanwege de afmetingen de verzendkosten maar 2 euro zijn. Prima, ware het niet dat dit alleen geldt als je er niets bij besteld met een ander formaat of naar het buitenland op laat sturen. Stel ik denk een leuk cadeau te halen, stop een theepot in m'n winkelmandje (geen vermelding over de verzendkosten), voeg een cadeauverpakking toe a 9,95 (he verzendkosten van slechts 2 euro, dat is fijn) en ga afrekenen dan kom ik voor een aardige verrassing te staan, als ik 4,95 mag gaan betalen voor de verzendkosten. Dan nog een ding voor het afrekenen, zowel horizontaal als verticaal staat er een voortgang van de bestelling, deze zijn echter niet hetzelfde, misschien verwarrend voor je klanten?

 

Lang verhaal, hoop gezeur, zie dit niet als een ontmoediging, maar als een manier om even de puntjes op de i te zetten. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sensatea_theebloemen.thumb.png.e6d102df70da113772bd4a0fa8c394bd.png

Link naar reactie
  • 0
Legend     1k 215

@Jeroen

 

GWitteveen heeft inderdaad hele goede feedback aan jou geleverd en ook de nog de moeite genomen om dit grafisch te ondersteunen. D.m.v. het geven van een onderbouwd reusje kan je jouw waardering extra uitdrukken. En zien andere ook dat zijn bijdrage gewaardeerd wordt.

 

Veel succes en ben benieuwd naar jouw volgende versie,

 

Micha


www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0
Senior     68 4

- rechtsboven zie ik EUR - USD, waarmee ik prijzen in dollars kan laten zien; voor welke doelgroep doe je dit? voor mensen die wel Nederlands kunnen lezen, maar in dollars willen betalen? want ik zie daarnaast wel een Nederlandse vlag, die de indruk wekt dat je site in meerdere talen beschikbaar is, maar vervolgens heb ik alleen de keuze "Nederlands"; en in het bestelproces kan ik alleen kiezen uit verzending naar Euro-landen en naar het Verenigd Koninkrijk, dus dan zouden bedragen in ponden logischer zijn.

 

Aangepast. Ik heb de dollar prijzen weggehaald. Het vlaggetje laat ik voor nu even staan, aangezien ik bezig ben met het vertalen naar Engels

 

- de tekst bij je kiyoh beoordeling zegt "Onze klanten beoordelen onze site met ..." maar de beoordelingen gaan bijna zonder uitzondering over je product en over je service, niet over je site.

 

Aangepast, beter?

 

- op je pagina met producten staat een slider zonder enige uitleg, ook de opties rechts zijn niet direct duidelijk.

 

De producten pagina linkte naar de verkeerde pagina. Dit is aangepast.

 

- daaronder staat een merk-keuze, maar met twee merken voelt dat overdone (ik heb ook geen manier kunnen ontdekken waarbij ik meer keuzes had dan één merk vs. alle merken).

 

Merken weggehaald, inderdaad overbodig

 

- "Met trots presenteren wij onze nieuwe verpakking theebloemen"; dan zou ik die graag op een van de plaatjes willen zien, maar het enige wat ik te zien krijg is een uitgevouwen exemplaar ...

 

Ik heb enkele afbeeldingen toegevoegd. Komende week ga ik aan de slag met photoshop en komen er meer (en betere) productfotos.

 

- wat moet ik als bezoeker met het tabblad "tags"? ik krijg de mogelijkheid om zelf een "tag" toe te voegen, maar dan komt deze niet in de lijst met tags te staan?

 

Tags dienen eerst goedgekeurd te worden voordat ze worden geplaatst. Ik heb eigenlijk geen idee of dit voordelen heeft voor SEO. Zou jij ze weghalen?

 

Link naar reactie
  • 0
Senior     68 4

Bedankt voor je feedback, hierbij de aanpassingen:

 

- Populaire producten zijn wel erg veel. Zijn al je producten populair of is het meer opvulling? Wellicht verkorten tot 8 populaire producten. Dan is het scrollgehalte van de homepagina ook aanzienlijk minder..

 

Ik heb het aantal beperkt tot 12.

 

- Als ik klik op sommige foto's van de sliders dan kom ik op een algemene pagina ipv specifieke een productpagina.

 

Ik heb de slider aangepast en verwezen naar de specifieke productpaginas. Komende week komen er meer (en betere) fotos

 

- Misschien handig om bij het product overzicht van de theepotten aan te geven hoeveel liter het is? Nu is het nog te overzien maar als je ooit 50+ theepotten hebt dan is het niet duidelijk hoeveel liter de pot heeft en de inhoud kan misschien de doorslag geven tussen de ene pot en de andere.

 

Ik heb een filter toegevoegd, waarbij gefilterd kan worden op inhoud en op prijs.

 

Nu aan de slag met de feedback van Gerrit :)

 

 

Link naar reactie
  • 0
Senior     68 4

Mooi product en een site met potentie. Ik heb er even kritisch naar gekeken en heb wel het 1 en ander op te merken. Het kan misschien een beetje zeikerig overkomen, maar ik hoop je er mee aan het denken te zetten. Zie bijgevoegde afbeeldingen.

 

1. Zoals hierboven ook al aangegeven, volgens mij volkomen onnodig en waarschijnlijk een feature die je er van seoshop gratis en voor niks bij krijgt, maar in dit geval ook niks toevoegt.

 

2. Als ik binnen kom op de website is m'n winkelmandje natuurlijk leeg. Kortom er valt dan weinig te bekijken en de knop voegt om dat moment weinig toe.

 

3. Zoeken. Is dat nodig? Dat Seoshop het aanbiedt wil niet zeggen dat je het ook moet gebruiken. Je assortiment is volgen mij niet van amazon of bol.com achtige proporties, dat het doorzoeken van de website nodig is. Aangezien alles op je website of Theebloem of Theepot heet lijkt me de zoekfunctie van weinig toegevoegde waarde.

 

Allereerst nogmaals bedankt voor je feedback, ook nog een persoonlijk bericht van je mogen ontvangen met tips&tricks, top!

 

Het vlaggetje blijft voor nu nog even staan, aangezien ik met een Engelse vertaling bezig ben. De zoekfunctie laat ik voor nu ook nog even staan, aangezien ik een goede blog wil gaan onderhouden op de website. Ik heb trouwens vernomen dat Google blij wordt van een zoekfunctie op je site, is dit een fabeltje of waar?

 

4. Bekijk de film? Welke film? Wat ga je me hier laten zien? Wat theebloemen zijn? Iets anders? Prikkel je klant om daar te gaan kijken.

 

Ik heb er `Wat zijn theebloemen?` van gemaakt. en een toelichting gegeven op de pagina. Bovendien heb ik het fimpje gebruikt op de afzonderlijke productpagina`s.

 

5. Leuk zo'n slider natuurlijk en het ziet er op het eerste gezicht mooi uit, maar voegt het ook iets toe? Dit gedeelte van je website is waardevolle ruimte en ik raad je aan om het ook als zodanig te behandelen. De plaatjes zijn mooi en sfeervol, maar vertellen ontzettend weinig en dat 8 keer! Verwacht je dat potentiële klanten de hele rit uit gaan zitten? Als ik binnenkom op je website weet ik nog helemaal niets behalve dat het een bloem is die ik een theepot kan stoppen. Trek je hier thee van? Heeft het smaak, gaat je thee er lekker van ruiken? Vertel me in 1 slide iets over je theebloemen en waarom ik die zou moeten kopen of cadeau moeten doen en wat ik voor terug krijg als ik jou mijn geld geef. Iets in de richting van 'Geurig, kleurig en vol van smaak! Theebloemen de verrassing in uw theepot.'

 

Slider is aangepast. 5 afbeeldingen gebruikt met korte, pakkende teksten. Ik voeg van de week nog een aantal afbeeldingen toe. Bovendien ga ik aan de slag met photoshop om de kwaliteit te verbeteren. Deze fotos zijn gemaakt met mijn eigen camera.

6. 3 Verschillende prijzen, in 3 verschillende samenstellingen, net 2x dezelfde afbeelding. Kan dit niet gewoon zij:. 1 afbeelding, met cadeauverpakkingen vanaf 9,95.

 

7. Wat verkocht je ook al weer? Oja Sensatea ...... Gelukkig komt de term sensatea slechts 19 keer voor op de homepage, anders zou bijna vergeten op welke website ik zat.

 

Vooral in het geval van de theebloemen is dit een gemiste kans. De afbeeldingen zijn nagenoeg identiek en als de bloemen er min of meer hetzelfde uitzien kan je hier weinig aan doen, maar als de productomschrijving dan ook nog eens voor 50% hetzelfde is, lijkt het wel veel van het zelfde. Volgens mij is dit de gelegenheid om uit te leggen wat bijvoorbeeld een Temptation Gold anders maakt dan een Delightful Yellow.

 

8. Is dat nodig? het ziet er een beetje rommelig uit.

 

9. Dit is ook niet erg duidelijk. Als ik de afbeeldingen letterlijk neem verkoop je dus 4 soorten producten. 1.Theepotten in doos, 2. theebloemen/bloembollen, 3. Theepotten met een bloem erin en tot slot lege theepotten. Volgens mij wordt de klant hier niet veel wijzer van.

 

Aangepast. De categorieën heb ik weggehaald. Deze staan al bovenin de navigatie.

 

10. Dit is me een raadsel. Misschien dat dit vanuit SEO oogpunt een goede stap is, maar voor je klanten is dit onduidelijk. Volgens mij kan er wel het 1 en ander samengevoegd worden. En die nummertjes er achter? Zijn dat de aantallen producten in 1 categorie? Ik neem dat je de 50 theepotten in je assortiment niet verspreid hebt over 5 categorieën met nagenoeg dezelfde omschrijving.

 

11. Inloggen ben ik nog nooit tegen gekomen op in de footer, ik denk ook niet dat terugkerende klanten daar zullen zoeken naar een inlogmogelijkheid.

Dit ga ik uitzoeken. Ik weet niet of seoshop de mogelijkheid biedt dit aan te passen.

 

 

13. Je had iets met usability gedaan toch? Wat doet die slider daar dan? Behalve dat ik iets in kan stellen dus de 0 en 150.

 

14. Dat alles van het merk sensatea is, is natuurlijk prima, maar dan voegt dit niks toe.

 

 

Merken verwijderd, dit toont gelijk een rustiger beeld. Ook de prijsslider heb ik weggehaald. Daarentegen wel productfilters toegevoegd.

 

Link naar reactie
  • 0
Super Senior     120 0

Qua seo zou ik toch een eens een keyword onderzoek doen want op theebloemen heb je ongeveer 590 bezoekers per maand en met theepot 2900! Nu is theepot een short tail en hier heb je heel veel concurrentie en is niet eenvoudig om goed in Google te komen. Met theebloemen sta je wel goed, maar je hebt dan niet veel bezoekers.

 

Advies is om er toch een blog aan te hangen en unieke content te gaan schrijven. Haal het programmaatje keyword blaze binnen dit kost 40 euro en hier kun je keywords in vinden waar mensen op zoeken en dan kun je daarover gaan schrijven. Met name content schrijven over theepot en theebloemen en alles wat je daarover kunt vertellen. Wellicht kun je nog wat zoekwoorden vinden die heel dicht bij theepot en theebloemen zitten. Wel de relevatie blijven houden.

 

Succes en de site ziet er goed uit.


Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 0
Senior     48 0

Complimenten voor je design, mooi rustig en een heldere uitstraling.

 

Paar opmerkingen:

1. Je filmpje heb je pontificaal in beeld. Waarom laat je hier geen producten zien en doe je het filmpje verder naar onderen?

2. Keywords; kijk hier nog eens na en beoordeel op welke je gevonden wilt worden. Optimaliseer je pagina's daarvoor en zorg voor een call to action (inspelen op gevoel)

 

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel bezoekers/order per dag zit je? Je zou je ook kunnen concentreren op conversieoptimalisatie, maar dat is afhankelijk van je huidige cijfers :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroen,

 

de warenwet verbiedt reclame maken voor en verhandelen van levensmiddelen met medische claims.

Pas daarom op met wat je zegt bij "voordelen van Blooming tea".

Uitgebreide informatie van de VWA vind je in de bijlage.

 

Vriendelijke groet, Miki

Verbod_op_medische_claims_op_levensmiddelen1.pdf


RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0
Legend     2,8k 258

Hebben jullie nog belangrijke verbeterpunten?

Uiteraard, maar ligt er natuurlijk aan wat jij belangrijk vindt ...

 

- op je pagina Klantenservice heb je het over je "provicy policy", dat moet "privacy" zijn

- het formulier onderaan je privacy policy is in het Engels

- als ik onderaan dat formulier op "send" klik gebeurt er niets

- als ik onder dat formulier op een onderwerp uit je "more information" klik, kom ik op Engelstalige pagina's uit

- op je "over ons" pagina lijken de onderstreepte woorden linkjes, maar dat zijn het niet

- onderaan die pagina hetzelfde probleem met het formulier en de "more information" linkjes

- als ik een cadeaumand "Large" wil bestellen, staat het een beetje vreemd dat ik die "in mijn theepot moet stoppen"

- je gebruikt die term ook niet consistent, want regelmatig heb je het ook over mijn winkelwagen

- bij je theewarmer oolong staat zowel "gratis verzending binnen Nederland" als "Verzendkosten € 4,95 (NL)"; wat wordt het?

- als ik contact wil opnemen over een product, zet jij bij "onderwerp" het productnummer; voor jou misschien handig, maar mij als klant zegt dat niets

 

Lijkt me wel weer genoeg.

Link naar reactie
  • 0
Senior     60 3

Ik vind de site er leuk uitzien. Het filmpje hielp me in elk geval te begrijpen wat theebloemen zijn. Al is het me niet duidelijk wat sensatea is.

 

Ik heb eens de bestelprocedure geprobeerd en mij vielen in ieder geval de volgende dingen op.

 

Op de homepage staan de producten best wel ver naar beneden. Op die mobiele site springen ze tenminste vrijwel direct in het oog.

 

Wat ik echt vind missen bij de producten op de homepage zijn buttons met een call to action om te kopen of verder te klikken. Daarbij zijn alleen het plaatje en de naam klikbaar. Waarom niet ook de prijs, of eigelijk de hele rechthoek ineens?

 

Als je dan op een productpagina komt gebeurt er in mijn ogen iets vreemds als je met je muis over het plaatje gaat. De tekst naast het plaatje verdwijnt en er komt een soort inzoom effect. Veel plaatjes hebben veel wit waardoor niet meteen duidelijk is wat er gebeurt. Misschien past dat beter in een float of in een duidelijk kader.

 

Op de productpagina staat de koop button wel erg ver omlaag.

 

De gerelateerde producten snap ik niet helemaal. Ik kijk naar het try out pakket en zie bij gerelateerde producten vooral theepotten staan?

 

In de winkelwagen zelf is nog wel plek om een bepaald onderdeel extra op te laten vallen. Het is nu allemaal grijzig. Je zou de knop "bestelling afronden" een kleurtje kunnen geven of bijvoorbeeld de gerelateerde producten meer op kunnen laten vallen.

 

Ook in de winkelwagen snap ik niet wat de gerelateerde producten te maken hebben met het try out pakket. Past hier niet beter een titel/indeling met "populaire artikelen", "andere bezoekers zagen/kochten", een lijst met de producten die je zelf bekeken hebt of gewoonweg een leuke aanbieding om de order iets te vergroten.

 

Op de pagina bestelling afronden raak ik in de war. Je kan afrekeken als gast of registreren, er staan inlogvelden en ineens een facebook login knop op een onhandige plek (niet bij het login formulier).

 

Bij betaalmethoden zou ik de populairste methode bovenaan zetten en niet alles uitklappen. Nu moet je scrollen naar de volgende stap. NB: dat Mollie Ideal aanbiedt weet niet iedereen. Volgens mij kun je je bij Ideal betalingen beter beperken tot het label Ideal.

 

Na het kiezen van de betaalmethode moet je je bestelling nog een keer verifiëren. Ik denk dat je dat ook eerder kan doen of in ieder geval bij het kiezen van de betaalmethode vermelden dat je de bestelling nog kan controleren en dan pas besteld.

 

Op het formulier controleer uw bestelling zie ik niet een knop om de bestelling te wijzigen. Je zou hier ook nog een mooie bijpassende aanbieding kunnen presenteren. NB je moet hier de voorwaarden accepteren maar je kan ze niet printen.

 

Je noemt in de bestelprocedure dat er 4 stappen zijn maar het zijn meer schermen. Bij het invullen van je gegevens heb je meerdere onderdelen die blijkbaar maar 1 stap zijn. Ik had in elk geval het gevoel dat dat bestelproces erg langdradig werd.

Link naar reactie
  • 0
Senior     68 4

N.a.v. jullie feedback (en wat eigen inzicht) heb ik de volgende wijzigingen doorgevoerd.

 

[*] Privacy policy aangepast

[*] Mijn theepot gewijzigd naar mijn winkelwagen om verwarring te voorkomen.

[*] Sidebar toegevoegd op productpagina en categoriepagina om scrollen te beperken.

[*] Verzendkosten € 2,95 (boven 100 euro gratis).

[*] Nieuwe foto`s die het product in een theepot uitbeelden.

[*] Call to action (Knoppen bekijk, kopen)

[*] Gerelateerde producten gewijzigd naar `Anderen bekeken ook`.

 

Ik vind dat de traffic naar de website nog erg achter blijft. Daarom wil ik graag eens (laten) kijken naar de zoekwoorden, want ik weet niet of ik deze op de juiste manier gebruik.

Link naar reactie
  • 0
Senior     68 4

Hallo daar!

 

Ik wil het design voor nu even met rust laten, maar me focussen op het aantrekken van relevante bezoekers naar de site.

 

Er zullen op SEO gebied vast nog punten zijn die verbeterd kunnen worden. Theebloemen.nl rankt inmiddels goed op het keyword 'theebloemen' in de organische zoekresultaten. Echter, op deze term wordt nu niet bepaald veel gezocht. Hoe kan ik meer exposure krijgen?

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.