• 0

Welke tool om veel offertes te maken en bij te houden?

Hallo allemaal,

 

Ik begin een beetje door de bomen het bos niet meer te zien.

Zit namelijk met het volgende:

 

Wij maken per dag vele offertes. Voor bedrijven en particulieren.

De inhoud van de offertes is heel divers en we onze producten zijn niet allemaal hetzelfde met dezelfde soort prijzen.

Dus iedere offerte is een stukje maatwerk.

 

Maar ik wil het ondertussen graag een heel eind standariseren. Een mooie layout geven en dergelijke.

Het resultaat van een offerte hangt uiteraard ook mede af van hoe de offerte opgesteld is en dergelijke.

 

Ook wil ik graag de offertes gaan opvolgen en de klanten de mogelijkheid geven om de offerte op een eenvoudige manier goed te keuren.

De meeste offertes zijn van nieuwe klanten die dus nog niet ergens met NAW gegevens ingevoerd zijn.

 

Ik heb al gekeken naar moneybird, maar ik weet niet of dit het voor mij is.

Veel pakketten zijn ook vrij groot voor mijn gevoel.

 

Kortom, wie kan mij de goede kant op sturen voor een pakket.

Mag een online pakket zijn, maar ook eventueel gehost op onze eigen server.

Groeten,

Dennis van Orsouw

http://www.stickerland.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is het handiger om precies te zeggen wat het verschil precies maakt.

 

Als ik even snel kijk zie ik bv dat elk sticker een andere code moet krijgen (met evt een andere prijs).

Maar kan bijvoorbeeld de lengte voor meerdere artikels gebruikt worden, maar wellicht ook niet voor alle.

 

Dus met andere woorden, kun je een offerte met alleen artikelnr's omvatten of dient er meerdere aspecten meegenomen te worden. Hoe meer je verteld, des te beter wij kunnen reageren.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Het gaat in dit geval om offertes van spullen die niet op onze website staan.

Wij leveren namelijk voor de (meestal zakelijke) klanten ook andere dingen.

 

Wel zelfklevers meestal. Maar altijd maatwerk opdrachten.

 

De ene klant wenst 4000 stickertjes op vel van 2x8cm te hebben.

De andere klant 10 spandoeken met ringen om de 50cm en omzoomd.

 

Dit soort opdrachten komen regelmatig langs, maar altijd met andere aantallen en andere maten.

De prijzen varieren natuurlijk enorm omdat de prijs niet alleen van de maat afhankelijk is (oppervlakte), maar ook van de afwerking (met of zonder beschermende coatinglaag, op handzame velletjes of los versneden).

Voor contour gesneden stickers telt ook nog eens de complexheid van het ontwerp omdat het handwerk is om de stickers te 'pellen'.

Ieder stukje dat niet bij de sticker hoort is gesneden door een snijplotter maar wordt er met de hand uit gehaald zodat het uiteindelijke ontwerp overblijft.

 

Supermooi resultaat, maar soms heel bewerkelijk.

Dat moeten we vooraf ook goed inschatten.

 

Vandaar dat er voor dit soort offertes eigenlijk niet zoveel standaard dingen zijn.

 

Ik zoek eigenlijk een pakket (online het liefst) waarmee het volgende kan:

 

- Invoeren van offerte's. Liefts zoveel mogelijk standaard regels natuurlijk. Maar ook de mogelijkheid om compleet vrij te zijn met de invoer.

- Het systeem moet bijhouden of een offerte bijna verloopt. Dan heb ik de mogelijkheid om erachteraan te bellen bijvoorbeeld.

- De offerte moet ook een begeleidend iets hebben. Een soort voorblad. Daarop kunnen we netjes bedanken voor het aanvragen van de offerte, en kort uitleggen wat onze voordelen voor de klant zijn.

- Ik moet een offerte kunnen markeren als een 'sale'.

- Facturen zijn niet nodig.

 

Omdat bijna alle offertes van nieuwe klanten (nou ja... ze hebben nog niets gekocht...) komen zijn deze NAW gegevens natuurlijk niet bekend in het offertesysteem.

Dus als er een manier zou zijn om snel een offerte in te voeren met NAW gegevens direct in de offerte zou perfect zijn.

Dus niet vooraf eerst alle gegevens invoeren, dan bij nieuwe offerte de klant kiezen. Zijn eigenlijk al teveel stappen.

 

Let wel, we maken meer dan 20 offertes per dag. Dus het loopt aardig in het invoeren van allen klantgegevens alleen al.

 

En laten we hopen dat hierdoor de ratio van offerte naar order hoger word :)

Groeten,

Dennis van Orsouw

http://www.stickerland.nl

Link naar reactie
  • 0

Zo te horen zijn jullie toe aan een offerte programma incl. opdracht formulieren/begeleiding vanwege de vele variabelen betreft verschillende afwerkingen, vel indelingen, etc.

 

Zelf heb ik 3 jaar als ordermanager bij een drukkerij/sign bedrijf gewerkt en goede ervaringen met Multipress van TNR Software.

 

Waar ik Multipress o.a. voor gebruikte:

- Offertes maken

- Offerte opvolglijsten maken tbv nabellen offertes

- Maken opdrachtbevestigingen

- Maken opdrachtformulieren intern (met alle, maar dan ook alle benodigde order informatie erop)

- Maken inkoopopdrachten (werk derde)

- Planning per machine/werknemer

- Uitprinten afleverbonnen & maken expeditieplanning

- Facturen uitprinten

- Klachten registratie

 

Uit het systeem kon ik makkelijk management info halen zoals omzet, marge, conversie van offerte naar opdracht, etc. etc.

 

Wij hebben er veel profijt van gehad (jaja, gehad.. inmiddels failliet) en wellicht interessant voor jullie?

Link naar reactie
  • 0

Wij werken er nu ook een paar weken mee.

Bevalt uitstekend.

Is wel erg toegespitst op urenschrijven en IT werkzaamheden (met name consultancy).

 

Maar met een paar aanpassingen is het zo in te zetten in een productie bedrijf of een warehouse.

Ik heb wat tips gegeven hoe wij normaal gesproken werken. Snelle response en het word ook nog aanpast ook.

 

Zo komen er als het goed is binnenkort wat dingen in die ik voorgesteld had. Jong en gedreven team zit erachter die graag ook kritiek aanhoort en er echt iets mee doet.

 

Niet alleen zij willen een beter product. Is ook belangrijk voor ons als gebruiker natuurlijk.

Groeten,

Dennis van Orsouw

http://www.stickerland.nl

Link naar reactie
  • 0

Mod edit: referral link verwijderd. werkt echt als een trein! Google maar eens op Moneybird, die gasten hebben echt alleen maar positieve recensies. Bijkomend voordeel het is een volledig Nederlands product. Offertes kunnen online worden getekend.

 

@modigliani: dit is echt not done op een forum. We staan geen promotie toe en al helemaal niet het plaatsen van affiliatelinks zodat je er zelf nog een centje mee verdient ook.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.