• 0

Automatische rittenadministratie

Er zijn verschillende manieren om je kilometer administratie bij te houden. Ik wilde hier een lijstje aanlegen van de systemen die er zijn en wat de ervaringen van de gebruikers ervan zijn.

 

 

USB model (inprikken in de auto en uitlezen via eigen pc)

Trevler

NEDsoft

 

Blackbox (wordt ingebouwd en registreerd ten alle tijden alle ritten, maakt vaak gebruik van een mobiel netwerk, uitlezen vanuit elk internetpunt, dit systeem is een stuk duurder, ook omdat het ingebouwd moet worden door een monteur)

Ritassist

travelcontrol

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik gebruikte zelf altijd Trevler, een bedrijf dat bij de oprichting erg goed bezig was. Snele reacties op email etc. NA een tijdje bleek mijn apparaat niet goed te werken, er zou een accu in moeten zitten, maar die deed niets. Op zich geen probleem hij stond tijdens het rijden altijd onder spanning en zo kon ik ook meteen het begin en einde van een rit aangeven (spanning eraf).

Repareren kon misschien, ik moest hem maar opsturen en dan zou ik binnen enkele weken een reactie krijgen. Daar eindigd dan meteen ook de sluitende administratie.

 

Je moest toendertijd een abbonnement afnemen, welke stilstaand verlengd wordt. Maar de technologie van dit ding is echt stil blijven staan. Ze hebben nu wel een andere maar dan moet je opnieuw 80 euro uitgeven en een nieuw contract afsluiten.

 

Omdat ik geen tijd en zin had om het verder uit te zoeken ben ik gewoon doorgegaan met dit apparaat. Die helaas heel vaak heel slecht ontvangst heeft en bovendien een heel klein geheugen.

Nu hebben ze besloten het tarief te verhogen (terwijl internet opslag sinds die tijd alleen maar goedkoper is geworden), dus heb ik de mogelijkheid om eruit te stappen.

 

Inmiddels is er ook een variant beschikbaar zonder abb. maar het hele beperkte mogelijkheden in de software.

Hun website is trouwens niet helemaal up to date, verkeerde tarieven, 19%BTW etc.

 

 

Ik ga nu aan de slag met die van Nedsoft, iets duurder, maar wel met meer mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Jasper, is er niet een app voor je smartphone die in combinatie met een website/webapp is te gebruiken als rittenadministratie? Lijkt mij een stuk goedkoper. Kan me namelijk niet voorstellen dat dat er nog niet is omdat bijna elke telefoon tegenwoordig een GPS chip heeft.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Jasper, is er niet een app voor je smartphone die in combinatie met een website/webapp is te gebruiken als rittenadministratie? Lijkt mij een stuk goedkoper. Kan me namelijk niet voorstellen dat dat er nog niet is omdat bijna elke telefoon tegenwoordig een GPS chip heeft.

 

sorry heb geen smartphone, er zijn wel app's maar die zijn zeker niet gratis. Maar ik wil ookliever een systeem dat alle werknemers kunnen gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

sorry heb geen smartphone, er zijn wel app's maar die zijn zeker niet gratis. Maar ik wil ookliever een systeem dat alle werknemers kunnen gebruiken.

 

Ik gebruik zelf een gratis app in combinatie met een in eigen huis ontwikkelt afstand regsitratie systeem, de app zijn de kosten dus niet.

De kosten zitten hem in de verwerking van de gps data zodat uit die data de voor jou relevante informatie kan worden gehaald.

Denk aan een webomgeving waar je zelf de informatie kunt beheren en indien nodig kunt exporteren in een bepaalt bestandsformaat.

Link naar reactie
  • 0

Heerlijk die boekhouders.

 

Betaal al maanden teveel geld, voor iets dat ik niet nodig blijk te hebben. Kwam dit tegen op mijn zoektocht naar een vervanging van Trevler:

Belastingdienst

 

Nu alleen morgen even bellen voor een wachtwoordvan hun website.

 

Joh, misschien volgende keer toch vermelden dat Uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto voor jou van toepassing is ;D

 

Realiseer je trouwens wel dat dit inhoudt dat je met die auto geen meter privé mag rijden. Dus niet even een pak melk halen op weg naar huis, niet die bank even inladen en 500m verder uitladen, geen 500 privé kilometers. Deze auto wordt uitsluitend zakelijk gebruikt.

 

Dus als je zeker weet dat bovenstaand scenario op jou van toepassing is dan is het een goede optie.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Heerlijk die boekhouders.

 

Betaal al maanden teveel geld, voor iets dat ik niet nodig blijk te hebben. Kwam dit tegen op mijn zoektocht naar een vervanging van Trevler:

Belastingdienst

 

Nu alleen morgen even bellen voor een wachtwoordvan hun website.

 

niet steeds een ander de schuld geven Jasper..., begin dit jaar heb je hier ook vragen over gesteld incl dezelfde link, toen en in augustus nog eens was je nog niet zo overtuigd van het nut van deze verklaring / regeling.

 

Nu opeens wel? dat kan toch lastig de schuld van de boekhouder zijn

Link naar reactie
  • 0

Misschien niet het hele verhaal verteld, maar mijn nieuwe boekhouder heeft duidelijk gezegd dat ik er niet onder uit kom en dat ik gewoon de km administratie moet voeren.

 

Maar ik neem het hem ook verder niet kwalijk, ik had er zelf toen meer achterheen moeten zitten en moeten uitzoeken hoe het nu precies zit. Daar hb je natuurlijk gelijk in.

Maar door de drukte is het er steeds bij in geschoten, maar er zijn ook zoveel regeltjes en wetten elk jaar waar je rekening mee moet houden en welke je moet uitzoeken.

 

Maarja eigen schuld zeg ik maar, het is ook niet zoveel geld, ongeveer 10 euro per maand. Nu gelukkig ervan verlost. Alleen even een agenda gaan kopen om bij te gaan houden wat ik per dag doe.

 

Hier ook trevler in de 2 busjes. Werkt hier al 2 jaar prima en eigenlijk zonder problemen. Even opletten dat de aansluitingen goed zitten en regelmatig leeghalen, maar een relatief goedkope oplossing voor ons in ieder geval

Zit er bij jou geen usb stekker aan dan?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een tijdje gereden met Nedsoft, maar heb het aan de kant gegooid, wat een warboel en alleen werkbaar als je echt elke dag alles leeghaalt en opschoont.

Heb nu gewoon een papieren versie , 2 sec werk bij stilstand km-stand noteren en wederom bij het volgende adres. Ik heb nu 100% zekerheid, maar je moet inderdaad erg consequent zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Een voicerecorder in de auto plaatsen.

 

In plaats van dure navigatiesystemen met abonnementen kun je bij wegrijden je km stand opnemen en de bestemming inspreken. Bij het einde van de rit natuurlijk ook weer. Is zeer flexibel en je kunt informatie bijvoegen. De tijd en datum worden meteen mee gelogd en je kunt alles op PC downloaden voor uitwerking en opslag.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil in ieder geval geen app, maar gewoon een simpel en goedkoop apparaatje voor in de auto.

 

Op dit vlak is er toch zelden iets goedkoper dan een app - mits je in het bezit bent van een smartphone. En sommige apps zijn zelfs buitengewoon simpel.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.