Geen drank meer voor klanten PC Hooftstraat

Aanbevolen berichten

Geen drank meer voor klanten PC Hooftstraat

Klanten van chique kledingzaken in de PC Hooftstraat in Amsterdam hoeven na de aanschaf van een duur pak niet langer te rekenen op een glaasje wijn als traktatie.

 

Twee luxe zaken ontvingen afgelopen week een brief, waarin het bestuur van het stadsdeel Oud-Zuid erop wijst dat elke ondernemer die alcohol schenkt een horecavergunning moet bezitten. "Dat is niet regelneverig. Zo zijn de regels gewoon", aldus een woordvoerder van het stadsdeel.

 

Kledingzaken Oger en Suit Supply trakteren klanten na een dure aankoop wel eens op een glaasje wijn of champagne. "Dat is ons concept. Een stukje klantenbinding", aldus Oger Lusink van de gelijknamige kledingzaak in de PC Hooftstraat.

 

Volgens de woordvoerder van het stadsdeel gaat het hier niet om nieuw of aangescherpt beleid. Dat de drie winkels nu, na jaren van 'klantenbinden', plots een brief krijgen, komt volgens hem omdat zij openlijk reclame maken voor hun extraatjes. "Deze drie ondernemers vielen op en dus krijgen ze een brief waarin we ze wijzen op de regels." (ANP)

 


 

Die reclame heb ik wel vaker gehoord en er is ook over gesproken. Maar wat een onzin vind ik dit. Als er bij mij een klant komt en ik geef hem een pilsje, moet ik ook al een horecavergunning hebben... en de makelaar, die de (ver)koop viert met een glas champagne???

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik weet eigenlijk niet hoe dat precies zit, maar ik meen dat het een verschil maakt of zoiets in een publiek toegankelijke ruimte gebeurd. Wat je achter de gesloten deuren van je kantoor doet is natuurlijk helemaal je eigen zaak - het is waarschijnlijk niet zo dat mensen daar zomaar binnen komen lopen om even rond te neuzen (zoals bij een winkel).

 

Eigenlijk vind ik het maar onzin dat ze dit soort dingen reguleren... bovendien zou er niets aan de hand zijn als de klant de hele fles cadeau kreeg, in plaats van een ingeschonken glas.

 

Wat 'borrelen met klanten' betreft: Vaak genoeg gedaan, ook als bijvoorbeeld een klant toevallig langskwam voor de vrijdagmiddag-borrel of zoiets... nooit bij nagedacht dat zoiets eventueel niet zou mogen ;)

Link naar reactie
Benm geplaatst op: Vandaag om 15:31:15. bovendien zou er niets aan de hand zijn als de klant de hele fles cadeau kreeg, in plaats van een ingeschonken glas.

 

Tsja, ik denk dat het ingeschonken glas en het samen opdrinken nou net de achterliggende gedachte is/was. Maar goed, die gedachte zul jij ook wel hebben gehad.

Misschien is het trouwens wel een optie om de fles cadeau te doen en dan de klant de winkelier voorziet van een glas champagne... :o

 

Ben het met jullie beide eens, klinklare onzin om het te verbieden!

Uw werk, ons werk!

Arend Hofsink namens:

www.avedis.nl

Link naar reactie

Dat de drie winkels nu, na jaren van 'klantenbinden', plots een brief krijgen, komt volgens hem omdat zij openlijk reclame maken voor hun extraatjes. "Deze drie ondernemers vielen op en dus krijgen ze een brief waarin we ze wijzen op de regels."

 

Het lijkt wat zeurderig maar ik kan me voorstellen dat, met het openbaar maken van deze 'klantenbinding', de gemeente nu zijn grens aangegeven heeft.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.