• 0

Negatief resultaat ROW

Ik heb een complex probleem. Ik heb in 2004 een VOF gestaakt, afgerekend en nog procedures aan overgehouden die liepen tot Januari 2010. In 2007, 2008, en 2009 heb ik in totaal via loonbeslag een bedrag van € 17500,- betaald aan een crediteur,

deze betalingen waren niet opgenomen in de staking van 2004. kan ik deze betaling nog opvoeren als negetief inkomen?

In januari 2010 heeft een kantonrechter uitspraak gedaan in een zaak met een crediteur dat er een bedrag van € 20000,-.

betaald moest worden voortvloeiend uit de gestaakte onderneming van 2004. Kan ik dit ook opvoeren als negatief inkomen?

Zo ja hoe te handelen.

 

Ik ben in September 2010 een nieuwe onderneming gestart, deze onderneming is in een totaal andere branche dan de gestaakte onderneming uit 2004.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vaststaande activa en passiva gaan op het moment van staking verplicht over naar privé. Hier gaat het echter kennelijk om passiva die op het moment van staken niet bekend dan wel onzeker waren en uiteindelijk alsnog opkomen uit de onderneming. Er is dan weliswaar geen onderneming meer, maar nog wel ondernemingsvermogen en dus winst (c.q. verlies). Onder omstandigheden KAN het dus mogelijk zijn om deze lasten alsnog als verlies uit onderneming in aanmerking te nemen - ongeacht of je nu opnieuw een onderneming bent gestart of niet. Mede bepalend hiervoor zijn wie de schuldeiser is en wat de ontstaansgrond van de schuld/last is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Je moet beoordelen of sprake is van een nagekomen bedrijfslast, of dat het een resultaat betreft dat na de staking is opgekomen. Stel dat de koper van je onderneming je niet direct betaalt, maar de koopprijs schuldig blijft. Dat is dan een box 3 vordering. Als die koper niet betaalt, kun je geen verlies in box 1 nemen, want het komt niet uit de onderneming voort. Als de brouwer achteraf nog met een claim komt voor iets dat nog voortkomt uit de onderneming (je hebt voor de staking al iets gedaan, waar bijvoorbeeld na de staking nog schade door is ontstaan), dan kun je dat nog wel als aftrekbaar verlies nemen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.