• 0

Schatting klanten voor webwinkel

Beste Higerlevelaars,

 

Kan iemand mij vertellen hoe ik in godsnaam een schatting kan maken van de hoeveel klanten die ik per maand binnen kan halen voor mijn webwinkel (dameskleding en accessoires)? Ik ben namelijk bezig met het opstellen van een ondernemersplan en moet weten hoeveel klanten ik denk binnen te halen.

 

Ik ga gebruikmaken van Facebook, Twitter en Google Adwords. Een dure reclame campagne (net als bv. Zalando) zit er niet in, geen budget ervoor!!!

 

Ik heb al wel gekeken naar de volgende sites: CBS Statline, HBD, Mitex, Thuiswinkel etc maar kom er gewoon niet uit!

 

Jullie hulp stel ik zeer op prijs!

 

Alvast vriendelijk bedankt!!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is onmogelijk om voor jou te schatten hoeveel klanten je per maand gaat krijgen.

Gebruik maken van Facebook, Twitter en Google Adwords zijn namelijk geen garantie voor klanten.

Het gaat om het correct inzetten van deze middelen.

Daarnaast is het aantal klanten onder andere afhankelijk van je aanbod, de prijs en de gebruiksvriendelijkheid van de website.

Besef je goed dat er enorm aanbod is van dameskleding en accessoires.

 

Hoe kun je dan wel goed schatten hoeveel klanten je gaat behalen? Probeer realistisch te blijven, ga geen onrealistische hoeveelheden schatten. Probeer aan de hand van je budget bij Google Adwords uit te zoeken hoeveel potentiele klanten je hiermee kunt bereiken, wat hiervan (ongeveer) het clicktrough percentage van is en hoeveel hiervan daadwerkelijk iets bestellen.

 

Hopelijk kun je iets met deze reactie,

Ingrid

 

Link naar reactie
  • 0

Het blijft enorm gokken. Zoals Ingrid ook al zegt, het is onmogelijk om zelfs maar een enigszins accurate schatting te geven als de site nog niet online is. Dat komt omdat er zo enorm veel factoren zijn die een rol spelen hierin.

 

Waar je in elk geval naar kan kijken is hoe vaak er gezocht wordt binnen Google op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw site. Dit geeft een heel klein idee van hoe veel vraag er is naar jouw product. Dit vul je aan met eventuele cijfers van het HBD en de andere sites waar je al naar gekeken heb.

 

Vervolgens kan je kijken naar wat een gemiddelde klik in adwords kost. Dan weet je grofweg hoeveel een bezoeker kost. Aan de hand van je marketing budget kan je dan bepalen hoeveel clicks, en dus hoeveel betaalde bezoekers, je per dag wilt hebben.

 

Aan de hand aannames van het conversiepercentage, kan je dan een grove schatting maken hoeveel betaalde klanten je uit adwords krijgt. (Bij 1% conversie X klanten, bij 3% conversie X klanten, etx.)

 

Dit kan je aanvullen met klanten die via organische resultaten je site zullen gaan bezoeken. Ook hier doe je weer aannames; Stel dat de helft van mijn klanten uit organische resultaten zou komen, waarvan X procent koopt, dan heb ik X aantal klanten uit organische resultaten.

 

En dan heb je maar een heel grove schatting.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Het probleem is ook dat ik nog zo in de beginfase zit, webwinkel is nog in aanmaak! Kan dus nog geen gebruikmaken van Google Adwords.

 

 

 

Hier kan je uitzoeken hoevaak er op bepaalde woorden wordt gezocht.

 

Waarom kies je voor damesmode? Heb je enig idee hoeveel concurrenten je hebt? In het hulpje hierboven kan je ook bekijken hoe hoog de concurrentie is op elk zoekwoord in Google.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Hi Happy Feet (schattige pic),

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik heb gekozen voor damesmode omdat dit mijn passie is. Aangezien dit mijn passie is ga ik me er ook voor 100% voor inzetten. Ik weet dat er gigantisch veel webwinkels zijn met dameskleding maar ik ga vrij unieke kleding importeren uit diverse landen (buiten de EU).

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik heb gekozen voor damesmode omdat dit mijn passie is.

 

 

Passie is altijd een uitstekende manier om concurrenten te verslaan! Maar in dit geval is soms passie niet genoeg..

 

Maar schrijf je plan,vraag veel hier en bewijs mijn ongelijk!

 

Succes!

 

 

Je kan naar mijn mening inderdaad beter met passie in een heel moeilijke markt beginnen dan in een makkelijke markt met een product waarvan je niks weet of waar je niks mee hebt. die fout heb ik zelf ooit gemaakt en dat werkt echt niet.

 

Maar blijft wel een uitdaging om een manier te vinden om jezelf van al die concurenten te gaan onderscheiden. neem uitgebreid om al die concurenten te gaan bestuderen, noteer alles wat je goed of juist slecht vind en ga dat met elkaar vergelijken.

Probeer zoveel mogelijk klanten van die concurenten te vinden om daarmee in gesprek te gaan over wat zij goed of slecht vinden want wat jij goed of slecht vind is vaak toch anders als hoe een echte consument goed of slecht vind. Jij kijkt daar als potentiele onderneemster toch net even anders naar.

 

Veel info zal je kunnen vinden op websites zelf bij recenties, maar beter en betrouwbaarder vind je die info op diverse forums, klachtensites (zoals klacht.nl) en recenties op weblogs enz.

Link naar reactie
  • 0

 

Misschien moest je dit eens andersom aanpakken. Stel voor jezelf een reeel aantal bestellingen per maand, van gemiddeld X bedrag, tot doel en schrijf in je ondernemingsplan vervolgens hoe je dat gaat bereiken. Je hebt dan harde cijfers waar je naar toe kunt werken. Op de manier waarop je het nu aanpakt is niets hard en iedere aanname is een grove gok.

 

Ook al heb je nog zo'n goede producten, shop, service, lage prijs, etc. Als je niet gevonden wordt dan verkoop je niets.

Je zult dus moeten onderzoeken hoeveel je aan online marketing moet investeren om je doel te halen. Dat behoor je ook in een ondernemingsplan te doen: schrijf op wat je doel is en hoe je dat gaat bereiken. Nu schrijf je eigenlijk in je ondernemingsplan: mijn doel is een webshop in damesmode, dit is mijn budget, en het levert me op ... geen idee eigenlijk.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Het is wel degelijk mogelijk om een schatting te maken aan de hand van een 0-meting van de website/webshop aan de hand van de concurrenten en producten die er verkocht gaan worden. Aan de hand van je budget kan er een prognose gemaakt worden van het aantal bezoekers (door middel van internet marketing).

 

Daarbij moet je product(en) bekeken worden. Prijs/kwaliteit/vraag/concurrentie/markt/like factor

Daarna kunnen je een goede schatting maken, maar zekerheden heb je niet qua verkoop. Dit ligt aan je marketing en je financiele (on)mogelijkheden.

 

Wat is jouw Internet Marketing Budget ongeveer?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.