• 0

Leverancier voor online respondenten

Omschrijving van je concept:

Naar aanleiding van de ervaringen met mijn concept en website OK-onderzoek is de naam veranderd naar RespondentenDatabase.nl, website hier. Dit (vernieuwde) concept richt zich nu puur op het leveren van respondenten voor online marktonderzoek vanuit een eigen database met nu 6.500 actieve respondenten.

 

De doelgroep bestaat uit studenten, startende ondernemers en kleine marktonderzoekbureau's.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Veel oude en potentieel nieuwe klanten gesproken

Ervaringen tot aan nu op papier gezet

Website ontworpen

Website getest

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het snel, gemakkelijk en voor een interessant prijs leveren van respons op lopende marktonderzoeken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

- geheel geautomatiseerd dus sneller

- geen start-up kosten (dus gewoon goedkoper)

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Is het concept "leveren van respondenten" gelijk duidelijk bij het openen van de website.

- Tips, trucs, suggesties etc ter aanvulling van de website. Een website is namelijk nooit af, maar een dynamisch geheel dat altijd aandacht verdiend om verder te optimaliseren.

 

Het lidmaatschap van de branchevereniging (MOA) en ISO certificering zit in de pijplijn, wellicht handig om te weten.

 

[Mod edit: typefout in titel hersteld]

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zo maar wat opmerkingen in willekeurige volgorde:

 

- probeer de aandacht van je bezoeker te focussen op datgene wat je wilt dat deze doet; als iemand op je homepage komt voegt die button met de (te) klein geschreven tekst "uitschrijven als respondent" op dat moment niets toe en leidt dus alleen maar af; voor degene die een uitschrijfmogelijkheid zoekt staat die duidelijk onderaan

 

- in je overzicht van criteria waarop geselecteerd kan worden noem je "interesses", maar die kom ik in je database-overzicht vervolgens niet tegen

 

- onbekende termen en begrippen verhogen de drempel voor je bezoeker, vertel dus ergens wat MOA is

 

- de constructie voor koppeling aan externe vragenlijsten roept bij mij vragen op; hoe weet je in zo'n geval of de vragenlijst daadwerkelijk is beantwoord en wat de onderzoeker moet betalen?

 

- op je pagina met je algemene voorwaarden kan ik ze niet vinden

 

- hier en daar een tekstfout, die algemene voorwaarden zou ik bijvoorbeeld moeten kunnen dowloaden

Link naar reactie
  • 0

@ John

 

 

Dank je voor de suggesties en opmerkingen. Ik zal het meenemen bij de (doorlopende) evaluatie van de website.

 

@TwaBla

 

Uiteraard ben ik bekend met MOA, Lidmaatschap en ISO certificering zitten in de pijplijn (belangrijk om grotere klanten binnen te halen).

 

Wat je nou precies bedoelt met je vraag is mij niet duidelijk. Je linkt in ieder geval naar een MOA inlogpagina....

Online vragenlijst of enquête maken? EnquêteTools.nl voor professionele gratis enquêtes.

 

Respondenten nodig voor uw marktonderzoek? Via RespondentenDatabase.nl heeft u direct toegang tot duizenden respondenten.

Link naar reactie
  • 0

Wat je nou precies bedoelt met je vraag is mij niet duidelijk. Je linkt in ieder geval naar een MOA inlogpagina....

 

Het Panelinstituut...

 

Structurele verbetering van de kwaliteit van online panels. Dat zijn de hoofddoelstellingen van het MOA Panel Instituut (MPI) dat in Nederland op 10 maart 2009 werd gelanceerd. Directe aanleiding voor de oprichting van het MPI is het NOPVO: het Nederlands Online Panel Vergelijkings Onderzoek. In 2006 bleek daaruit dat een substantieel aantal online panelleden tegelijkertijd aan meerdere panels deelneemt. Aangezien dit de betrouwbaarheid van onderzoeksuitkomsten kan schaden, besloten onderzoeksbureaus, opdrachtgevers en de MOA (Center for Marketing Intelligence & Research) dat er snel een instrument moet komen voor kwaliteitsmonitoring. Uiteindelijk resulteerde dit in het MPI: een wereldprimeur.

 

Paneldruk en -overlap

 

In concreto focust het MPI op twee kwaliteitsaspecten van online panels. Ten eerste, vermindering van de paneldruk: het aantal uitnodigingen dat een panellid ontvangt voor deelname aan onderzoek. Ten tweede, inventarisatie van de mate van paneloverlap: het aantal panels waar een panellid geregistreerd staat. Ultiem doel is de zogenaamde 'beroepsrespondent' uit te bannen.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.