• 0

Nieuwsbrieven versturen: zelf of via externe software? en welke?

Ik verstuur regelmatig nieuwsbrieven naar klanten en mensen die zich hiervoor aangemeld hebben.

Nu deed ik dat tot op heden via 12all e-mail marketing software welke ik op eigen domeinnaam/server had draaien.

Nu valt de response daarop tegen. zo ligt percentage mensen dat nieuwsbrief opent meestal tussen de 7 en 10% en de rest opent de nieuwsbrief al helemaal niet.

 

Ook merk ik dat e-mails vanaf onze e-mail adressen steeds vaker in de map ongewenst terechtkomen, zowel de nieuwsbrieven als de orderbevestigingen en order update mails.

 

Nu zijn er diverseonline diensten zoals graphicmail.nl en diverse andere.

 

Enige dat ik me afvraag is of dit soort software inderdaad voor hogere aflever percentages (percentage lezers) zal zorgen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Dit soort online diensten zijn namelijk redelijk prijzig aangezien ik op dit moment al ruim 20 duizend nieuwsbrief leden heb en daar de komende tijd nog wel 10 duizend bij verwacht te krijgen en ik dan ook nog eens 2 tot 4 keer per maand een mailing wil versturen.

Wat ik van nieuwsbrief software verwacht is dat ik meerdere verschillende lijsten kan beheren. E-mails goed bij de klanten aankomen dus niet in de map ongewenst. ik kan zien hoeveel een nieuwsbrief gelezen (geopend) is, ik kan zien wie hem gelezen/geopend hebben en welke links hoe vaak aangeklikt zijn.

En bij voorkeur (maar dat zal wel lastiger worden) dat er een database opgebouwd wordt aan de hand van die gegevens zodat je na een tijd mensen veel gerichter kan gaan mailen.

 

 

Wie heeft er hier ervaring mee en weet hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik voor een redelijk bedrag zoveel mogelijk uit mijn e-mail adressen bestand kan halen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Mijn ervaring met het versturen van e-mail nieuwsbrieven is dat de titel vooral zegt of iemand het gaat openen. Daarnaast gooi ik regelmatig de bounce e-mailadressen eruit.

 

Ook speelt een rol bij mij hoe de e-mailadressen verkregen zijn / tot welke groep ik ze stuur. Zo is de groep van mijn VIP Card een percentage van openen vaak rond de 55%, terwijl de algemene nieuwsbrief vaak tussen de 11 en 15% hangt. De aanbieding mail (ook een aparte groep) opent gemiddeld rond de 12% de e-mail.

 

Wellicht kun je dus je doelgroepen meer opsplitsen en specificeren en wat spelen met de teksten.

 

Overigens gebruik ik de externe software van Budgetmailer.nl. Ik dacht dat zij ook niet letten op de hoeveelheid e-mailadressen/geadresseerden.

Link naar reactie
  • 0

ik ben erg erg erg tevreden met Mailchimp.... En als dat voor een beter aflever percentage zorgt = meer verkopen betaal je het graag.

 

Doe anders ff een proef, tot 2000 leden is gratis testen (zie je wel mailchimp staan... maar ik heb het idee dat dit redelijk geaccepteerd is omdat ze een strikt anti-spam beleid voeren)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Goede mailsoftware (Blinker, Mailchimp, Campaign Monitor) zorgt er zeker voor dat je mails beter aankomen m.b.t. spamfilters e.d. Dat is hun business, dus daar werken ze hard aan. Ook segmenteren en het opbouwen van een steeds slimmer in te zetten database kan met dit soort software.

 

Of mails geopend worden hangt natuurlijk ook van de inhoud van de mails af zoals Romano ook zegt, en natuurlijk ook van de kwaliteit van je adressenbestand.

 

Overigens zou, zeker voor een etailer, een mailing toch geen kostenpost moeten zijn maar een weg naar (meer) inkomsten? Hoe meer mensen die hem willen ontvangen en regelmatige mailings die aankomen, zou met een goede conversie juist inkomsten moeten opleveren :)

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met het versturen van e-mail nieuwsbrieven is dat de titel vooral zegt of iemand het gaat openen. Daarnaast gooi ik regelmatig de bounce e-mailadressen eruit.

uiteraard is inhoud van belang. Titel merk ik ook veel verschil in, bij bepaalde titels kom ik niet verder dan 6% en bij andere loopt het op naar 12%.

Inhoud bestaat veelal uit tekst met foto's waarbij de foto's pas zichtbaar zijn na handmatig vrijgeven van foto's (zoals in hotmail gedaan moet worden). Dat is ook pas moment waarop ik het openen kan meten natuurlijk.

 

Ook speelt een rol bij mij hoe de e-mailadressen verkregen zijn / tot welke groep ik ze stuur. Zo is de groep van mijn VIP Card een percentage van openen vaak rond de 55%, terwijl de algemene nieuwsbrief vaak tussen de 11 en 15% hangt. De aanbieding mail (ook een aparte groep) opent gemiddeld rond de 12% de e-mail.

 

Wellicht kun je dus je doelgroepen meer opsplitsen en specificeren en wat spelen met de teksten.

ik heb een groot bestand waarbij lang niet altijd meer de manier van aanmelden te achterhalen is.

Deel komt uit vrije aanmeldingen voor nieuwsbrief.

deel komt uit bepaalde acties die we gehouden hebben en ander deel komt weer via directe orders in de webshop en nog ander deel komt van orders via externe sites.

Overigens gebruik ik de externe software van Budgetmailer.nl. Ik dacht dat zij ook niet letten op de hoeveelheid e-mailadressen/geadresseerden.

tot 20.000 mails per maand zag ik. zelf zal ik op 50 tot 75 duizend mails per maand zitten. Zag dat het wel kon voor meerprijs maar dat hun systeem niet heel uitgebreid is.

Link naar reactie
  • 0

ik ben erg erg erg tevreden met Mailchimp.... En als dat voor een beter aflever percentage zorgt = meer verkopen betaal je het graag.

 

Doe anders ff een proef, tot 2000 leden is gratis testen (zie je wel mailchimp staan... maar ik heb het idee dat dit redelijk geaccepteerd is omdat ze een strikt anti-spam beleid voeren)

Ik zou bij mailchimp op een maandelijkse kosten van 150 tot 240 dollar per maand komen wat ik zo zie. zal eens gaan kijken wat de mogelijkheden van hun software zijn.

Link naar reactie
  • 0

Goede mailsoftware (Blinker, Mailchimp, Campaign Monitor) zorgt er zeker voor dat je mails beter aankomen m.b.t. spamfilters e.d. Dat is hun business, dus daar werken ze hard aan. Ook segmenteren en het opbouwen van een steeds slimmer in te zetten database kan met dit soort software.

net even contact gehad met Blinker en die is vrij kostbaar, zou daar zelf al snel op 400 euro per maand komen. volgens hun zijn zij beter als mailchimp, campain monitor en andere omdat bij die systemen de mail vanuit Amerika verstuurd word en het enkel een verzendmotor is en Blinker een marketing bedrijf zou zijn.

Of mails geopend worden hangt natuurlijk ook van de inhoud van de mails af zoals Romano ook zegt, en natuurlijk ook van de kwaliteit van je adressenbestand.

 

Overigens zou, zeker voor een etailer, een mailing toch geen kostenpost moeten zijn maar een weg naar (meer) inkomsten? Hoe meer mensen die hem willen ontvangen en regelmatige mailings die aankomen, zou met een goede conversie juist inkomsten moeten opleveren :)

Dat is een dooddoender natuurlijk. uiteraard wil ik betalen als het de conversie maar voldoende verhoogd.

 

Als er iets is dat mijn omzet (en winst) met 10 miljoen per maand zou verhogen wil ik daar best een miljoen per maand voor betalen (mits ik niet op een andere veel goedkopere manier hetzelfde zou kunnen bereiken).

 

Probleem is dat het de vraag is of het gebruik van dergelijke externe software ook echt voor een veel hogere omzet zal gaan zorgen ten opzichte van het verzenden via de eigen software.

Als ik 300 tot 400 euro per maand moet gaan betalen voor het verzenden van mijn nieuwsbrieven moet de omzet per maand vanuit nieuwsbrieven toch wel met een paar duizend euro per maand hoger worden ten opzichte van het resultaat dat ik nu uit de nieuwsbrieven haal.

En ik heb echt geen idee of dat haalbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Let wel dat je bij nieuwsbrieven heel erg goed op de OPTA wetgeving moet letten. Een collega bedrijf heeft eens 14.000 nieuwsbrief verstuurd en kreeg een week later een OPTA brief met daarin een waarschuwing en dwangsom.. Volgens mij geldt dit nog steeds.

 

Hadden deze mensen zich aangemeld voor deze nieuwsbrief? Waarom zou de OPTA zich daar mee bemoeien zolang de ontvangers akkoord hebben gegeven?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Let wel dat je bij nieuwsbrieven heel erg goed op de OPTA wetgeving moet letten. Een collega bedrijf heeft eens 14.000 nieuwsbrief verstuurd en kreeg een week later een OPTA brief met daarin een waarschuwing en dwangsom.. Volgens mij geldt dit nog steeds.

 

Hadden deze mensen zich aangemeld voor deze nieuwsbrief? Waarom zou de OPTA zich daar mee bemoeien zolang de ontvangers akkoord hebben gegeven?

 

het probleem is daarbij enkel nog dat mensen zich voor veel dingen aanmelden en dat later niet meer weten of ondanks dat ze zichzelf hebben aangemeld gaan klagen. Net zoals veel mensen zich aanmelden en als ze het niet meer willen hebben niet gewoon op de afmeld link klikken maar het direct als spam gaan aanmelden.

Link naar reactie
  • 0

Heb hier eens gelezen als veel mensen dat doen, jouw IP als spamadres kan worden aangegeven in de standaard spamfilters. Dan zou geen enkele email meer aankomen vanaf jouw IP adres, ik weet niet of dit een risico is vanaf jouw server, maar anders kan dit wel eens een groot probleem worden.

 

Iemand die hier meer verstand van heeft?

Link naar reactie
  • 0

Heb hier eens gelezen als veel mensen dat doen, jouw IP als spamadres kan worden aangegeven in de standaard spamfilters. Dan zou geen enkele email meer aankomen vanaf jouw IP adres, ik weet niet of dit een risico is vanaf jouw server, maar anders kan dit wel eens een groot probleem worden.

 

Iemand die hier meer verstand van heeft?

 

Klopt, bij het versturen van nieuwsbrieven aan grote groepen kun je terecht gekomen op o.a. http://www.spamhaus.org/ je kan je dan wel van de server weer laten verwijderen maar een grote groep ontvangt in die tussentijd je mails niet meer. Je kan daar ook checken of je erop staat. http://www.spamhaus.org/lookup/

 

Als je er eenmaal op terecht bent gekomen gebeurt het daarna steeds sneller. Een derde partij voor mailings werkt echt beter.

 

 

BOOKZO. Maakt verhuren makkelijk! Bookzo.nl

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er hier ervaring mee en weet hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik voor een redelijk bedrag zoveel mogelijk uit mijn e-mail adressen bestand kan halen.

 

Ik werk met de zelfde software als jouw, wel de laatste versie. Heb jij die ook of werk je nog met het oude 12all ? Want dat scheelt nogal.

 

Wat je zelf kunt doen is je software op een apart ip adres zetten, zo heb je in iedergeval geen problemen met andere websites die op dezelfde server staan (in geval van shared hosting). Verder kun je in het programma al testen hoe spammerig de mail is, er zit een antispam controle ingebouwd. Er zijn een aantal richtlijnen hoe je je mails het beste kunt opstellen (even googelen) en natuurlijk ben je afhankelijk van de ontvanger of deze afbeeldingen accepteert. Zoniet kun je niet meten of men de mail opent of niet.

 

Zorg dat je adressen dubbel optin zijn, dan is de kans groter dat men de mail ook leest. Tenslotte heeft men toestemming gegeven.

 

Ik vind de software gewoon erg goed en met het juiste gebruik ervan kun je er heel veel mee.

Link naar reactie
  • 0

Wie heeft er hier ervaring mee en weet hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik voor een redelijk bedrag zoveel mogelijk uit mijn e-mail adressen bestand kan halen.

 

Ik werk met de zelfde software als jouw, wel de laatste versie. Heb jij die ook of werk je nog met het oude 12all ? Want dat scheelt nogal.

 

ik heb 12all pakket, wist niet dat er nieuw pakket was.

Wat je zelf kunt doen is je software op een apart ip adres zetten, zo heb je in iedergeval geen problemen met andere websites die op dezelfde server staan (in geval van shared hosting). Verder kun je in het programma al testen hoe spammerig de mail is, er zit een antispam controle ingebouwd. Er zijn een aantal richtlijnen hoe je je mails het beste kunt opstellen (even googelen) en natuurlijk ben je afhankelijk van de ontvanger of deze afbeeldingen accepteert. Zoniet kun je niet meten of men de mail opent of niet.

dat klopt, maar wie plaatsjes niet accepteert leest mijn nieuwsbrief niet want zonder plaatjes zie je niet welke producten erin staan maar enkel wat namen en prijzen.

Zorg dat je adressen dubbel optin zijn, dan is de kans groter dat men de mail ook leest. Tenslotte heeft men toestemming gegeven.

 

Ik vind de software gewoon erg goed en met het juiste gebruik ervan kun je er heel veel mee.

Mijn nieuwsbrief bestaat grotendeels uit voormalig kopers en deels uit mensen die zich via website hebben aangemeld maar dat niet hebben hoeven bevestigen (dan hou je niemand over). ik kan zo ook niet meer onderscheiden wie op welke manier binnengekomen is.

Vanavond 12all mail nog even instaleren omdat ik vandaag echt perse nieuwsbrief moet versturen.

 

Had afgelopen vrijdag budgetmailer een mail gestuurd (met vraag over mogelijkheden van doen van uitgebreide test maar enige reactie is dat als ik gratis account aanmaak ik wel 100 hele e-mails kan versturen om te testen en daar mag je dan wel een hele maand over doen om die 100 test mails te versturen en eventueel zelfs 2 maanden... maar dat noem ik geen testen.

 

ga vrijwel zeker gebruik maken van graphicmail via een contact van mij die daar goed contract heeft.

Link naar reactie
  • 0

Maar heb je nou uiteindelijk kunnen bepalen of mensen die mails niet openen, of uberhaupt niet zien omdat ze in spamfilters belanden.

 

Wat dat openen betreft: Clients als gmail laten standaard geen plaatjes zien (tenzij attachments) zodat je dan niet kunt traceren of iemand de mail geopend heeft. Persoonlijk gooi ik mailings die bestaan uit een afbeelding meestal weg zonder eerst de afbeeldingen weer te geven.

 

Feitelijk heb ik hem dan dus wel geopend, maar kun je dat onmogelijk achterhalen.

Link naar reactie
  • 0

Maar heb je nou uiteindelijk kunnen bepalen of mensen die mails niet openen, of uberhaupt niet zien omdat ze in spamfilters belanden.

 

Wat dat openen betreft: Clients als gmail laten standaard geen plaatjes zien (tenzij attachments) zodat je dan niet kunt traceren of iemand de mail geopend heeft. Persoonlijk gooi ik mailings die bestaan uit een afbeelding meestal weg zonder eerst de afbeeldingen weer te geven.

 

Feitelijk heb ik hem dan dus wel geopend, maar kun je dat onmogelijk achterhalen.

 

mijn mailings bestaan uit tekst + productfoto's . als je plaatjes niet weergeeft kan je niet goed zien wat er aangeboden wordt en beschouw ik dus als niet geïnteresseerd/niet gelezen.

 

Of mensen hem dus helemaal niet geopend hebben of wel geopend maar geen plaatjes bekeken en gelijk verwijderd kan ik niet zien. ik zie enkel wie hem geopend heeft en plaatjes weergegeven heeft.

Er is ook geen manier om dat te meten.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt inderdaad, je krijgt zo feitelijk 3 groepen waarvan je niet registreert dat ze gelezen hebben:

 

- weg via spamfilter

- ongeopend verwijderd

- geopend zonder plaatjes

 

Die laatste groep hoeft niet per se een gemiste te zijn: Als in jouw mailing van die maand toevallig niets staat waarvan ze het productplaatje willen zien, dan registreer je niets. Het kan maar zo dat dit wel potentiele klanten zijn die de volgende maand iets zien waarin ze interesse hebben en dan het plaatje willen zien.

 

Zelf ontvang ik ook wel eens mailings van bijv hardware leveranciers, en als ik op dat moment niet op zoek ben naar wat er in de mailing aangeboden wordt, ga ik ook niet op 'display images' klikken om alsnog het plaatje te zien.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, maar met die laatste groep kan je niks.

En je mag er dan vanuit gaan dat die groep steeds wisselt en dat gemiddelde dat plaatjes weergeven drukt ook echt het gemiddelde aantal lezers is van de nieuwsbrief.

Maar ho dan ook vind ik percentage lezers veel te laag in huidige situatie.

Link naar reactie
  • 0

Ha Vossie, even een paar vragen:

 

1. Hoe vaak bestellen klanten gemiddeld bij jouw bedrijf?

2. Waar haal jij het idee vandaan dat het voor jouw bedrijf optimaal is mensen 2 tot 4 keer per maand te mailen?

3. Waarom vraag je niet gewoon standaard een keer per jaar of mensen je nieuwsbrief nog willen blijven ontvangen, zodat je alle mensen die toch geen interesse meer hebben kwijt bent in je statistieken? En vooral ook kwijt bent in je hoofd?

 

Lage responspercentages op emailnieuwsbrieven komen meestal niet door verkeerde techniek, maar door meer bezig te zijn met de kwantiteit van je bestand en nieuwsbrieven, dan met de kwaliteit ervan. (en dan heb ik het niet over kleurtjes, plaatjes en lettertypes). Maw: als je meer omzet wilt draaien moet je misschien eens goed nadenken over wat voor jouw bedrijf de beste onlinemarketing- en nieuwsbriefstrategie is...

 

Tot zover mijn twee centen.

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ha Vossie, even een paar vragen:

 

1. Hoe vaak bestellen klanten gemiddeld bij jouw bedrijf?

de meeste klanten 1 keer, maar andere klanten elke maand en andere weer 2 keer per jaar .

Maar is niet een markt waar je heel veel herhaal aankopen hebt.

2. Waar haal jij het idee vandaan dat het voor jouw bedrijf optimaal is mensen 2 tot 4 keer per maand te mailen?

Is moeilijk te bepalen wat optimale aantal mailings per maand /jaar is (en mail nu ook nog te wisselvallig).

Maar veelal worden mijn producten in een impuls gekocht (als ze .... zijn). Uiteraard zijn er ook heel gerichte aankopen van bepaalde groepen klanten, maar heel vaak moet ik het hebben van impuls aankopen. dus moet je zorgen dat je vaak genoeg in het zicht bent.

3. Waarom vraag je niet gewoon standaard een keer per jaar of mensen je nieuwsbrief nog willen blijven ontvangen, zodat je alle mensen die toch geen interesse meer hebben kwijt bent in je statistieken? En vooral ook kwijt bent in je hoofd?

Je bedoeld ze een mail sturen waarin ze moeten bevestigen dat ze het komende jaar de nieuwsbrief ook willen ontvangen?

Dat is de goden verzoeken... als ze op dat moment geen tijd hebben verwijderen ze die mail direct en hebben ze dat bericht niet gelezen en ben ik ze kwijt.

Ik geef ze bij elke mailing al de mogelijkheid zich af te melden als ze niet langer geintereseerd zijn.

 

Lage responspercentages op emailnieuwsbrieven komen meestal niet door verkeerde techniek, maar door meer bezig te zijn met de kwantiteit van je bestand en nieuwsbrieven, dan met de kwaliteit ervan. (en dan heb ik het niet over kleurtjes, plaatjes en lettertypes). Maw: als je meer omzet wilt draaien moet je misschien eens goed nadenken over wat voor jouw bedrijf de beste onlinemarketing- en nieuwsbriefstrategie is...

 

Tot zover mijn twee centen.

 

Ik begrijp je punt, maar mijn doelgroep staat niet bekend om de medewerking aan onderzoeken naar wat ze nu eigenlijk willen van mij.

Hoe bepaal je een juiste nieuwsbrief strategie van een doelgroep waar vrijwel niet rechtstreeks meet te communiceren is?

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar YMLP (Your mailinglist provider). Daar verstuur ik tienduizenden nieuwsbrieven per maand mee voor verschillende klanten. Goede prijzen, makkelijk te gebruiken website en veel functies.

 

Je open percentage is wel heel laag ja, wij zitten gemiddeld op zo een 60%.

 

Onderling vergelijken is echter niet heel zinvol en van veel variabelen afhankelijk. Echter als je echt denkt dat je mails in de spamfolder komen dan zou ik zeker eens een keer een mailing versturen met een andere partij.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar YMLP (Your mailinglist provider). Daar verstuur ik tienduizenden nieuwsbrieven per maand mee voor verschillende klanten. Goede prijzen, makkelijk te gebruiken website en veel functies.

 

Je open percentage is wel heel laag ja, wij zitten gemiddeld op zo een 60%.

 

Onderling vergelijken is echter niet heel zinvol en van veel variabelen afhankelijk. Echter als je echt denkt dat je mails in de spamfolder komen dan zou ik zeker eens een keer een mailing versturen met een andere partij.

 

Mag ik vragen met die 10duizenden mailings... levert dat ook wat op?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

 

 

Lage responspercentages op emailnieuwsbrieven komen meestal niet door verkeerde techniek, maar door meer bezig te zijn met de kwantiteit van je bestand en nieuwsbrieven, dan met de kwaliteit ervan. (en dan heb ik het niet over kleurtjes, plaatjes en lettertypes). Maw: als je meer omzet wilt draaien moet je misschien eens goed nadenken over wat voor jouw bedrijf de beste onlinemarketing- en nieuwsbriefstrategie is...

 

Tot zover mijn twee centen.

 

Ik begrijp je punt, maar mijn doelgroep staat niet bekend om de medewerking aan onderzoeken naar wat ze nu eigenlijk willen van mij.

Hoe bepaal je een juiste nieuwsbrief strategie van een doelgroep waar vrijwel niet rechtstreeks meet te communiceren is?

 

Splittesten zou een goede mogelijkheid zijn. Is het eenvoudig om in jouw software meerdere groepen aan te maken? Maak dan enkele groepen aan die vergelijkbaar zijn met je complete email bestand. Groot genoeg om betrouwbare resultaten van te krijgen, ~1000 personen in jouw geval schat ik. Dan kan je meerdere factoren testen in je emailstrategie die van invloed kunnen zijn.

 

Voorbeelden:

1 maal per week vs eens in de 2 weken.

Ontvangst aan het begin van de week of voor/tijdens het weekend.

Verschillende titels, discreet of niet.

Etc.

 

De resultaten die het beste converteren kun je hierna gebruiken voor je complete email bestand. Het mooiste zou zijn om bij nieuwe relaties vanaf het begin de beste strategie te gaan testen en te kijken welke de hoogste customer lifetime value oplevert. Zo krijgen nieuwe leden bij veel bedrijven eerst een reeks emails met veel waarde voor de lezer, maar waarin nog niets wordt verkocht, enkel om een betere klantrelatie op te bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ondertussen gekozen voor graphicmail en misschien ook voor andere interessant wat de eerste resultaten zijn:

Bij systeem dat ik via eigen server draaide lag openingspercentage tussen de 6 en 12%.

 

 

Ik heb nu in 2 nieuwsbrieven opgedeeld, klanten die eerder gekocht hebben en nieuwsbrief ontvangers die zich zelf aangemeld hebben en via acties binnengekomen zijn.

 

nieuwsbrief met aangemelde leden:

geopend = 9,8% tot op heden (van totaal verzonden)

bounced = 39,1% (van totaal verzonden)

uitgeschreven = 7,5% (van totaal geopend)

klachten = 2,1 % (van totaal geopend)

 

Nieuwsbrief klanten:

geopend = 27,9% tot op heden (van totaal verzonden)

bounced = 26,3% (van totaal verzonden)

uitgeschreven = 15,2% (van totaal geopend)

klachten = 1,8 % (van totaal geopend)

 

 

Om te beginnen dus in elkgeval een flinke opschoning van mijn e-mail lijst.

nieuwsbreif is begonnen met verzenden op donderdag om 17:00 uur en was klaar met verzenden op vrijdag 10:19 en in google analytics kan ik zien dat nog steeds veel mensen de nieuwsbrief links volgen.

Kijken of het dit weekeinde dus nog hogere resultaten oplevert.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.