• 0

Nieuwsbrieven versturen: zelf of via externe software? en welke?

Ik verstuur regelmatig nieuwsbrieven naar klanten en mensen die zich hiervoor aangemeld hebben.

Nu deed ik dat tot op heden via 12all e-mail marketing software welke ik op eigen domeinnaam/server had draaien.

Nu valt de response daarop tegen. zo ligt percentage mensen dat nieuwsbrief opent meestal tussen de 7 en 10% en de rest opent de nieuwsbrief al helemaal niet.

 

Ook merk ik dat e-mails vanaf onze e-mail adressen steeds vaker in de map ongewenst terechtkomen, zowel de nieuwsbrieven als de orderbevestigingen en order update mails.

 

Nu zijn er diverseonline diensten zoals graphicmail.nl en diverse andere.

 

Enige dat ik me afvraag is of dit soort software inderdaad voor hogere aflever percentages (percentage lezers) zal zorgen.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

 

Dit soort online diensten zijn namelijk redelijk prijzig aangezien ik op dit moment al ruim 20 duizend nieuwsbrief leden heb en daar de komende tijd nog wel 10 duizend bij verwacht te krijgen en ik dan ook nog eens 2 tot 4 keer per maand een mailing wil versturen.

Wat ik van nieuwsbrief software verwacht is dat ik meerdere verschillende lijsten kan beheren. E-mails goed bij de klanten aankomen dus niet in de map ongewenst. ik kan zien hoeveel een nieuwsbrief gelezen (geopend) is, ik kan zien wie hem gelezen/geopend hebben en welke links hoe vaak aangeklikt zijn.

En bij voorkeur (maar dat zal wel lastiger worden) dat er een database opgebouwd wordt aan de hand van die gegevens zodat je na een tijd mensen veel gerichter kan gaan mailen.

 

 

Wie heeft er hier ervaring mee en weet hoe ik dit het beste kan aanpakken zodat ik voor een redelijk bedrag zoveel mogelijk uit mijn e-mail adressen bestand kan halen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

de ene lijst bevatte 8700 adressen en de andere 8200 adressen.

Dat bounche hoog is verbaast me niet echt.

Had niet de laatste versies van de lijsten maar enkel originele lijsten met alle adressen waarvan bepaalde adressen al 8 jaar oud zijn.

Daarnaast bestaat ruim 80% van de lijst uit hotmail en g-mail adressen waarbij mensen regelmatig een nieuw e- mail adres nemen.

 

aantal afmeldingen vond ik wel vrij hoog, maar zaten bij deze laatste verzending ook adressen die zich eerder mogelijk al afgemeld hadden maar weer op de lijst zijn gekomen doordat ik steeds met nieuwsbrief systeem liep te klooien.

Link naar reactie
  • 0

nu weet ik niet hoe ze die eindtijd precies berekenen.

Had het idee dat 99% al heel snel afgeleverd was maar stond nog een heel klein deel op pending. Mogelijk dat ze dus eindtijd zetten als ook die pending zijn afgeleverd.

Zal ik volgende keer eens op letten.

Heel misschien zou het kunnen dat het afleveren nog niet was gelukt en het in de wacht gezet werd om het later nogmaals te proberen. Maar ik dacht dat dat alleen gebeurd als de 'ontvanger' niet reageert (bv omdat server tijdelijk down is) en bij particuliere klanten zullen de meesten wel standaard hotmail/gmail/yahoo gebruiken en geen eigen mailservers waardoor dit soort problemen niet voorkomen.

 

Overigens wel interessant om tips / kennis over nieuwsbrieven uit te wisselen. Ikzelf verstuur het via eigen script onder ssh zodat er geen time out kan zijn. Ik zou wel eens moeten kijken hoe ik het verder kan optimaliseren zodat mijn nieuwsbrieven niet te snel in spambox terecht komen....

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.