• 0

Marketing strategieën - kosten minimaal - Meubelbranche

Beste Higherlevelnaren!

 

Sinds een aantal maanden ben ik begonnen naast mijn werk met een eigen bedrijf binnen de meubelbranche. Het betreffen stoffen hoekbanken. Hierbij ben ik gestart met een test container (20ft). Het wordt onderhand tijd om een 40Highquber te gaan bestellen echter zet ik wel eens vraagtekens bij mijn werkwijze bij de verkoop en marketing.

 

Plan de campagne was:

 

- Verkoop binnen een maand (21 stuks)

 

Niet gelukt, dus er moet wel iets anders gewerkt worden wil ik de 40 HQ sneller de deur uit hebben. Het betreffen wel allemaal 1 model. Wel het meest populaire model.

 

Hoekbanken:

 

- 3 persoons + chaise lounge

- 220 x 150 x 90

- grijs antractiet

 

De hoekbanken zijn echt van zeer goede kwaliteit tot mijn verbazing. Dit omdat het natuurlijk altijd nog de vraag is of je wel ''te verkopen'' handel naar je toe gezonden krijgt in de container. Bij mij was het positieve het geval en ik bleek echt van zeer goede kwaliteit hoekbanken binnen te hebben gehad. Van de stof tot aan het casco, hoger dan dat ik eigenlijk durfde te verwachten.

 

De hoekbank wordt aangeboden voor een prijs van 375 euro.

 

Doordat ik met zo min mogelijk kosten mijn marketing campagnes voer is deze dus beperkt.

 

Ik heb echter nog een aantal ideeen om de huiskamers van mijn doelgroep binnen te sluipen. Hierover zou ik graag wat feedback en gedachtes van anderen ontvangen.

 

- Huis aan huis flyers folders ?

 

- Social media uitbreiden ?

 

- Samenwerking met studenten websites, woonruimte verhuurders enzovoort waarbij de samenwerking bestaat uit een provisie regeling ?

 

Zo zijn er nog wel meer ideen echter deze zijn even relevant en zullen waarschijnlijk dan ook op korte termijn opgestart worden.

 

Hebben jullie nog suggesties ? Dan hoor ik het graag !

 

Ben benieuwd naar jullie feedback.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste BBoterkooper,

 

Leuk dat je aan het ondernemen bent!

 

Je verhaal begrijp ik nog niet helemaal. Je hebt blind een container meubels gekocht, die heb je nog niet allemaal verkocht, maar je denkt er al aan om een nog grotere container te kopen? En dat terwijl je nog met basale vragen over je marketing en verkoop zit? Misschien ligt het genuanceerder en ben je al veel verder, maar als ik het zo lees kan ik het niet volgen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0
Het betreffen wel allemaal 1 model. Wel het meest populaire model.

 

Hoekbanken:

 

- 3 persoons + chaise lounge

- 220 x 150 x 90

- grijs antractiet

 

 

Henry Ford is hiermee ook groot geworden.

 

Voordat Ford de T-Ford produceerde had hij al meerdere modellen gemaakt: van A tot en met S gingen ongeveer tien modellen de T voor. In zijn autobiografie zei Ford over de T-Ford dat deze auto in alle kleuren te verkrijgen was, zolang het maar zwart was (Any customer can have a car painted any colour that he wants so long as it is black.).[1]

 

Maar dat waren wel andere tijden. Klanten willen tegenwoordig gewoon keus hebben ook al kopen ze allemaal de zelfde kleur. Kijk alleen maar bij de verfafdeling van de bouwmarkt.: Giga keus maar wit is nog steeds een hardloper ;D

 

Misschien toch wat keus in kleuren (desnoods op bestelling maar wel een voorbeeld in de showroom)? En wat andere artikelen erbij? Vaak als er een andere bank gekocht wordt willen mensen ook wel een andere tafel erbij. Of sierkussens

 

1 product maak je imho erg kwetsbaar.

 

En nu de echte marketingjongens afwachten ;)

Link naar reactie
  • 0

Waarop was je originele verkoopdoelstelling gebaseerd en wat heb je daar voor gedaan? Werk je B2B of B2C?

 

Nog even scherpte op de vrijdagochtend:

 

- 3 persoons + chaise lounge

- 220 x 150 x 90

- grijs antractiet

 

Slechte introductie of presentatie van je product.

 

Dus kijk eens naar de P van product in je marketingmix en loop daarna de andere instrumenten na.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste BBoterkooper,

 

Leuk dat je aan het ondernemen bent!

 

Je verhaal begrijp ik nog niet helemaal. Je hebt blind een container meubels gekocht, die heb je nog niet allemaal verkocht, maar je denkt er al aan om een nog grotere container te kopen? En dat terwijl je nog met basale vragen over je marketing en verkoop zit? Misschien ligt het genuanceerder en ben je al veel verder, maar als ik het zo lees kan ik het niet volgen.

 

Ik heb totaal ongeveer 6 maanden er over gedaan om een geschikte fabriek te vinden. Ik heb veel e-mails, werkwijzes, materiaal enzovoort vergeleken in die tijd om voor mijzelf de meest betrouwbare fabriek er tussen uit te vissen. Deze strategie heeft gewerkt. Dus blind een container kopen is het niet. Echter is het altijd bij de eerste keer afnemen bij een fabriek altijd de vraag wat voor kwaliteit je binnen haalt. Tenzij je natuurlijk een bezoek brengt aan de fabriek, maar dit kan natuurlijk niet als je ervan uitgaat dat je alleen budget hebt voor de inkoop van je eerste container.

 

Het ligt zeker genuanceerder. Bassale vragen over marketing heb ik zeker niet. Een maketingplan schrijven is simpel. Het goed gebruiken van verschillende marketing atributen is natuurlijk het gene wat er moet gebeuren. Ik heb echter niet de financiele middellen om bijvoorbeeld marketing campagnes op internet te starten, een goede website te laten bouwen enzovoort. Je kunt het zien als : roeien met de riemen die je hebt.

 

Daarom zijn het meer marketing vragen in de richting van : Wat voor marketing ideen zouden er bij jullie opkomen op het moment dat er geen financiele bedragen beschikbaar zijn om in wat dan ook te investeren ? Oftewel welke marketing zonder er ook maar een cent aan uit te geven ?

Link naar reactie
  • 0

Verkoop je:

 

- vanuit een container?

- op de markt?

- vanaf een website?

- vanuit een winkel?

- vanuit een bestelwagen?

 

Bezorg je thuis en til je naar de tweede verdieping?

 

Misschien ben je gewoon veels te goedkoop.

 

Wat is de gangbare prijs?

 

 

- vanuit een container? 20ft ingekocht (21 stuks)

- op de markt? B2C

- vanaf een website? Een simpele amateuristische website

- vanuit een winkel? Vanuit een winkel (Ik zit in mijn vader zijn zaak) Verkoop bevind zich echter wel op internet.

- vanuit een bestelwagen? Bestelwagen is mogelijk (bezorgen overal in NL voor 50 euro)

 

Bezorg je thuis en til je naar de tweede verdieping? ( 50 euro bezorgkosten tot de begane grond, tenzij er een lift is waarin de bank past)

 

Misschien ben je gewoon veels te goedkoop. ( Waar nog markt zit binnen de meubelbranche is bij de lagere prijs ) Vraag is zeker voor goedkope goede banken echter is de marketing een probleem omdat de meeste atributen al bezet zijn. Monopolie is er bijna voor seats & sofa's, zitaxi enzvoort. De wat grotere dus.

 

 

Wat is de gangbare prijs? De gangbareprijs voor deze banken liggen rond de 450 euro gemiddeld. Dit wel met een levertijd van 12 weken wat dus bij mij niet het geval is.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij toch echte Marktplaatshandel...

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Marktplaats is inderdaad de website waar ik mijn verkopen behaal. Simpel echter is het op marktplaats tegenwoordig ook dringen geblazen.

 

Marktplaats werkt wel alleen wordt je er snel afgedonderd als je met 1 model meerdere advertenties gaat plaatsen. Dat hebben ze op een gegeven moment door. Ook als je de teksten, titels en foto's anders maakt.

Link naar reactie
  • 0

Te koop aangeboden vanwege annulering hotelketen.

 

Hotelkwaliteit hoekbanken.

 

etc.

 

etc.

 

Heb de ruimte hard nodig daarom mogen ze weg tegen de inkoopprijs van 375,00 p/st. zowel los als in partij.

 

Weg is weg.

 

Dit valt natuurlijk onder marktplaats. Dit is gewoon een advertentie. Dit soort advertenties staan zeker al online !

Link naar reactie
  • 0

Waarop was je originele verkoopdoelstelling gebaseerd en wat heb je daar voor gedaan? Werk je B2B of B2C?

 

Nog even scherpte op de vrijdagochtend:

 

- 3 persoons + chaise lounge

- 220 x 150 x 90

- grijs antractiet

 

Slechte introductie of presentatie van je product.

 

Dus kijk eens naar de P van product in je marketingmix en loop daarna de andere instrumenten na.

 

Groet,

 

Highio

 

Natuurlijk presenteer ik mijn banken zo niet aan mijn klanten. Het zou wat zijn zeg ! Het is alleen zodat jullie een idee hebben over wat voor bank het gaat.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de gangbare prijs? De gangbareprijs voor deze banken liggen rond de 450 euro gemiddeld. Dit wel met een levertijd van 12 weken wat dus bij mij niet het geval is.

 

Al eens aan affiliates gedacht? Zet de prijs op €399= en geef 10% commissie. Vandaag besteld, komende week geleverd!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Welkom nieuwe Ondernemer,

 

Ik kwam zaterdag je berichtje tegen,

ben je de hoekbanken al kwijt?

Zelf ben ik vanaf 1993 actief in de meubelbranche,

kan er inmiddels een boek over schrijven.

In 2008 net voor de crisis de zaak verkocht.

 

Ben op dit momenteel bezig een nieuw artikel in de markt te zetten.

Maar op het gebied van verkoop van interieur & decoratie heb ik wel tips voor je.

 

P.s. je weet nooit hoe een koe en haas vangt!

 

Met vriendelijke groet,

Bert-Jan Waanders

 

Link naar reactie
  • 0

Om je te kunnen adviseren,kun je misschien aangeven wat je doelgroep is? Heb je een website? wat ik er uit opmaak is het vooral standaard spul wat je verkoopt, en wil je gaan groeien in de meubelmarkt zul je op de wensen van je klanten in moeten kunnen springen. In welke prijsklasse bied je de banken aan? Zijn de banken een merk replica,of eigen ontwerp? Hoor graag van je.

Link naar reactie
  • 0

Als ik zo over je posts heen lees valt het volgende mij op:

 

[*]Prima bank van hoge kwaliteit en een goede afwerking

[*]Een maat die prima geschikt is voor een gemiddeld huis / huishouden

[*]Een kleur die makkelijk combineert en veel mensen aanspreekt

[*]Snelle bezorging voor een zeer lage meerprijs

[*]Een bijzonder lage prijs

 

Ik zou bijna zelf geïnteresseerd raken, dat meen ik serieus!

 

Zorg er voor dat men hem zelf kan zien / proberen alvorens ze hem kopen, een bank kopen van een plaatje lijkt mij niets. Desnoods laten proberen vanuit je bezorg vrachtwagen als je eens in de buurt bent.

 

De enige plek waar je je kan onderscheiden is op FaceBook. Vooral omdat je 1 product aanbied kan je hiervoor een leuke pagina aanmaken. Zoals je al aangeeft is Marktplaats verzadigd en is een site maken die tussen giganten als Otto, Neckerman, Wehkamp en alle prijsvergelijkers ergens boven in Google uit komt, onmogelijk. Een site die je als referentie aan de FaceBook pagina koppelt is wel belangrijk, hier kan de gehele transactie plaatsvinden en kan je (extra) vertrouwen creëren.

 

Je doelgroep (initiele aankoop, jongeren / jong volwassenen) bevind zich op FaceBook en met een slimme actie of aanbieding kan je snel volgers en likes creëren. Je zou bijvoorbeeld kunnen overwegen je prijs iets aan te passen zodat je per 10 banken er 1 weg kan geven als een like&share actie voldoende aan slaat.

[*]Zorg dat vrienden je liken & sharen en je komt zo op 3000 verschillende timelines voorbij

[*]Bied een kleine korting aan, aan likers van je pagina (€10.- korting)

[*]Zorg dat kopers de bank fotograferen als die in hun woonkamer staat en daarbij je pagina taggen (€10,- korting)

[*]Een goede weg-geef actie of kortings actie creëert zo 300 likes & shares

 

Zet je bank op een mooie locatie, kleed hem aan met wat accessoires en zorg voor mooie (detail) foto's. Positioneer hem daarnaast door goede nette teksten die de kwaliteit onderstrepen en een "van" prijs die strookt met je positionering. Bijvoorbeeld van €659,- voor €419,- of €469,- incl. verzending. Foto's van de bank in je bezorg wagen en van meerdere banken in je magazijn zorgen voor vertrouwen. Hetzelfde geldt voor voorraad en bezorg updates om je FaceBook pagina regelmatig van wat nieuws te kunnen voorzien. De bovenstaande USP's zouden de rest moeten doen.

 

Tot slot kan je naar verloop van tijd of misschien wel direct overwegen om de bank op een site als Groupon aan te bieden. Ik verbaas me altijd over de aantallen die hier verkocht worden. Je kan natuurlijk je prijs aanpassen om de commissie van Groupon op te vangen en niet "te" veel bestellingen binnen te krijgen. Bied je direct de gelegenheid om een ideale verkoopprijs af te stemmen.

Link naar reactie
  • 0

Verkoop je deze goederen als particulier? Indien niet, moet je er ook rekening mee houden dat klanten de goederen kunnen terugsturen als het om webhandel gaat. Sommige leveranciers omzeilen dit door inderdaad de goederen te laten afhalen (factuur wordt onderetekend door klant) of laten een eigen dienst de goederen leveren factuur aftekenen. Dit zou de termijn van 14 dagen bedenktijd teniet doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.