• 0

Claimen url

Goedenavond allen,

 

Ik zit momenteel met een vraagstuk en kan er geen eenduidige ervaring over vinden dus ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik heb momenteel een naam voor mijn bedrijf op het oog en was vandaag aan het oriënteren op webhosting.

 

Laten we aannemen dat ik mijn bedrijf A wil noemen. Volgens diverse sites zou de naam nog niet in gebruik zijn. Ook zoeken in het handelsregister geeft geen resultaat. Echter heeft iemand www.a.nl geclaimd en staat geforward naar een andere site. Dit blijkt een concurrent te zijn met een totaal andere naam. Www.a.com en alle andere extensies zijn nog wel beschikbaar.

 

Wat zouden jullie doen in deze situatie? En wat zijn mijn opties? Zou zonde zijn als iemand in de toekomst op mijn naam mee gaat liften..

 

Nb: het is geen generieke naam als incassobureau maar bevat wel het woord incasso

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt het over toekomstige tijd in je bericht. Je wilt je bedrijf gaan noemen..

 

Als je niet eerder actief was dan dat de domeinnaam door de andere partij vastgelegd is, dan heb je juridisch in elk geval geen poot om op te staan voor wat betreft de .nl.

 

Als je een leuke portemonnee hebt kan je de domeinnaam misschien kopen van je concurrent.

 

Verder kan je de .com gewoon registreren en gebruiken als er geen bedrijf actief is onder die naam.

Link naar reactie
  • 0

Dat is pech Jamie!

 

Je kunt ze allicht een mailen of ze de naam kwijt willen voor een redelijk bedrag. Maar die kans zal wel klein zijn, want een extra naam aanhouden kost niet zoveel en de concurrent helpen ze niet graag in het zadel natuurlijk. Onlangs zelf ook veel domeinnaambezitters gemaild, maar zonder succes. Je kunt ook opzoeken tot wanneer de registratie loopt en tzt eens kijken of hij wel verlengd is.

 

Alsnog de .com nemen is een risico. Als (potentiële) klanten dan uit hun hoofd gokken op .nl en bij de concurrent komen is dat een beetje jammer.

 

Toch maar een nieuwe naam verzinnen? Gelukkig zelf ook iets anders verzonnen en vandaag geregistreerd.

 

Succes!

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.