• 0

Hoe belastbaar inkomen drukken(legaal) ivm ink.afh.premie zorgverzekeringswet?

Ben koerier.

KVK,vat WUO etc.

Auto op prive

rij ongeveer 90000 km per jaar.

 

Voor 2011 belastbaar inkomen van ongeveer € 33.000 Nu er een nieuwe inkomensafhankrelijke zorgverzekering komt maak ik me een beetje zorgen.

Misschien niet nodig maar toch.

Ik zie alsmaar berichten dat je boven modaal € 33.000 een hele hoge premie moet gaan betalen. Met ingang van wanneer weet ik niet.

Maar moet ik er met het inkomen over 2012 al rekening meehouden?

 

Zijn er voorbeelden hoe ik het belastbaar inkomen kan drukken in een bepaald jaar.?

 

Of nog overbodig?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

je loopt veel te hard van stapel. De plannen uit het regeringsakkoord zijn nog lang niet door de 1e kamer (waarin de oppositie de meerderheid heeft). Het is dus nog lang geen wetgeving en gezien de bezwaren uit alle hoeken van de samenleving verwacht ik ook niet dat de regeling zoals die er nu ligt er ook komt.

 

Daarbij verandert er in 2012 helemaal niets.

 

Daar komt bij dat de informatie die nu uitgegeven wordt aan alle kanten rammelt. Alleen de verhoging van de premie wordt genoemd, maar de voorgestelde aanpassing van de inkomstenbelasting wordt genegeerd. Als ook het feit dat de voorgestelde inkomensafhankelijke premie niet meer belast wordt met loonheffing.

 

Enfin: het zwaard van damocles is zo scherp nog niet en valt zeker niet binnenkort.

Voor 2012 niets aan de hand en voor 2013 afwachten

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Voor 2012 niets aan de hand en voor 2013 afwachten

 

groet

Joost

 

Joost, bedoel je niet voor 2013 niets aan de hand en voor 2014 afwachten ???

 

In 2013 zal meer bekend worden over mogelijke maatregelen, vandaar ;)

 

De meeste discussies zijn gebaseerd op gekleurde informatie. Feitelijk kunnen we niet anders doen dan afwachten tot er meer bekend word aangezien er nu alleen nog maar een concept op tafel ligt.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Waarom zou je minder willen verdienen? Naast de ziektekosten zijn er nu ook al zat zaken inkomensafhankelijk. Minder verdienen voor mogelijk lagere belastingen en premies? Da's een beetje de omgekeerde wereld...

 

Als ondernemer kun je natuurlijk altijd zorgen dat je netto minder overhoudt. Gewoon minder werken, hogere uitgaven, etc.

Wil je echt meer uitgeven, kijk dan eerst eens naar zinvolle investeringen. Misschien zijn er wel zaken aan vervanging toe, of kun je door slim te investeren je inkomen juist verder verhogen of efficienter je inkomen genereren (Grotere auto, pand, etc.).

Verder kun je nog denken aan reserveringen als de FOR en aftrekposten als S&O (google zelf verder).

 

Maar om dit alleen maar te doen om je belastbaar inkomen te drukken klinkt niet als een echte ondernemer. Je woont en werkt hier in NL, dus dan kun je misschien beter zorgen dat je effectief gebruik maakt van alle faciliteiten. Overigens denk ik zelf meer last te krijgen van het afschaffen van de zelfstandigenaftrek. Volgens mij gaat dat een paar duizend euro per jaar kosten. Enige remedie daartegen lijkt gewoon meer verdienen. (Zie ook dit topic)

Link naar reactie
  • 0

Zijn er voorbeelden hoe ik het belastbaar inkomen kan drukken in een bepaald jaar.?

 

Of nog overbodig?

 

Of er juist voor zorgen dat je veel meer gaat verdienen. Boven een inkomen van circa E 128.000 schijn je er in het nieuwe stelsel juist op vooruit te gaan ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 276 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.