• 0

Gebruik van logo's andere bedrijven

Op mijn website laat ik mensen doorlinken naar de website van Hotmail, Gmail, Yahoo en Outlook. Nu gebruik ik bij dit doorlinken de logo's van deze bedrijven ter illustratie. Mag ik gewoon de logo's van Hotmail etc. van Google afhalen en gebruiken op mijn website, of zit hier copyright op?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

beiden :-)

 

Maar als je er nu bij zet "The logos are the intellectual property of the respective owners" ben je volgens mij keurig bezig. Allemaal natuurlijk helemaal afhankelijk hoe / wat voor site je hebt.

 

Misschien kan je er nog bij zetten dat je verder niet met die bedrijven verbonden bent (naar dat ik aanneem)

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Op mijn website laat ik mensen doorlinken naar de website van Hotmail, Gmail, Yahoo en Outlook. Nu gebruik ik bij dit doorlinken de logo's van deze bedrijven ter illustratie. Mag ik gewoon de logo's van Hotmail etc. van Google afhalen en gebruiken op mijn website, of zit hier copyright op?

Google kennende zal het je niet makkelijk maken en op haar copyright staan. Namen zoals googelen daar hebben ze ook al een proces over gevoerd, ook al verliezen ze het, ze zullen niet veel accepteren en je tijd beter ergens dan aan hun processen besteden.

D.J. van Reede

Link naar reactie
  • 0

D. van Reede, de reden dat Google daar werk van maakte is dat als googlen echt een werkwoord wordt, het zijn onderscheidend vermogen kwijtraakt. In dat geval zou bijvoorbeeld Yahoo! ook een eigen google kunnen maken en het zo kunnen noemen, en Apple en Microsoft ook.

 

Kun je voorbeelden noemen waarvan Google het niet wil dat op een manier als Basss het beschrijft? Volgens mij zijn die er niet zoveel hoor, en ik sluit me dus aan bij Iwan en Ben dat dit prima kan.

Link naar reactie
  • 0

D. van Reede, de reden dat Google daar werk van maakte is dat als googlen echt een werkwoord wordt, het zijn onderscheidend vermogen kwijtraakt. In dat geval zou bijvoorbeeld Yahoo! ook een eigen google kunnen maken en het zo kunnen noemen, en Apple en Microsoft ook.

 

Kun je voorbeelden noemen waarvan Google het niet wil dat op een manier als Basss het beschrijft? Volgens mij zijn die er niet zoveel hoor, en ik sluit me dus aan bij Iwan en Ben dat dit prima kan.

Beste Jeroen,

Dit amerikaans bedrijf stapt eerder naar de rechter toe en zal-volgens mij- eerder tot actie overgaan als ze meer gelijkwaardige situaties tegenkomt, natuurlijk kan je niet koffiedik kijken wanneer zich zulke voorvallen zich vaker voordoen, ondernemen is risico's nemen , om die reden kan je- volgens mij- het laten voor wat het is.

D.J. van Reede

Link naar reactie
  • 0

 

Iedereen die Google, Yahoo of Hotmail regelmatig gebruikt, heeft die urls op een plek gezet waardoor ze er direct bij kunnen. Bij mij is Google gewoon de startpagina, en ik heb verschillende landenvarianten van Google in mijn balk gezet.

 

Dus het nut van links op een website ontgaat me even.

 

Maar je kan een Google search box inbouwen in je website. Die is zelfs gratis in ruil voor Google-branding!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wat Jeroen aandraagt is een ander ding: Google wil voorkomen dat 'googelen' een algemeen werkwoord wordt voor 'iets online opzoeken'. Je zou dan uitspraken kunnen krijgen als "I googled that with Bing, but found no usable results". Op termijn kan dat ertoe leiden dat google zijn eigen naam niet meer kan beschermen. Zie ook bijv het synoniem voor een zamboni en een ijsveegmachine van welk merk dan ook - dat overigens is gewonnen door Zamboni.

 

Bij het plaatsen van een link naar google speelt dat geen rol. In principe heb je wel toestemmig nodig om een beeldmerk te gebruiken als je ergens naar verwijst, maar in de praktijk zie je heel vaak dat websites facebook, linkedin, twitter en dergelijke logootjes gebruiken om te linken naar hun accounts bij die services. Voor zover mij bekend is daar nog nooit een probleem over ontstaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.