Ga naar inhoud
  • 0

Kaartverkoop deur events vastleggen?

Newbee     2 0

Hallo,

Ik organiseer sinds kort events bij diverse locaties. Hierbij hanteer ik vaak deurverkoop voor kaartjes. Maar hoe kan ik dit het beste vastleggen voor de bel.dienst? Gelooft de bel.dienst mij op mn "blauwe ogen" of moet ik dit ergens officieel vast laten leggen? Ik wil straks geen discussie met de belasting over of ik nu 200 of 400 bezoekers binnen had.

En kan ik dan het beste een factuur opstellen (en niet verzenden) met daarop de omzet en deze archiveren in mijn adminstratie?

Alvast dank voor jullie reactie.

Rene

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0
Legend     4k 228

Je kan kaartjes maken met een volgnummer.

De bd geloofd niemand op zijn blauwe ogen.

Maar een foto waarop duidelijk te zien is wie er binnen is zou misschien kunnen werken.

Ik ben geen expert, maar moet de bd niet bewijzen dat je gegevens niet kloppen, dus door gewoon een bezoekje te plegen aan een evenement, of geldt hier een omgekeerde bewijsplicht?

Link naar reactie
  • 0
Moderator     19,8k 19 1565

Dag René

Bij een evenement waarvan de omzet tot stand komt door verkoop van plaats/toegangsbewijzen zal de fiscus van je verlangen dat je per evenement aantoont hoeveel bezoekers er zijn geweest. Niets globaals, gewoon exact.

Dus van elk toegangsbewijs een kopie in je administratie (denk aan tickets met zo'n scheurdeel zoals bij de bios vroeger) en in je kasadministratie de corresponderende omzet.

Succes

Joost

DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0
Newbee     2 0

Hoi Joost,

Een afvink lijst kan ook voldoen? De excacte aantallen heb ik natuurlijk wel, maar ik kan me voorstellen dat de bel dienst "harde bewijzen" wilt zien. Een gedeelte van de kaartverkoop loopt via ticketscript (dus bewijslast) maar ik zit even met de deur.

Zo een scheurboekje kan natuurlijk ook, maar dat is natuurlijk ook niet waterdicht.

Gr Rene

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar