• 0

Nieuw idee voor website, graag jullie mening!

Hallo allemaal

 

Ik ben Ruben veel actief met het opzetten en beheren van webshops.

 

Momenteel heb ik een nieuw idee voor niet een webshop maar voor een website.

 

Het is in grote lijnen het volgende idee:

Ik wil graag een website maken waarbij de succesverhalen in bijv. 5 a 600 woorden per post van ondernemers verteld word. Dit kunnen zowel offline als online ondernemers zijn. Doel hiervan is dat ik van mening van dat zeker de kleinere ondernemers een hoop kunnen leren van ondernemers die al een tijd onderweg zijn en die al een succesvolle business hebben.

 

In de website zal uiteraard een reactieformulier aanwezig zijn om verder in te gaan op de onderwerpen als gebruikers van de site/lezers daar de behoefte aan hebben.

 

Een verdien model heb ik nog niet direct in mijn hoofd alleen dit is voor deze fase van het proces ook niet belangrijk. Ik wil namelijk vooral van jullie hetvolgende weten betreft mijn idee:

 

1. Wat vinden jullie van het idee?

2. Denken jullie dat er animo is om de succesverhalen van andere ondernemers te lezen?

3. Hebben jullie nog tips hoe ik aan bezoekers kan komen? Om zo een netwerk van lezers/gebruikers te creëren?

4. Hebben jullie nog andere tips, opmerkingen of vragen?

 

Ik hoor het graag van jullie. Ik heb een uigebreider plan alleen deze zal ik nog voor mij houden om het idee te beschermen.

 

Hopelijk hebben jullie tips voor mij. Mocht ik jullie ergens mee kunnen helpen dan hoor ik dat ook graag.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het idee is leuk alleen in mijn ogen wat mager.

Alleen verhalen lezen schiet weinig op denk ik. Daarnaast zou je de verhalen, denk ik, moeten toespitsen in korte bruikbare statements waar de lezer iets mee kan.

 

Ik zou zelf iets toevoegen als een vraagbaak waarbij je een vraag voorlegt aan een ondernemer of een ondernemerspanel. Hierdoor krijg je een leuke interactie.

 

Daarnaast vraag ik me af hoe lang een website zonder verdienmodel blijft bestaan. Of je doet het uit hobby en haalt daar je motivatie uit of je je neemt een verdienmodel wat je motivatie geeft.

Anders ben ik bang dat andere zaken/websites/projecten voorrang krijgen en de site versloft.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

@ Jeroen Bakker - Bedankt voor uw antwoord ik denk zelf dat er zeker ondernemers zijn die mee willen werken. Teslotte levert het voor hun ook een soort van reclame op. De vraag is echter zouden er mensen zijn die deze succes verhalen willen lezen en hoe zou ik bijv. bezoekers uit Google kunnen halen op welke zoekwoorden?

 

@ Maarten Stevens - Ook bedankt voor uw antwoord. Ik begrijp dat het idee een beetje mager overkomt. Wat onderandere ook in de post van de succesvolle ondernemers moet komen is inderdaad een kort statemant wat hun vinden dat belangrijk is of waardoor hun succesvol zijn geworden. Een soort van tip. Iets waar andere (beginnende) ondernemers dus wat aan hebben en wat mee kunnen.

 

Wat bedoel je precies met een vraagbaak? Wat voor vragen bedoel je bijvoorbeeld die ik of andere zouden kunnen stellen?

 

Wat ik zelf ook zou willen toevoegen is een aparte categorie met enkele praktische tips in de vorm van tekst of video over ondernemers en webshops gerelateerde onderwerpen bijv.

Hoe zet je een adwords campagne op

Hoe kies je een goede webshop software

etc. etc.

 

Dit zou middels interne links ook gekoppeld kunnen worden dat als bijv. een ondernemer verteld in zijn succesverhaal dat hij vooral groot is geworden doordat hij Marktplaats admarkt is gaan gebruiken dan kan ik verwijzen naar de pagina waar ik doormiddel van een blogpost of video uitleg geef over wat Marktplaats admarkt is en hoe je het kunt gebruiken en toepassen.

 

Betreft het verdienmodel. Ik ben normaal alleen bezig als parttime ondernemer voor 2 dagen met het bedenken en beheren van webshops. Ik heb het boek van Eelco de Boer gelezen welke onder andere over het maken van websites en e-books gaat. Ik wil om ervaring op te doen graag bovenstaande site maken en opbouwen. Tevens lijkt mij het erg leuk om te doen (als hobby). Ik ben en zal er niet financieel afhankelijk van worden van de site en doe het meer uit leeropzicht en hobbyopzicht.

 

Enkele vormen van reclame die er op lange termijn wel op zou komen kunnen zijn:

Google adsense

Affiliate links naar websites/webshops

Affiliate links naar internet, timemanagement, marketing cursessen en boeken

 

Echter zal ik pas actief verdienmodellen inbouwen als de site grotendeels goed staat en als er ook een goede bezoekersstroom is. Zodat de community en reputatie al is opgebouwd voordat reclame en verdienmodellen worden ingebouwd.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij wel een goed idee! Door ondernemers, voor ondernemers. Elkaar helpen door tips te geven en vragen te bantwoorden vanuit de praktijk en niet uit een boekje. Volgens mij bestaat zoiets nog helemaal niet.

 

Oh.... nee... wacht... :D

 

Beetje flauw natuurlijk, maar als het je vooral gaat voor het leereffect, zeg ik: DOEN! Als de eerste opzet eenmaal draait is het vooral een kwestie van goed luisteren naar je bezoekers. Op basis van die feedback je concept net zo lang slijpen en finetunen totdat je werkelijk iets toevoegt aan het huidige aanbod. Dan komt je verdienmodel vanzelf.

Link naar reactie
  • 0

Keuze die je moet maken is of je een redactie gaat voeren of niet. Worden de ingezonden stukken door jou beoordeeld of mag iedereen gewoon inzenden waarna het direct gepubliceerd wordt? In het laatste geval zou het een social media platform worden. Dat is natuurlijk hartstikke hip. Bovendien laagdrempelig en op zich weinig werk voor jou.

 

Maar..

 

Zoals je hier op HL al merkt vinden veel ondernemers het kennelijk erg fijn om gratis reclame voor zichzelf te maken. Hoeft op zich niet verkeerd te zijn, maar de meesten zijn weinig subtiel en brengen zeker geen meerwaarde in hun reclameboodschap. Zonder redactie wordt het misschien meer een vergaarbak van nietszeggende reclame. Met redactie zal je dus veel hoogwaardigere inhoud kweken. Dat komt de inhoud ten goede. Maar kost redelijk wat tijd voor jou om alle ingezonden stukken te controleren en/of om succesvolle ondernemers te selecteren. Zonder concreet verdienmodel kan dat moeilijk zijn.

 

Kijk eens naar de gevestigde magazines voor ondernemers. Daar staan vrijwel altijd verhalen van succesvolle ondernemers in.

En Sprout bijvoorbeeld brengt 1x per jaar een lijstje met succesvolle ondernemers onder de 25 jaar uit. Die wordt erg goed gelezen kan ik je vertellen.

Link naar reactie
  • 0

@ Ruben van den Oord bedankt voor je feedback. Ik denk dat het gewoon doen zal leren of er wel of niet animo voor is.

 

@ Wouter Hol ik wil het in principe onder eigen beheer houden dus dat ik zelf de stukken selecteer en controleer. Het lijkt mij het handigst als ik bijv. door middel van een vragen lijst een soort van interview hou. Dit kan ik dan later samenvoegen en er een lopend verhaal van maken om te publiceren. Mijn doel is om minimaal 1x per 1 of weken 1 verhaal online te publiceren. Denken jullie dat dit genoeg is of is dit te weinig om eventuele bezoekers aan je te binden?

 

Ik zal zeker ook naar de gevestigde bladen kijken die al bestaan om te kijken hoe hun het aanpakken. Ook staan er ook vaak succesverhalen in het kvk magazine dacht ik.

 

Als er nog tips zijn of opmerkingen van jullie of andere Higherlevel leden dan hoor ik dat graag.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Vraag even aan je lezers welk type verhaal ze liever lezen, succes tory's of leerzame faalverhalen.

 

 

Persoonlijk ken ik al die succesverhalen nu wel, de faalverhalen leer ik vaak weer iets nieuws van.

Ben ik met je eens. Persoonlijk vind ik de interviews van 7ditches in het programma "failliet" interessant . Dit zijn video's en dus geen geschreven interviews. Ik zie best een markt voor dergelijke video's zolang de ondernemer een oprecht verhaal heeft en niet zijn product wil verkopen via een interview. Misschien kan jij (met een eigen site) inspringen in de succes- en faalverhalen..

 

7ditches.tv is sowieso een interessante website voor ondernemers. Heb interviews gezien van de oprichters van de Quooker (die kokend water kraan), Coolcat, Thuisbezorgd, etc,. :) Is deze site al een beetje bekend onder de HLers?

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Vraag even aan je lezers welk type verhaal ze liever lezen, succes tory's of leerzame faalverhalen.

 

Persoonlijk ken ik al die succesverhalen nu wel, de faalverhalen leer ik vaak weer iets nieuws van.

 

Eerlijkgezegd denk ik dat veel mensen liever een succesverhaal lezen dan een faalverhaal. Niet dat dat laatste niet veel leerzamer zou zijn, maar mensen die overwegen (voor het eerst) te gaan ondernemen zullen denk ik meer interesse hebben in hoe goed het kan aflopen.

 

Bovendien zijn de meeste ondernemingen die mis lopen niet zo spectaculair om over te vertellen. Je krijgt dan een verhaal met iemand die bijv een webshop begon in het een of ander, een paar duizend euro uittrok voor ontwikkeling en wat marketing, en uiteindelijk stopte met het hele verhaal omdat de verkopen nogal tegenvielen.

 

Dat is uiteraard vervelend, en je kunt er best iets van leren, maar het heeft weinig schwung.

 

Overigens geldt dat ook voor het vergelijkbare succesverhaal: webshop gemaakt voor een paar duizend euro, loopt lekker, modaal+ leven van de winst, maar geen verdere uitgroei tot een bol.com of iets in die geest.

 

De meeste ondernemingen lopen domweg niet af met een winst of verlies dat in de 6 cijfers loopt.

 

Link naar reactie
  • 0

Vraag even aan je lezers welk type verhaal ze liever lezen, succes tory's of leerzame faalverhalen.

 

Persoonlijk ken ik al die succesverhalen nu wel, de faalverhalen leer ik vaak weer iets nieuws van.

 

Volgens mij is dit een interessante benadering. De succesverhalen kennen we allemaal wel. Er wordt minder gesproken over waar het mis ging.

 

FailCon is een jaarlijkse conferentie waarbij een dag lang gepraat wordt over "gefaalde" bedrijven en projecten. Dat blijkt voor veel mensen interessant, voor zover ik weet was de laatste FainCon in Singapore uitverkocht.

 

De bereidheid van ondernemers om hierover te schrijven zou best hoog kunnen zijn, aangezien je ze de kans biedt om uit te leggen waar het fout ging. Ik kan me voorstellen dat je als ondernemer na een faillissement behoefte hebt om je verhaal te vertellen. Bovendien verwacht ik dat ondernemers die vertellen over hun fouten minder geneigd zijn er een reclame praatje van te maken.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@ Nico Schouten momenteel is de site nog niet gelanceerd. Ik heb dus nog geen lezers. Wel zal ik waarschijnlijk ook leerzame faalverhalen in de website verwerken.

 

@ Luuceu Ik zal de video's eens bekijken. Ik wil in eerste instantie vooral tekst gebruiken. Echter wil ik ook wel gebruik maken van video's omdat dat voor mij makkelijker en sneller is en omdat dit voor de bezoeker makkelijk en sneller is.

 

@ Benm ik denk dat ik een redelijke scheiding kan houden tussen de succes en faal verhalen (waar je ook een hoop van kan leren). De nadruk zal echter op de positieve succesverhalen zijn.

 

@ Norbert Kleijn en anderen hoe denken jullie dat je in contact kan komen met eigenaren van bedrijven die failliet zijn geraakt? Er zal vast wel wat te vinden zijn op higherlevel alleen vaak zijn die in een stadium dat ze nog niet failliet zijn.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

 

@ Norbert Kleijn en anderen hoe denken jullie dat je in contact kan komen met eigenaren van bedrijven die failliet zijn geraakt? Er zal vast wel wat te vinden zijn op higherlevel alleen vaak zijn die in een stadium dat ze nog niet failliet zijn.

 

Ik weet niet of je ze rechtstreeks moet benaderen, omdat het een gevoelig onderwerp kan zijn. Ik zou proberen om op zoveel mogelijk plekken een oproep te plaatsen. Via Higherlevel, LinkedIn, Twitter, ondernemers clubs en wellicht zelfs de KvK.

Link naar reactie
  • 0

@ Norbert ik kan inderdaad altijd eerst het proberen te bereiken met oproepen het zal toch om ongeveer 1 post per 2 weken gaan dus ik hoef niet 10 tallen interviews/verhalen te hebben op het moment.

 

@ Nico ik zag het topic inderdaad voorbij komen het heeft er inderdaad veel weg van (toeval???).

 

Ik ben op het moment bezig met het functioneel krijgen van de website. Daarna zal ik me bezig houden met het vullen van de site. Ik heb voor mezelf al een overzicht (globaal) wat er in moet zitten en hoe het een beetje er uit moet zien.

 

Zodra ik wat verder op gang ben laat ik het jullie allen weten. Mochten jullie nog suggesties of tips of wat dan ook hebben dan hoor ik dat graag.

 

Groetjes en fijn weekend.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.