Aanbevolen berichten

Beste (mede) ondernemers… Graag zou ik iedereen bedanken voor de duidelijke antwoorden op de vragen dit op dit forum gesteld worden. Ik heb hier al veel nuttige informatie vanaf kunnen halen.

 

Toch werd een vraag helaas niet beantwoord. Misschien kan iemand mij hiermee helpen.

Ik wil volgend jaar de Canton Fair gaan bezoeken en ben nu al bezig met de eerste voorbereidingen. Dit wordt mijn eerste bezoek aan deze beurs en heb dus totaal geen ervaring en idee wat met te wachten staat. Behalve het volume van de beurs dan.

 

Nu zullen er op dit forum ongetwijfeld mensen zijn die deze beurs al eens bezocht hebben. Graag zou ik wat tips van hen ontvangen. Welke zaken moet ik zeker niet vergeten? Is een tolk aan te bevelen? Hoeveel % kan er (ongeveer) nog van de standaard prijs worden uit onderhandeld? Klopt het dat Chinezen aantalen in dozijnen rekenen? Heeft u nog tips voor mij? Is het mogelijk om eerst een proefzendingen te krijgen?

 

BVD voor de reacties…

 

Met vriendelijke groet,

 

Peter

 

Link naar reactie

Wil je de Canton Fair gewoon bezoeken of er als standhouder op staan?

Naar welke produkten / welke leveranciers ben je op zoek?

 

Als je lokale ondernemers / bedrijven wil benaderen is het altijd handig om een tolk in de hand te nemen, Engels is nou niet echt de voertaal voor deze fair.

 

Onderhandelen kan altijd, hoeveel ligt natuurlijk aan het af te nemen volume af, en of je exclusiviteit voor bepaalde produkten wilt bedingen. Procentueel ligt dat dus niet vast.

 

Proefzendingen/monsters kun je vaak al van te voren aanvragen, zeker als je weet waar je naar op zoek bent en/of leveranciers/producenten kent.

 

Voor zover mij bekend is voor een chinees 1 baal rijst nog steeds 1 baal. Mocht je echter praten over bijvoorbeeld, kleine electronica, dan raad ik je aan even na te vragen hoe zij de hoeveelheden berekenen. Soms worden aantallen ook in m3 uitgedrukt (lees inhoud van container) en soms per doos (waarbij de inhoud kan varieren)

 

 

 

Link naar reactie

Natuurlijk valt er altijd over de prijs te onderhandelen. Ik weet niet in welke produkten je precies geïnteresseerd bent en of je van plan bent te importeren naar Europa of elders.

 

Ik zou op voorhand de gebruikelijke prijzen van deze prrodukten vaststellen en opsplitsen. ( kostprijs | transport | BTW | winst | enz ) Op deze manier kun je ongeveer nagaan wat een goede prijs voor je produkt is.

 

Afhankelijk van de produkten en te kopen aantallen kun je dan aan het onderhandelen beginnen.

 

Let wel op eventuele "kinderarbeid" als je bijvoorbeeld aan kleding denkt en natuurlijk de "verboden in te voeren" goederen.

 

Ik zou dus zeker even langs de www.douane.nl surfen en daar nog wat meer informatie aanvragen m.b.t. handel met China.

Link naar reactie

Om welke producten het gaat weet ik helaas nog niet, ik ga naar deze beurs om me te oriënteren, kijken wat de mogelijkheden zijn. Ik heb al een lijst aan productkenmerken opgesteld waaraan de (mogelijk te importeren) producten moeten voldoen. Het is al zeer lang een droom van mij!

 

Nogmaals bedankt voor de reactie!.

 

Link naar reactie

Ik weet ook niet welk gedeelte (deel 1 15-20 okt & deel 2 25-30 okt) van de beurs je gaat bezoeken, of in z'n geheel.

 

Mocht je in een hotel blijven overnachten, is het raadzaam om alvast te reserveren. Ook al zijn de prijzen soms 5x het normaal tarief, veel hotels zullen volgeboekt zijn.

 

En een goed paar doorstappers zullen zeker geen luxe zijn ;D

Link naar reactie

Afhankelijk van het aantal sterren, moet je toch al gauw rekenen op ten minste 100 US$ per nacht (voor 2 sterren). Vrijwel alle hotels in de wijde omtrek hanteren een apparte Canton tradefair rate. Een factortje 3 á 4 maal de normale prijs.

 

Maar ja, waar veel vraag is en "weinig" aanbod. ;)

 

Wellicht zijn er vanuit Nederland / Elders goedkopere arrangementen te boeken.

 

Op www.cantontradefair.com staan een aantal prijzen die je wellicht al hebt bekeken.

 

 

Link naar reactie

Peter,

Ik heb de afgelopen Canton Fair (deel 1) bezocht en kan je de volgende tip geven: zoek contact met Xtensyon ltd (http://xtensyon.net/ de heer Andy Post. Hij is een Nederlander die in Guangzhou woont en werkt. Hij heeft mij een tolk geleend (medewerkster van zijn kantoor) en ook een betaalbaar hotel gezocht en geboekt.

 

Als je naar de Canton Fair gaat moet je wel rekening houden met veel standhouders en een probleem is dat je bijna niet van te voren een selectie kunt maken. Als je echter gericht wilt zoeken kun je xtensyon gebruiken om vooronderzoek te doen. Hier zitten natuurlijk enige kosten aan, maar het kan je veel tijd besparen.

 

Ik lees ook nog een vraag over aantallen: ik heb onderhandelingen mee gemaakt waar 1 een 44 foot container was. Je moet dus wel goed weten waar je het over hebt. Mijn ervaring is dat je met Engels matig terecht kunt en een tolk die je business snapt geen overbodige luxe is.

 

Ook ik ga begin volgend jaar weer.

 

Jacques

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.