• 0

Leverancier voor smeerolie gezocht!

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat om een aanbesteding van een buitenlands bedrijf. Dit is een procedure waarbij door middel van inschrijving getracht wordt een bepaalde product te verkrijgen. Ik las het in een krant (in een exotisch verre land).

 

Ik heb inmiddels veel distributeurs gevonden maar nog geen interessante producent. Misschien moet ik naar een andere continent kijken. 8)

 

[bewerken]

Link naar reactie
  • 0

Ja.

 

Als ik naar je forum berichten kijk ben jij best wel een intelligente man. Maar niet echt je roeping gevonden in het leven vrees ik. Je hebt toch iets beters te doen op deze tijdstip dan na te gaan waar mijn tender van afkomstig is.

 

Welterusten!

 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor het compliment :)

 

Gewoon nieuwsgierigheid omdat het een ongebruikelijke vraag is.

 

Punt is dat een tender, waar ook ter wereld, aan bepaalde eisen moet voldoen.

Het feit dat een bedrijf besluit formeel een tender uit te schrijven betekent meestal dat er meteen inkoopvoorwaarden, verplichtingen etc. aan vast hangen.

 

De nogal beperkte omschrijving van je vraag wekte bij mij de indruk dat je voor jezelf nog niet precies weet wat voor product je nodig hebt, en verkeerd aanbieden kan je gewoon problemen opleveren.

 

Wellicht was het een overbodige waarschuwing mijnerzijds. In dat geval succes met je zoektocht.

Geen idee van de benodigde hoeveelheden maar wellicht zit er nog wat in deze lijst

 

PS. slaap lekker

Link naar reactie
  • 0

Ik heb inmiddels veel distributeurs gevonden maar nog geen interessante producent. Misschien moet ik naar een andere continent kijken.

 

Producenten vindt je door even naar de forumle 1 te kijken en de recalme van de bolides over te schrijven.

 

Ik zal je er alvast een geven: Shell.

 

Zodra je Shell belt zul je merken dat je voor hun maar ook voor andere smeerolie producenten niet interessant bent al was het alleen maar omdat zij niet ingericht zijn op het leveren aan eindgebruikers.

 

Dat je dergelijke zaken niet weet betekent dat je niet bekent bent in deze wereld en dus ook totaal geen verstand hebt van smeerolie producten.

Het enige wat je gaat doen is mensen van hun werk houden want laten we eerlijk zijn, denken dat je in kunt schrijven op een tender in India (waar ze ook gewoon smeerolie leveranciers hebben) om vervolgens vanuit Nederland een container met smeerolie te versturen, dat gaat hem natuurlijk niet worden.

 

 

@Mods, gooi er maar een slotje op want dit gaat nergens over.

Link naar reactie
  • 1

Je zal niet de eerste zijn die een nieuw avontuur aangaat. Het heeft risico's, maar ook zeker kansen. En zelfs de kans dat het avontuur mislukt kan je een heel goede toekomstig ondernemer maken door de ervaring die je opdoet. Probeer de risico's wel zo klein mogelijk te maken.

Ik moet bekennen dat ik ook zo begonnen ben..

Link naar reactie
  • 0

Hieronder een reactie van een oude kennis (ex-Shell medewerker).

 

Goedemiddag X,

 

Ja is inderdaad tijdje geleden, hoop dat alles goed gaat aan die kant.

Hier tenminste wel.

Ben sinds een jaar 2 werkzaam bij een X in X.

 

Heb geen links met downstream lubricants en ook niet naar X.

Dus die tender is niet interessant voor mij.

 

Ben wel bezig met gaten boren in de Noordzee om gas te produceren, en dat bevalt mij prima. Veel contacten met toeleveranciers etc.

 

 

 

@Mods, gooi er maar een slotje op want dit gaat nergens over.

 

Hoe doe ik dit?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.