• 0

Importeren uit Pakistan

Ik heb al veel rond gezocht op higher level over invoerrechten etc. bij het importeren van kleding uit Azië.

Echter heb ik nu kleding geïmporteerd uit Pakistan, ik heb daarvoor een factuur ontvangen.

Op deze factuur staat geen BTW en na het ontvangen van deze kleding heb ik ook geen factuur of iets ontvangen voor invoerrechten.

 

Moet ik dit zelf na het importeren hiervan aangeven of hoe werkt dat precies?

 

Daarnaast wou ik vragen wat de slimste (=goedkoopste) betaal methode is om geld over te maken naar Azië?

 

Ik hoor het graag van jullie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het nu uit Brazilie, China de VS of Pakistan komt maakt voor de regels qua BTW en rechten niet uit. De vraag is echter wie en hoe is eea langs de douane geloodst? Formeel moet er namelijk altijd aangifte worden gedaan. Enige uitzonderingen zijn post zendingen voor bedrijven die onder de post wet vallen? Echter worden zendingen aangemerkt als samples ook wel eens onder die methode ingevoerd?

 

 

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb de dozen kleding ontvangen via het postorder bedrijf Sky Net. Mijn leverancier heeft de kleding verstuurd via hun.

 

Het gaat om een stuk of 20 dozen tot nu toe (komen er nog meer). Zal dus wel opvallen dat dit niet om samples gaat.

 

Op de factuur staat geen BTW. Dus ik betaal gewoon de bedragen welke op de factuur staan. Ik boek deze dus administratief in zonder BTW. Klopt dit?

 

Hoe doe ik het met de invoerrechten? Moet ik dat gewoon laten zoals het is, als ik daar niks van hoor of moet ik dit zelf gaan aangeven?

Link naar reactie
  • 0

het klopt dat hun bedragen zonder BTW zijn. Immers vervoer vanuit een 3e land is altijd vrijgesteld van BTW. Verder horen zij in overleg met jullie de goederen aan te geven bij de douane. Ondanks dat zij dit nu niet gedaan hebben blijft dit wel jullie verantwoordelijkheid. Als je het netjes wil doen zou je skynet moeten bellen met de vraag waarom eea niet bij de douane is aangegeven(maar wellicht krijg je hiervoor nog een rekening?) Ook zou je evt afspraken kunnen maken voor volgende zendingen. Daarnaast kan je dit ook zelf regelen via een andere partij. Maw je bent niet verplicht eea via skynet bij de douane aan te geven. Echter dit is vaak wel het meest praktische!

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.