Ondernemerskrant over (o.a.) faillissementen en hoe verder: ik zoek ondernemers!

Aanbevolen berichten

Volgens de KvK zijn begin dit jaar 42% meer ondernemers failliet gegaan dan begin 2011. Zo ook iemand in mijn omgeving. Zijn verhaal inspireerde mij tot het maken van een eenmalige krant over ondernemen, om (toekomstige) ondernemers te inspireren en te informeren over de mogelijkheden en risico's van een bedrijf starten of ZZP'en.

 

Kent u iemand die failliet is gegaan of een zware periode door heeft gemaakt met zijn bedrijf? Of bent u zelf ooit failliet gegaan? Ik ben heel benieuwd naar uw ervaringen!

Vriendelijk bedankt!

 

Link naar reactie
En wat ga je met die informatie doen?
Verwerken in een eenmalige krant over ondernemen.

 

Op zich staan we dit soort oproepen van journalisten e.d. op Higherlevel toe als de vraag ondernemersgerelateerd is, en er geen sprake is van huiswerk, stage of afstudeeronderzoek.

 

Toelichting via PM verstrekt. Geen studievraag, topic daarom heropend

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

En waarom ben je benieuwd? En waarom kan dat niet op het forum besproken worden? En wat ga je met die informatie doen?

 

Ik ben ons idee over een krant/informatief tijdschrift voor starters nog aan het uitwerken, deze oproep heb ik geplaatst om wat meer informatie te krijgen. We weten nog niet welke rubrieken/artikelen er komen en of we een eenmalige krant maken of dat er meer komen(we hopen het wel!). Kortom: het hele idee moet nog handen en voeten krijgen.

 

Ik zou het hartstikke leuk vinden als iemand zijn verhaal wil doen op het forum, maar ik kan mij heel goed voorstellen dat sommige mensen een faillissement te privé vinden voor een forum.

 

We hopen de informatie te kunnen verwerken in de krant in de vorm van een reportage. Maar als er andere interessante dingen langskomen dan is dat misschien iets voor andere artikelen of kunnen we dat meenemen in ons idee.

Link naar reactie

Er kan niet aandacht genoeg besteed worden aan dit onderwerp.

 

Starters krijgen allerlei informatie aangereikt behalve hetgeen ze eigenlijk ook niet willen horen, wat komt er over je heen als het helemaal fout gaat. Je start natuurlijk niet voor jezelf om er vanuit te gaan dat het fout gaat, maar het is wel prettig dat je weet wat te doen mocht het om welke reden dan ook wel fout gaan.

 

Ik las vandaag ergens een stuk dat een groot percentage faillissementen gewoon voorkomen had kunnen worden door tijdig de juiste kennis erbij te halen. Een faillissement kost niet alleen de crediteuren geld maar de hele maatschappij kost het direct of indirect geld.

 

En wat dit forum betreft, niet iedereen is even handig met internet en niet iedereen heeft deze geweldige bron van informatie gevonden voordat ze het nodig hadden.

Link naar reactie

Ik denk niet dat toekomstige ondernemers erg geinspireerd raken door een krant over faillissementen. Net zo min als je autocoureurs motiveert met een fotoreportage van ernstige auto-ongelukken. Als je het klimaat voor ondernemers wilt verbeteren kun je beter schrijven over de positieve kanten van het ondernemen. Lijkt mij zo...

 

Misschien niet geinspireerd, maar wel misschien wel gemotiveerd om het vanaf de start goed aan te pakken. Ik denk dat je faillissement ook op een positieve manier kan brengen, als iets waar je lering uit kunt trekken. Daarnaast vind ik dat er bij veel startups wel wat meer sense of reality mag komen kijken. Kijk ik wordt ook depressief van verhalen waarin mensen alles kwijtraken en drie jaar op een betonnen vloer moeten leven, maar van verhalen over ondernemers die weer opkrabbelen en doorgaan kun je denk ik best een goed item maken.

Link naar reactie

Ik denk niet dat toekomstige ondernemers erg geinspireerd raken door een krant over faillissementen.

 

Dat was ook mijn eerste gedachte. Maar een goeie informatieve krant voor starters hoeft helemaal geen promotieverhaal voor ondernemen te zijn. Omvallen is gewoon een reëel risico, dus is het ook relevant om dat op te nemen in zo'n krant. Als je met een paar mensen praat wiens/wier onderneming uiteindelijk niet geslaagd is, valt er wellicht wat te leren over het beperken van de schade en weer opstaan als je omvalt.

 

Ik vind het dus bij nader inzien wel een goed plan. Juist ook als tegenwicht tegen die eeuwige hoera-verhalen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Beste Leonie,

 

Net zoals bij je vraag op KvK Hallo! heb ik het idee dat je wellicht meer reacties krijgt als je ook even vertelt wie je bent en wat meer informatie geeft over je plannen. Doe je dit alleen of vanuit een bedrijf, wordt het iets landelijks of regionaal, op papier of digitaal, zit er een verdienmodel achter?

 

Ik kan me voorstellen dat het gevoel om een dergelijk persoonlijk verhaal te gaan delen met een nagenoeg anoniem iemand, zonder grip te hebben op de route die dat verhaal vervolgens gaat afleggen, voor veel ondernemers een aardige drempel vormt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie

een aantal (on-line) voorbeelden ter inspiratie:

www.destatus.nl, zij hebben/hadden ook een interviewserie met failliet-gegane ondernemers;

www.dezaak.nl idem, maar weet ik niet zeker;

en vooral:

www.7ditches.tv van collega-interviewer Ronnie Overgoor.

 

wie weet helpt je dit om je idee verder vorm te geven. Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.