ik wil graag voor mezelf jaarlijks mijn bedrijf waarderen. Eigenlijk de vraag stellen: wat is mijn bedrijf nu waard?
Ik snap dat het bedrijfsmerk, onderhanden nieuw producten en de toekomst van het bedrijf enorme impact hebben op de bedrijfsbepaling maar dat wil ik voor nu buiten beschouwing laten. Tevens is de echte bedrijfswaarde wat een gek ervoor wil geven.
Omdat bovenstaande ontzettend arbitraire is wil ik het voor nu basseren op aanwijsbare feiten en dat is wat ik nu kan zien de boekhoudcijfers van afgelopen jaren.
Welke rekenregel kan ik het beste gebruiken om dit (ongeveer) te bepalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deondernemer123
deondernemer123
Beste,
ik wil graag voor mezelf jaarlijks mijn bedrijf waarderen. Eigenlijk de vraag stellen: wat is mijn bedrijf nu waard?
Ik snap dat het bedrijfsmerk, onderhanden nieuw producten en de toekomst van het bedrijf enorme impact hebben op de bedrijfsbepaling maar dat wil ik voor nu buiten beschouwing laten. Tevens is de echte bedrijfswaarde wat een gek ervoor wil geven.
Omdat bovenstaande ontzettend arbitraire is wil ik het voor nu basseren op aanwijsbare feiten en dat is wat ik nu kan zien de boekhoudcijfers van afgelopen jaren.
Welke rekenregel kan ik het beste gebruiken om dit (ongeveer) te bepalen?
Kan iemand mij hier mee helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39004-bepalen-bedrijfswaarde-obv-boekhouding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag