• 0

verzekeren tegen faillissement?

Ik vraag me af of je een bedrijf voor faillissement kunt verzekeren? Past dit in dit topic :-\

 

Op HL heb ik hierover niets over gevonden. Maar het bestaat blijkbaar wel wanneer je zoekt op Google (faillissementsverzekering).

 

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand te verduidelijken wat er precies verzekerd wordt en hoe, maar ook wanneer dat in werking treedt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me af of je een bedrijf voor faillissement kunt verzekeren? Past dit in dit topic :-\

 

Op HL heb ik hierover niets over gevonden. Maar het bestaat blijkbaar wel wanneer je zoekt op Google (faillissementsverzekering).

 

Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand te verduidelijken wat er precies verzekerd wordt en hoe, maar ook wanneer dat in werking treedt?

 

 

Ik denk eerder dat een faillissement verzekering een verzekering is voor mensen/bedrijven die schuldeiser zijn in een faillissement .... immers failliet = failliet

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand te verduidelijken wat er precies verzekerd wordt en hoe, maar ook wanneer dat in werking treedt?

 

Je kunt je als bedrijf of ondernemer niet verzekeren tegen je eigen faillissement.

 

Je kunt je wel deels verzekeren tegen van buitenaf komende onheilen waardoor je failliet zou kunnen gaan, zoals brand (bij jou, maar ook bij een toeleverancier of afnemer). Ook sommige van binnenuit komende onheilen zijn verzekerbaar, zoals fraude.

 

Ook kun je je (deels) verzekeren tegen de gevolgen van een faillissement van een afnemer / debiteur, bijvoorbeeld via een incasso- of een kredietverzekering.

 

Marktrisico's zoals concurrentie en afnemende vraag zijn niet verzekeraar.

 

Wat je op het internet vind over een "faillissementsverzekering" is geen verzekering, maar een adviestool van club een bedrijvendoctoren. Afgezien van de naam heeft het met verzekeren helemaal niets te maken.

 

Ik denk eerder dat een faillissement verzekering een verzekering is voor mensen/bedrijven die schuldeiser zijn in een faillissement .... immers failliet = failliet

Dat is een krediet- of afnemersverzekering

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.