• 0

Boekhouder maakt cruciale fout

Goeiedag,

 

Ik heb een fiscale vraag. Misschien dat iemand zijn/haar advies of mening kan geven over de volgende situatie.

 

Mijn boekhouder heeft uitstel aangevraagd voor het indienen van de jaaraangifte inkomstenbelasting.

Een boekhouder kan altijd 2 jaar uitstel aanvragen, ikzelf "slechts" 1 jaar.

 

Nu kreeg ik 2 maanden geleden toch een herinnering van de belastingdienst binnen met de mededeling om

de jaaraangifte z.s.m. in te dienen. Daar schrok ik van, omdat de boekhouder 2 jaar uitstel had aangevraagd.

Dit heeft hij mij ook tweemaal bevestigd. Ik heb het heel duidelijk nagevraagd, dus ik rekende totaal niet op deze herinnering.

 

Het probleem is dat het nog niet erg soepeltjes loopt met mijn bedrijf, en ik de jaaraangifte niet in dit korte tijdsbestek kan indienen. De boekhouder wilt namelijk al mijn bankafschriften hebben, en daarnaast moet ik ook nog alle losse bonnetjes op een papier invullen. Enorm veel extra werk. Om de map helemaal in orde te maken ben ik minstens 3 volle dagen bezig. Mijn klanten wachten echter - en die blijven niet wachten.

 

Nu is mijn vraag of jullie in deze situatie vaarwel zouden zeggen tegen de boekhouder, die verzuimt mij voortijdig aan te geven dat uitstel van 2 jaar niet meer mogelijk was, aangezien ik zelf al een jaar uitstel had aangevraagd.

 

Het probleem is nu, dat ik al een aanmaning heb ontvangen, en het risico loop op een boete van 226 euro! (voor het te laten indienen van de aangifte). Verder wordt mijn inkomen geschat door de belastingdienst. Dat zal altijd nadelig uitvallen! Allemaal extra problemen waardoor het flink fout kan gaan met mijn onderneming.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Nu is mijn vraag of jullie in deze situatie vaarwel zouden zeggen tegen de boekhouder, die verzuimt mij voortijdig aan te geven dat uitstel van 2 jaar niet meer mogelijk was, aangezien ik zelf al een jaar uitstel had aangevraagd.

 

over welk belastingjaar praten we dan eigenlijk?

 

Het probleem is dat het nog niet erg soepeltjes loopt met mijn bedrijf, en ik de jaaraangifte niet in dit korte tijdsbestek kan indienen. De boekhouder wilt namelijk al mijn bankafschriften hebben, en daarnaast moet ik ook nog alle losse bonnetjes op een papier invullen. Enorm veel extra werk. Om de map helemaal in orde te maken ben ik minstens 3 volle dagen bezig.

 

Je administratie aanleveren bij een boekhouder is je eigen verantwoording, je kan hem alleen verwijten dat hij je niet harder achter je vodden heeft aangezeten .

 

En nu je boekhouder vaarwel zeggen lijkt me niet handig, waar vind je op zo'n korte termijn een ander? En is dit het eerste jaar wat hij moet doen of zit je al langer bij hem?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zelf al een jaar uitstel had gekregen kan de boekhouder niet nog eens twee jaar uitstel krijgen.

Overigens ken ik het verhaal van standaard twee jaar niet. Zover ik weet is de standaard 13 maanden uitstel.

 

En als je gedurende het kalenderjaar gewoon je zaken bijhoudt moet het niet heel moeilijk zijn om de benodigde gegevens in korte tijd te verstrekken.

 

Hoe heb jij je onderneming gestuurd als je zelf tussentijds geen zicht had op de financiele stand van zaken?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dag Ronald,

 

Als er uitstel via de boekhouder liep dan gaat het waarschijnlijk om de IB 2010. De boekhouder kan uitstel krijgen voor die aangifte tot 1 mei 2012. Wellicht dat daar de 'spraakverwarring' over twee jaar uitstel vandaan komt.

 

Na het verstrijken van 1 mei 2012 zal de belastingdienst eerst een herinnering gestuurd hebben en daarna een aanmaning. Zodra de datum in de aanmaning overschreden is, volgt een boete van € 226.

 

Dat voorts het inkomen geschat wordt, is geen probleem. Maak binnen 6 weken na de (ambtshalve) aanslag bezwaar en dien de aangifte alsnog in. Dan wordt de aanslag verminderd o.b.v. de aangifte. De boete zal evenwel blijven staan. Wellicht kun je een beroep doen op het feit dat het de eerste keer (?) was dat je te laat aangifte deed zodat een lagere boete van toepassing kan zijn.

 

Beschouw de boete als leergeld. Los van wat je boekhouder beweerd heeft over het uitstel blijft de aangifte jouw verantwoordelijkheid.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

 

Nu is mijn vraag of jullie in deze situatie vaarwel zouden zeggen tegen de boekhouder, die verzuimt mij voortijdig aan te geven dat uitstel van 2 jaar niet meer mogelijk was, aangezien ik zelf al een jaar uitstel had aangevraagd.

 

Dat is niet waar. Zelfs als jij uitstel hebt gekregen voor 1 jaar, wordt dat verlengd tot 1 mei 2012 zodra jouw boekhouder daarom verzocht heeft.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

Het probleem is dat het nog niet erg soepeltjes loopt met mijn bedrijf, en ik de jaaraangifte niet in dit korte tijdsbestek kan indienen. De boekhouder wilt namelijk al mijn bankafschriften hebben, en daarnaast moet ik ook nog alle losse bonnetjes op een papier invullen. Enorm veel extra werk. Om de map helemaal in orde te maken ben ik minstens 3 volle dagen bezig. Mijn klanten wachten echter - en die blijven niet wachten.

 

 

Die keuze heb jij een tijdje geleden al gemaakt. Je kan ook elke week een uurtje vrijmaken om bonnetjes in te boeken en je verdere administratie te doen. Dat heb je nu voor je uit geschoven. Is niet de schuld van je boekhouder of de belastingdienst.

 

Jij maakt de cruciale fout; jij zal op de blaren moeten zitten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor alle reacties.

 

over welk belastingjaar praten we dan eigenlijk?

2011.

 

Je administratie aanleveren bij een boekhouder is je eigen verantwoording

 

Dat begrijp ik wel, maar stel je de volgende situatie eens voor. Het loopt niet lekker met je bedrijf en je hebt van alles aan je hoofd. Inkomsten zijn te laag etc etc etc etc. Goed, nu vraag ik uitstel aan de belastingdienst om iets meer tijd te krijgen om de aangifte af te geven bij de boekhouder, en in te laten dienen bij de belastdienst. Dit heb ik dus gedaan, resultaat: uitstel tot september 2012.

 

Nu meldde mijn boekhouder "joh, we gaan niet uitkomen met de geschatte mutaties in de offerte. Je moet ons alle bankafschriften en lijsten met bonnen afleveren (de aangifte helemaal in orde maken), anders gaat je dit meer geld kosten". Nou prima, heel aardig, maar nu zit ik met een dikke map met honderden facturen en honderden bonnen die ik allemaal moet verwerken. Minimaal 3 dagen gaat me dat kosten. Minimaal.

 

Boekhouder meldde mij eerder dit jaar tot tweemaal toe: we hebben uitstel voor je aangevraagd, 2 jaar. Nu ontvang ik plotseling een brief van de belastingdienst waarin staat dat de aangifte niet is ingediend! Deze brief had ik nooit verwacht, begrijp je? Boekhouder had moeten aangeven: "joh, 2 jaar uitstel is helaas niet gelukt, omdat je zelf al uistel had aangevraagd". Dit hebben ze nooit terug gecommuniceerd, waardoor ik niet in de sh.t zit.

 

En nu je boekhouder vaarwel zeggen lijkt me niet handig, waar vind je op zo'n korte termijn een ander? En is dit het eerste jaar wat hij moet doen of zit je al langer bij hem?

 

Dat is de grote vraag idd. Iemand moet, hoe dan ook, mijn jaaraangifte doen, want dat kan ik niet zelf. Ik ben sinds 2011 klant. Dit is wel het eerste jaar dat hij de jaaraangifte moet doen, omdat die van 2011 er dus nog ligt. Hij heeft al wel meerdere btw aangiftes gedaan.

 

Als je zelf al een jaar uitstel had gekregen kan de boekhouder niet nog eens twee jaar uitstel krijgen.

Dat is precies het probleem. Dan had hij dat tussentijds moeten melden, zodat ik niet onverwachts een herinnering (en nu uiteindelijk aanmaning) van de belastingdienst krijg.

 

Overigens ken ik het verhaal van standaard twee jaar niet. Zover ik weet is de standaard 13 maanden uitstel.

Het klopt wel, boekhuders mogen 2 jaar uitstel aanvragen

 

En als je gedurende het kalenderjaar gewoon je zaken bijhoudt moet het niet heel moeilijk zijn om de benodigde gegevens in korte tijd te verstrekken.

 

De boekhouder heeft al mijn gegevens al binnen. Elk kwartaal heb ik de volledige administratie van dat kwartaal ingeleverd. Probleem is nu, dat hij wilt dat ik al mijn bankafschriften achter de juiste facturen stop en de ongeveer 200+ losse bonnen allemaal op een overzichtslijst zet, zodat hij dit makkelijker kan inboeken. Vraag me überhaupt af waarom hij mijn bankafschriften nodig heeft?

 

Hoe heb jij je onderneming gestuurd als je zelf tussentijds geen zicht had op de financiele stand van zaken?
Hoe bedoel je? Er is nu geen sprake van een tekort aan financiele zaken of onvolledige administratie.

 

Zet dan iemand anders ff achter een pc en laat die de bonnetjes invoeren (xls?)

 

FF volle vaart erin en zie dit als een les..

 

suc6

 

Bedankt voor je reactie. Ik kan nu een aantal dagen gaan rammen, mijn klanten flink teleur gaan stellen (kan helaas maar 1 ding tegelijk) en de boete van 226 euro accepteren. Is dit de handigste optie denk jij?

 

Ik zou hem eerst even bellen om te vragen wat er nou precies aan de hand is - misschien valt het allemaal wel mee.
Ik kan hem nog een keer bellen om te vertellen dat ik er zo echt niet uitkom, en mijn probleem nogmaals voorleggen. Wat hij wil is duidelijk, de hele map geordend aangeleverd (dus achter elke factuur een bankafschirft en elk bonnetje netjes op een kaslijst). Ik kan ook de hele boel zo aanleveren, dan is hij echter 4-6 uur extra bezig. Probleem is dan wel opgelost. Schade max 6x 75 euro. Heb ik simpelweg niet, dat geld. Dus dat wordt dan een schuld.

 

Beste Joost, hartelijk bedankt voor je reactie. Daar heb ik echt wat aan en kan dankzij jouw bericht ook direct een beslissing maken, namelijk jouw advies exact opvolgen. Denk idd dat dat de beste weg is om te bewandelen zoals jij het omschrijft.

 

Dat voorts het inkomen geschat wordt, is geen probleem. Maak binnen 6 weken na de (ambtshalve) aanslag bezwaar en dien de aangifte alsnog in. Dan wordt de aanslag verminderd o.b.v. de aangifte. De boete zal evenwel blijven staan. Wellicht kun je een beroep doen op het feit dat het de eerste keer (?) was dat je te laat aangifte deed zodat een lagere boete van toepassing kan zijn.

 

Beschouw de boete als leergeld. Los van wat je boekhouder beweerd heeft over het uitstel blijft de aangifte jouw verantwoordelijkheid.

 

Ja, ik ga jouw advies opvolgen!

 

Dat is niet waar. Zelfs als jij uitstel hebt gekregen voor 1 jaar, wordt dat verlengd tot 1 mei 2012 zodra jouw boekhouder daarom verzocht heeft.

 

Dit is even heel belangrijk voor mij, moet ik hieruit opmaken dat hij niet de waarheid verteld? Dat hij, zelfs als ik om uitstel voor een jaar heb gevraagd, en mijn aanvraag wordt geaccepteerd, hij alsnog achteraf het uitstel kan verlengen tot maximaal 2 jaar?

Als dat zo is, ga ik zo snel als ik kan, bij hem weg.

 

 

Die keuze heb jij een tijdje geleden al gemaakt. Je kan ook elke week een uurtje vrijmaken om bonnetjes in te boeken en je verdere administratie te doen. Dat heb je nu voor je uit geschoven. Is niet de schuld van je boekhouder of de belastingdienst.

 

Jij maakt de cruciale fout; jij zal op de blaren moeten zitten.

Laten we vooropstellen, dat ik niet onschuldig ben. Ik heb fouten gemaakt. Maar ik ben het niet geheel met je eens. Elke week een uurtje vrijmaken om de bonnetjes in te boeken? Ja prima, natuurlijk! Maar dan wel als hij duidelijk aangeeft dat ik dat moet doen. Nu word ik er door verrast. Als je klant wordt is het toch nogmaal dat de boekhouder hele goede inlichtingen geven omtrent hoe ik zelf de administratie moet afleveren?

 

Is het overigens normaal om mijn bankafschriften in te moeten leveren?

Link naar reactie
  • 0

Overigens ken ik het verhaal van standaard twee jaar niet. Zover ik weet is de standaard 13 maanden uitstel.

Het klopt wel, boekhuders mogen 2 jaar uitstel aanvragen

Als je dat zo zeker weet, zijn er meerdere boekhouders die graag willen weten waar dat staat.

 

Verder is het inleveren van je bankafschriften, zeker bij een boekhouder die elk kwartaal je administratie verwerkt, vrij normaal.

 

 

Even voor de goede orde opdat ik je goed begrijp, als de Belastingdienst volgende week een aanslag oplegt op basis van een geschatte winst van 100.000 euro, plus een boete, moet je als de wiedeweerga aan de slag om binnen zes weken bezwaar aan te tekenen, en vraag ik me sterk af of je nog van die boete af komt. Het is nog maar de vraag of het je dan wel lukt om op tijd de bezwaar-aangifte in te dienen, wellicht heb je hier ook externe hulp voor nodig. à 75,- per uur, als ik het goed lees.

Voor een investering van 6 x 75,- ofwel 450,- ben je wellicht in één keer van het gezeik af, voorkom je hopelijk de 226,- boete en kun je tijd vrijmaken voor een gesprek met je boekhouder waarin je de samenwerking evalueert.

 

De gok die je nu neemt is dat je jezelf 450,- euro (die overigens aftrekbaar zijn, maar soit) kan besparen door 226,- (niet aftrekbare) boete op de koop toe te nemen en tijd (die je niet hebt) te investeren in een bezwaarschrift.

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0
Is het overigens normaal om mijn bankafschriften in te moeten leveren?

 

Ja, ik doe niet anders. Per bankafschrift met alle rekeningen/facturen erachter netjes op volgorde zodat je ook zeker weet dat hetgeen je aanlevert ook compleet is. Je mag zelf namelijk ook wel wat aktie ondernemen om de boel op orde te houden.

Als je ieder kwartaal een schoenendoos met een stapel bonnen en facturen bij de boekhouder naar binnen schuift dan vraag je ook om problemen.

 

Gr

Devlinx

 

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0
Dat is niet waar. Zelfs als jij uitstel hebt gekregen voor 1 jaar, wordt dat verlengd tot 1 mei 2012 zodra jouw boekhouder daarom verzocht heeft

 

@ Joost, het gaat trouwens om IB 2011. Zou de boekhouder zich vergist hebben, denk je? dat hij zich vergist heeft met de regels die in 2010 geldig waren? Als ik de reacties zo lees, lijkt het alsof de belastingdienst voor 2010 aangepaste regels hanteerde?

 

Als je dat zo zeker weet, zijn er meerdere boekhouders die graag willen weten waar dat staat.

Dit heeft hij mij heel duidelijk verteld; boekhouders kunnen 2 jaar uitstel aanvragen, zo meldde hij mij.

 

Verder is het inleveren van je bankafschriften, zeker bij een boekhouder die elk kwartaal je administratie verwerkt, vrij normaal.
Goed om te weten. Vraag dan wel af waarom dat nodig is. Heb niets te verbergen, maar ik vind het nogal wat! Wat als de gegevens in verkeerde handen vallen. Al je bankafschriften zijn gewoon voor iedereen in te zien.

 

Even voor de goede orde opdat ik je goed begrijp, als de Belastingdienst volgende week een aanslag oplegt op basis van een geschatte winst van 100.000 euro, plus een boete, moet je als de wiedeweerga aan de slag om binnen zes weken bezwaar aan te tekenen, en vraag ik me sterk af of je nog van die boete af komt. Het is nog maar de vraag of het je dan wel lukt om op tijd de bezwaar-aangifte in te dienen, wellicht heb je hier ook externe hulp voor nodig. à 75,- per uur, als ik het goed lees.
Je hebt gelijk. Het is een hels karwij om bij ieder factuurtje de juiste bij/afschrijving te zoeken, en dit ook nog eens voor elk los bonnetje te doen. Ik heb het hier niet over een factuurtje of 20, neen, eerder een factuurtje of 500 en een pak bonnetjes van zo'n 200 stuks. Hier ben ik minstens 3 volledige dagen mee bezig, schat ik zo in. Dat gaat ten koste van mijn klanten die vertrouwen in me hebben.

 

Voor een investering van 6 x 75,- ofwel 450,- ben je wellicht in één keer van het gezeik af, voorkom je hopelijk de 226,- boete en kun je tijd vrijmaken voor een gesprek met je boekhouder waarin je de samenwerking evalueert.

 

De gok die je nu neemt is dat je jezelf 450,- euro (die overigens aftrekbaar zijn, maar soit) kan besparen door 226,- (niet aftrekbare) boete op de koop toe te nemen en tijd (die je niet hebt) te investeren in een bezwaarschrift.

 

Dit zie je heel goed in. Het wordt een kwestie van kiezen. De keuze is bijzonder lastig. Ik heb zelf veel fout gedaan, maar ik baal ervan dat ik nu opeens voor een verrassing komt te staan, omdat ik er vanuit ging dat ik 2 jaar uitstel had. Het ergste is: er is mij hier nooit wat over verteld van: "hallo je spreekt met [naam boekhouder], ik wil je er even op attenderen dat wij geen uitstel voor jou konden aanvragen, omdat je dit zelf reeds hebt gedaan, waardoor jouw uitstel is overruled"

 

Ik begin me overigens te realiseren dat hij wellicht al als eerste het uistel van 2 jaar had aangevraagd, en dat ik mijn uistel van 1 jaar daarna nog is doorgevoerd/overruled. De vraag is dan, waarom heeft hij destijds al uitstel aangevraagd. Goed, dan mag je (vind ik) alsnog je klant op de hoogte stellen van het feit dat er 1 jaar is aangevraagd en die datum niet meer anagepast kan worden.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Als je ieder kwartaal een schoenendoos met een stapel bonnen en facturen bij de boekhouder naar binnen schuift dan vraag je ook om problemen

 

Lol. Dit heb ik zelf nooit gedaan, maar tijdens het eerste gesprek (intake) vertelde hij mij al dat zijn klanten werkelijk met vuilniszakken vol facturen en bonnen aan kwamen zetten - en dat hij dat best vond - alleen daar wel een aantal extra uren voor in rekening brengt.

 

3-6 maanden later waren er opeens 3 administrateurs minder. Klanten weggelopen?

Link naar reactie
  • 0
Voor een investering van 6 x 75,- ofwel 450,- ben je wellicht in één keer van het gezeik af, voorkom je hopelijk de 226,- boete en kun je tijd vrijmaken voor een gesprek met je boekhouder waarin je de samenwerking evalueert.

Overigens, nog even iets tussendoor: 450 euro aan kosten maken is niet realistisch in mijn situatie. Ik zit lichtelijk in de problemen, daar het mij mijn bedrijf qua inkomsten nog niet financieel helemaal lekker loopt, zeg maar. dus 450 euro aan kosten maken, is alleen nog maar verder in de put "geraken" (zoals de belgen dat zo mooi zeggen)

 

De gok die je nu neemt is dat je jezelf 450,- euro (die overigens aftrekbaar zijn, maar soit) kan besparen door 226,- (niet aftrekbare) boete op de koop toe te nemen en tijd (die je niet hebt) te investeren in een bezwaarschrift.

Mijn jaaromzet over 2012 is dermate laag dat ik sowieso op 0 uitkom of verlies ga draaien. Denk aan 1000 euro winst tot 3000 euro verlies. Nou, als ik verlies draai, maakt het dan nog wat ui dat die 450 euro aftrekbaar zijn, voel ik dit echt in mijn portemonnee (op een positieve manier)?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat ik gewoon maar ga beginnen morgen, dag en nacht doorwerken, flink doorbijten, en de boete van 226 euro accepteer. Dat is het enige wat me verder brengt. Ik maak dan inderdaad bezwaar tegen de eventuele schatting die eraan komt en volg daarbij dus het advies van Joost op. Ik zal er morgenochtend (misschien nu direct als het even kan) maar aan beginnen. Op deze manier kan ik het probleem het snelst aanpakken en oplossen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mis in dit hele verhaal is een eenvoudige computer met een eenvoudig boekhoudprogramma. Hiermee kun je elk bonnetje direct inboeken zodra het binnenkomt en daarna opbergen in een map. De boekhouder krijgt de uitgedraaide jaaroverzichten en eens per drie maanden de btw gegevens.

Einde van het jaar allle overzichten naar de boekhouder brengen met kopie begin en eindejaar bankafschrift.

Hij heeft dan geen inklopwerk en jij hebt overzicht wat je allemaal aan het doen bent.

Ik zou me niet verbazen dat je dan heel snel inzicht krijgt in die werkzaamheden in jouw bedrijf die niet renderen. Die kun je afstoten en andere werkzaamheden die wel renderen kun je uitbreiden. Je houdt dan ook nog tijd over om eens lekker achterover te gaan zitten en genieten van hoe je bedrijf loopt.

Link naar reactie
  • 0

Je zegt dat je 3 volle dagen nodig hebt voor 200 bonnetjes... Als ik ff snel reken en ik maak van jouw volle dag slecht 12 uur dan zou je dik 10 minuten per bonnetje bezig zijn?

 

Je kan het dan ook anders zien, als dit zoveel werk is (wat je zelf dus kan doen) bespaar je je dus ook weer 36 uur aan boekhouderkosten uit.... Dus nogmaals; suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik vind dit toch een beetje een moeilijk verhaal. Je weet schijnbaar wel aardig hoe het gaat met de onderneming, maar de administratie is een zooitje. Hoe weet je dan hoe het gaat?

 

En als al die facturen en bonnetjes een zooitje zijn, hoe kan het dan dat er al heel wat keren omzetbelasting-aangifte is gedaan? Of zijn dat allemaal inschattingen geweest? Uiteraard vraagt de aangifte IB wel wat meer inzicht, maar een helder overzicht van welke facturen/bonnen er allemaal in en uit zijn gegaan heb je voor beide aangiftes toch echt nodig.

Link naar reactie
  • 0

Het gaat over belastingjaar 2011? Dan is er toch nog tijd genoeg als er uitstel is aangevraagd?

Als je het zo druk hebt met klanten zodat je geen tijd kan vrijmaken voor de boekhouding, waarom gaat het dan zo slecht met je bedrijf?

Zelf ben je 3 volle dagen bezig, de boekhouder 4-6 uur, dan doe je zelf blijkbaar iets niet goed of je hebt een hele snelle boekhouder.

De boekhouder heeft wel de kwartaalaangiftes gedaan? Had hij toen de bankafschriften en bonnetjes niet nodig? Op welke cijfers heeft hij de kwartaalaangiften dan gebaseerd? Als dat alleen op de facturen is dan kun je dus ook nog een flinke correctie verwachten op elk kwartaal.

Al met al een zeer warrig verhaal.

Link naar reactie
  • 0

Aansluitend op bovenstaande reacties: Is er niemand in je omgeving die jou even kan helpen met die bonnen? Scheelt je misschien weer wat stress. Ongeacht dat uitstel of niet, is het niet bepaald een slecht idee om eens onder druk je administratie op orde te krijgen. Op deze manier loopt het namelijk alleen maar op, en heb je over een paar maanden nog meer bonnen. Wie zegt dat jij dan wel tijd hebt om ze in te voeren?

Link naar reactie
  • 0

Als het om de uitstel gaat van 2011, heb ik het vermoeden dat jij geen uitstel van 1 jaar gekregen hebt maar tot september 2012. Dan komen nu de aanmaningen binnen. Verder het nog bruiner vermoeden dat jouw vraag om uitstel in het systeem van de BD is blijven staan naast dat wat de boekhouder voor uitstel gepleegd heeft.

 

Je zou de BD moeten vragen of dat niet de kwestie is en je alsnog met het (langere) uitstel van de Boekhouder rekening mag houden.

 

(berust echter alleen op speculatie van mij)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.