• 0

Reiswebsite - Vernieuwd!

Omschrijving van je concept:

Het concept van de website is eenvoudig; het delen van reisinformatie.

 

De link naar de website is http://bit.ly/UmW38g

(Graag wil ik jullie verzoeken niet de naam van de website of directe links te plaatsen naar de website, alvast bedankt)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Recentelijk hebben wij de website in een nieuw jasje gestoken, hierdoor ziet het er allemaal wat frisser en moderner uit. Daarnaast zijn we druk bezig met het schrijven van teksten (zowel intern als uitbesteed).

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De vraag is niet echt van toepassing (of ik moet hem verkeerd begrijpen)

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn meerdere reiswebsites met ervaringen over bezienswaardigheden. Wij proberen ons te onderscheiden door unieke teksten die op een leuke manier geschreven zijn.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wellicht zijn er een aantal foutjes ingeslopen met het maken van de website. Daarnaast zijn er misschien nog leuke suggesties om de website verder uit te breiden.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het eerste wat me opviel is de lange laadtijd van de site bij mij.

 

Let even op de spelling van plaatsen, San Francisco staat verkeerd. Op diezelfde pagina is 1 van de plaatjes niet goed. Het plaatje is over tekst heengeschoven en is niet in lijn met de andere plaatjes.

 

Ik snap niet wat er bedoeld wordt met de "Ook in..." kolom rechts? Ah ik zie nu dat dat wel werkt als er meerdere beschrijvingen zijn van 1 locatie.

 

Ik vind de layout verder overwegend duidelijk hoewel de traagheid van de site mij weerhoudt om langdurig op de site te blijven.

 

Succes!

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben voorstander voor niche informatie… zeker voor uitgaan, uiteten en reizen! Maar ik vraag mij af wat jouw niche zal zijn…. Het geheime adresje dat leuke pleintje die rare gewoonte mis ik een beetje….

 

Als je een algemene grote speller wil zijn… wens ik je heel veel succes…

(ooit nog eens meegedaan met de beoogd tegenhanger van tripadvisor… en nog -met de nadruk op nog- partner in wat italie sites en een europa lekker eten site)

 

Overigens hier ook geen probleem met het laden van de site!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- in je banner worden de letters aan de onderkant van de tweede tekstregel afgekapt (zie bijvoorbeeld de letter "g"); verder oogt het onlogisch dat je middenin een zin stopt terwijl er nog ruimte genoeg over is, bijvoorbeeld als ik lees "Dit plein ligt in de Spaanse hoofdstad en is erg" komt dat een beetje vreemd over; zet er dan in ieder geval puntjes (...) achter

 

- je schrijfstijl vind ik niet altijd prettig, soms heb ik het gevoel dat ik een telegram. aan het lezen. ben. Het mag van mij wat vloeiender, zodat ik door je tekst meegenomen wordt naar de plek waar die over gaat; probeer ook je zinnen zo te formuleren, dat bepaalde woorden niet te snel na elkaar terugkomen

 

- hier en daar zie ik taalfouten, dat zal niet iedereen storen, maar toch; bijvoorbeeld "Gepubliseerd Gepubliceerd op ...", "De stad is oorspronkelijke oorspronkelijk opgebouwd ..." en "dan dat je een drankje besteld bestelt ..."; naar aanleiding van de opmerking van robbert zeg je dat je San Francisco hebt aangepast, maar onder je banner en in de tekst staat het nog steeds fout ...

 

- de datums staan nog in het Engels

 

- je gebruikt "u" en "jij" door elkaar, maak dat consistent

 

- als ik je zoekfunctie gebruik voor "Berlijn" kom ik bij het Hard Rock Cafe in New York uit, omdat daar in de tekst genoemd wordt dat er ook een Hard Rock Cafe in Berlijn is; technisch werkt de zoekfunctie dus correct, maar hij doet niet wat ik verwacht

 

- waarom krijg ik een plaatje van Afrika als ik de menu-keuze Oceanië selecteer?

 

- net als veel collega-website-eigenaren heb jij een reactieformulier met het voor mij onduidelijke veld "Site"; wat wil je dat ik hier invul?

 

- als ik in dat reactieformulier een uitgebreide reactie intik, en per ongeluk vergeet om mijn naam of mijn e-mailadres in te vullen, krijg ik een foutmelding en wis jij mijn hele tekst; die ga ik dan echt niet nog een keer intikken

 

- je contact- en reistip formulier toont alleen een lege plek waar dat formulier zou moeten staan

 

- ik heb overigens wel last van vertraging bij het laden van de pagina's

Link naar reactie
  • 0

Dit initiatief is in de huidige vorm zo breed en algemeen, dat de informatie oppervlakking blijft en weinig interactiviteit biedt. Ik zie er het nut niet zo van in... unieke teksten lijken hier doel te zijn, of mis ik jullie ondernemersdoelstelling? Wat is jullie doelgroep?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor alle reacties.

 

- De tip voor een video er aan toe te voegen hadden we nog niet aan gedacht, bedankt hiervoor.

- Het verdienmodel is in de huidige vorm de reclame die op de website staat; in de toekomst is het de bedoeling door middel van affiliate meer omzet te genereren. Bv. pagina over de eiffeltoren -> "Hotel boeken in Parijs" en daaronder de beschikbare hotels (hier zijn we op dit moment druk mee bezig).

 

---

- Zoals meerdere (terecht) opmerken is de site een zeer globale site (geen niche). Bij de meeste bezienswaardigheden is een vrij algemene tekst geschreven, dit dient nog aangepast te worden met meer specifieke informatie. Bij een aantal artikelen is dit al gebeurd (vb. vrijheidsbeeld).

 

--

- Goede tip omtrent de excerpt; daar hadden we nog niet nagekeken -> komt op het todo lijstje te staan

 

- We gaan de artikelen nog eens goed onder de loep nemen en dan met name letten op de schrijfstijl

 

- Spelfouten; hier moeten we ook zeker nog eens op gaan letten

 

- Datums moeten nog aangepast worden

 

- u & jij; ik wist dat die ging komen ;) moet naar gekeken worden

 

- Hmm, wat betreft de zoekfunctie heeft u gelijk, dat is inderdaad niet het verwachte resultaat van de gebruiker; komt ook op het lijstje

 

- Het bericht (dat er nog geen berichten zijn) is geplaatst in meerdere categorieën. Ik begrijp wel dat het verwarring oplevert -> eens naar kijken

 

- De term site bij het zoekformulier is eigenlijk geen aandacht aan besteed; komt op het lijstje

 

- Reactieformulier komt ook op het lijstje

 

- De laadtijd wordt ook nog een onder de loep genomen

 

Bedankt John voor je uitgebreide feedback

 

--

- Unieke teksten is niet het doel op zich. Het doel is het bieden van kwalitatief goede teksten over een bezienswaardigheid. Dus dat je voordat je er heen gaat goede tips hebt over de bezienswaardigheid. Bijvoorbeeld vooraf reserveren, het binnendoor weggetje etc. Zoals hierboven al is gemeld is het de bedoeling dat dit duidelijk naar voren komt bij alle artikelen, dit is nu nog niet het geval. Hier moet nog hard aan gewerkt worden.

 

- De doelgroep zijn reizigers die graag goed voorbereid op vakantie gaan. Zelf ga ik voordat ik op reis ga altijd eerst op internet op zoek naar goede tips. Bijvoorbeeld of er plaatsen zijn die je zeker moet bezoeken of je ergens korting kan krijgen (jup, een echte Nederlander) etc. Deze informatie is niet altijd voor alle locaties beschikbaar. Vanuit die gedachten is de website opgericht. Om de website te vullen hebben we een tekstschrijver ingehuurd die de algemene teksten schrijft.

 

--

Nogmaals bedankt voor alle reacties, het wordt enorm gewaardeerd.

 

Mvg,

Ingrid

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.