• 0

Wat vinden jullie van mijn webwinkel

Omschrijving van je concept:

sinds 2008 een webshop met sieraden en accessoires.

 

combinatie van 'unieke(re) internationale' merken i.c.m. bekende merken om traffic te genereren

 

na opening van fysieke winkel in april dit jaar ook een beperkt assortiment dameskleding online gezet zodat potentiele klanten het kledingassortiment kunnen bekijken.

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

site is zo veel mogelijk continue in ontwikkeling in ontwerp en functionaliteit

 

seo heeft de aandacht

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

uitgebreid assortiment sieraden en accessoires aanbieden waarbij voor ieder wat wils te verkrijgen is

 

combinatie van trendgevoelige met tijdloze sieraden

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

door het aanbieden van onder meer bijzondere merken die nog niet op iedere straathoek verkrijgbaar zijn

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

feedback op look & feel website

 

tips over functionaliteit en bestelprocedure

 

tips over integratie bestaan winkel

 

daarnaast zijn alle overige opkomende opmerkingen ook welkom

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een aantal opmerkingen in willekeurige volgorde:

 

Allereerst valt me op dat je site behoorlijk traag laadt. Geen idee hoe dat komt, maar het stoort me wel bij het navigeren en ik kan me voorstellen dat het voor een aantal bezoekers een reden is om af te haken.

 

Je hebt wat gespeeld met verschillende lettertypen en wat mij betreft ben je daar te enthousiast mee geweest. Het oogt voor mij hier en daar rommelig en onrustig.

 

De vijf bolletjes die de voortgang van je banner tonen zijn niet altijd zichtbaar tegen de achtergrond. Bij banner 5 gaan ze ook door de tekst heen, dat ziet er slordig uit.

 

Onder de banner zie ik twee keer "Bekijk de collectie". Het zullen wel verschillende collecties zijn, maar hoe kan ik dat zien? De tekst in het linker plaatje is niet echt duidelijk en in het rechter plaatje krijg ik ook geen aanwijzing.

 

Verder naar onderen zie ik steeds hetzelfde plaatje met armbanden in verschillende kleuren. In de bovenste twee armbanden zie ik een reflectie (van een flitser?). De plaatjes zijn ook niet scherp (als je ze vergroot wordt dat wel erg duidelijk). Dat helpt niet echt voor de uitstraling die ik bij "juwelen" verwacht. De volgorde van de kleuren op de plaatjes klopt niet met de volgorde waarin de plaatjes worden getoond en de tekst op de plaatjes zal niet iedereen goed kunnen lezen.

 

Je laat op het plaatje van deze armband maar een stukje van de armband zien, op basis daarvan kan ik niet beslissen of ik hem wil kopen. Hoe ziet die "RVS gesp" eruit? En je hebt het over een "pendant" die er niet bij zit, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom die er wél bij zou moeten zitten.

 

Je bestelformulier is slordig, de lijntjes van de vakjes lopen soms door de tekst heen. Zeker als ik het vakje voor het registreren uit zet wordt het bovenin onoverzichtelijk. Onderaan staat 2 keer "verzend registratie". Verwarrend, want de eerste is niet klikbaar. Ook vind ik het onduidelijk dat wanneer ik heb aangegeven me niet te willen registreren ik toch op "verzend registratie" moet klikken.

 

En steeds komt die cookie-melding terug. Hoe kan ik die wegkrijgen?

 

Ik lees niets in je voorwaarden over het retourneringsrecht (Wet Koop op Afstand). Wat is wel lees is dat jij niet verantwoordelijk bent voor een correcte verzending van mijn bestelling. Dat is wettelijk niet toegestaan. Jij bent daar als verkoper altijd verantwoordelijk voor.

 

Tot zover, nu eerst even eten.

Link naar reactie
  • 0

Zuiver een gevoel: als ik op je startpagina land krijg ik een koel gevoel, geen gevoel wat bij sieraden hoort.

Wat hierboven reeds gezegd is ivm verzendingsrisico slaat spijkers met koppen.

Ik zou meer artikelen per pagina zetten. Ik bekeek een pagina en kreeg Resultaten 1 - 15 van 23

Mensen scrollen liever even verder ipv dat ze een andere pagina moeten aanklikken om de overige 8 producten te bekijken.

Dit zal je verkoop bevorderen, dit was toch na testen bij mij het geval.

Good luck

Link naar reactie
  • 0

wat mij trouwens ook nog te binnen schiet is dat ik graag duidelijker op de website wil aangeven dat wij ook een winkel hebben. deze info staat nu onder het menu item ' over djuwelz' maar wellicht is dat veels te onduidelijk

 

hebben jullie hier goed ideeën of tips voor?

 

 

Link naar reactie
  • 0

de merken zitten op adviesprijzen. als je daarmee gaan rommelen kun je de relatie met de leverancier weer verpesten natuurlijk

 

we zijn nu aan het testen met gratis verzendkosten (briefpost). die maken natuurlijk het verschil als iedereen adviesprijzen hanteert

Link naar reactie
  • 0

Normaal reageer ik nooit op dit soort vragen maar nu ik zelf met een webshop bezig ben heb ik toch even gekeken. Gebruik Google als browser en hierin werkt de site bij mij heel slecht. Koekiebericht weggeklikt maar komt regelmatig weer terug als ik naar een andere pagina ga. :-\ En inderdaad laden duurt lang. En je verhaal over verzenden schept ook al geen vertrouwen. Je legt het risico gewoon bij de klant.

 

Oja, Techniek en Design zijn anderen veel beter in staat om advies te geven, maar als consument zou ik niet gauw voor jouw webshop kiezen om te bestellen.

 

Als ik de reacties terug lees vraag ik me af of je al iets met de adviezen van John gedaan hebt. Wil je in de feestmaanden nog scoren dan zal je toch snel aan de bak moeten. ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een saaie en nietszeggende webshop. Zo een die je op elke hoek van het internet vindt. Je assortiment kan dat gevoel helaas ook niet verhelpen. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de inrichting van je stenen winkel, en in hoeverre jouw layout die winkel weerspiegelt. Nog een paar practische opmerkingen:

 

- Sommige afbeeldingen (zoals het hard roze vlak en je betaalmethoden) zijn van extreem lage kwaliteit. Dit doet enorm af aan je uitstraling en is tegenwoordig echt onnodig.

- Er zit totaal geen coherentie in je productfoto's. De een zit in een doosje, de ander op een witte achtergrond, weer een ander op een andere achtergrond. Het zorgt er voor dat ik niet rustig naar de producten kan kijken en dus misschien iets oversla wat ik wel zou willen kopen. Bij 'Zilver & Rose' heb je dat bijvoorbeeld wel, en daar shopt het een stuk fijner!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even gekeken en op zich spreekt de site me wel aan. Ik zou niet voor het roze hebben gekozen op de homepage maar dat is denk ik een kwestie van smaak.

 

Waar ik altijd bij afhaak is registeren en inloggen. Ik heb een voorkeur voor eenmalig gegevens opgeven, afrekenen en klaar.

Dit tenzij ik heel vaak, maandelijks, iets bestel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.