• 0

Geen geld voor DGA salaris, geld (uit winst) wordt geinvesteerd

Ik will een (kleine) BV starten. Ongeveer 2/5 parttime.

Verwacht een winst van 20k in 1ste jaar, maar het geld wordt direct geinvesteerd (huurmiddelen worden gekochte middelen).

 

De fiscus eist dat ik een DGA salaris uitbetaal. Hoe gaat dit?

 

Komt er op de balans een post 'nog te betalen salaris' . Of zijn er mogelijkheden voor vrijstelling DGA-salaris?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik will een (kleine) BV starten. Ongeveer 2/5 parttime.

Verwacht een winst van 20k in 1ste jaar, maar het geld wordt direct geinvesteerd (huurmiddelen worden gekochte middelen).

 

De fiscus eist dat ik een DGA salaris uitbetaal. Hoe gaat dit?

 

Komt er op de balans een post 'nog te betalen salaris' . Of zijn er mogelijkheden voor vrijstelling DGA-salaris?

 

Hoi Freddy uit Spike. Bijzondere keuze om part-time een BV te starten. Waarom niet een eenmanszaak?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0
Komt er op de balans een post 'nog te betalen salaris' .

 

Dat kan, je bent niet verplicht jezelf het netto salaris direct uit te betalen, dan krijg je een vordering op de BV, die overigens meestal via een rekening courant DGA verloopt, scheelt een hoop balansposten.

...maar je bent wel verplicht om loonheffing af te dragen, dit kun je niet uitstellen.

 

Of zijn er mogelijkheden voor vrijstelling DGA-salaris?

Die zijn er, als er geen winst gemaakt wordt. Jij maakt wel winst, geen mogelijkheid voor vrijstelling daarom. Dat je de liquiditenten nodig hebt voor andere dingen is daarbij niet relevant. De investeringen leveren wel een kostenpost afschrijving op, dus dat verlaagt wel je winst. Wellicht zijn er zelfs nog mogelijkheden om meer (willekeurig) af te schrijven.

 

Al met al zou ik toch eens een afspraak maken met een goede boekhouder. Wellicht is het ook helemaal niet nodig om te starten als BV

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.