• 0

Eenmalige hulp bij suppletieformulier omzetbelasting

Beste mensen

 

Ik moet volgens de belastingdienst een suppletieformulier invullen omdat ik de KOR te hoog had berekend voglens hen.

Omlang verhaal kort te maken, 5 hele uren verder, 3 telefoontjes met de schrijver van de brief, en 3 telefoontjes met de belasingtelefoon. Nog steeds lukt het niet. Als ik de juiste bedragen invul komen er allemaal berekeningen uit die totaal niet kloppen. Echte formulieren hebben ze niet bij de Belastingdienst dus het moet toch digtitaal.

Ik moet dit om boetes te voorkomen binnen 5 dagen klaar hebben.

Wie kan me hier zsm mee helpen, tegen betaling is prima.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Peter,

Het gaat om omzetbelasting 2011, ik krijg vi abrief te horen dat ik de KOR op 1084 had moeten zetten en niet p 1345. en da ik daarvoor een suppletieform moet invullen. het verschil van 261 bijbetalen gaat dus niet via dit form. Er komen heel grote bedragen uit die totaal niet kloppen. Ik weet niet wat ik verkeerd doe. Als ik het niet invul wacht me een boete volgens hen.

Vandaar de vraag.

Link naar reactie
  • 1

Dag Annah

 

Maak het jezelf gewoon makkelijk.

 

Stuur de fiscus een brief waarin je schrijft:

 

Ik, Annah, BTW-nummer ....... , heb over 2011 een te hoge KOR toegepast. Ik heb € 1.345 benut terwijl ik recht had op € 1.084. Wilt u mij een navorderingsaanslag zonder boete opleggen voor het verschil ad € 261?

 

Dan heb je netjes alles gemeld en kan de fiscus dit afhandelen voor je.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

je ziet, ik doe dit nooit :-[ maar ik ben nog niet uitgezwetst ;)

 

Andere praktische oplossing:

 

Vul de PDF van de fiscus alleen in bij vraag 5d (naast je gegevens uiteraard).

Geef in dat veld als bedrag op -261. Dan volgt inderdaad onderaan dat je 261 moet betalen.

 

Insturen en klaar. De fiscus wist al dat je 261 te veel KOR genoten had. Dat bevestig je hiermee. Probleem volgens mij opgelost :)

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

ehm, joost, tis niet jou avond geloof ik..

 

Op het suppletieformulier staat juist nadrukkelijk aangegeven dat je het volledig in moet vullen

 

Welke gegevens vult u in?

Vul de bedragen in die u had moeten aangeven. Geef dus niet het

verschil aan tussen de bedragen die u al hebt aangegeven en de bedragen

die u had moeten aangeven.

 

Voor Annah ook nog even de toelichting bij de suppletie als invul hulp. want als aangifte doen lukt dan moet dit suppletie formulier ook lukken :).

Link naar reactie
  • 0

Hoi Roel

 

Daar was ik me van bewust (zo erg is mijn avond niet ;) ) maar (Marjan stelt dat terecht) de fiscus is nogal dol op het invoeren van eigen procedures terwijl de plicht van Annah is dat ze (tijdig) verschillen in de BTW afdracht aangeeft.

 

Als ze de suppletie invult zoals ik suggereer en daar een kopie van de brief bijvoegt die ze ontvangen heeft, dan lijkt met mij toch sterk als de fiscus daarover nog lastig gaat doen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Heel veel dank voor alle tips. Ik ga , mochten er weer rare bedragen uitkomen die niet kloppen het met een brief doen. Een andere optie is er ook niet;-) Na 6 telefoontjes heb ik overigens 4 tegenstrijdige antwoorden gekregen dus aan de BD heb ik niets. Fijn dat dit forum er is!

Link naar reactie
  • 0

Belastingdienst is hier in Nederland erg behulpzaam (naar mijn mening) als ik jou was... zal ik een keurig brief maken evt met een print van het formulier.

 

Dan langsgaan en om 'hulp' vragen... ik weet bijna zeker dat de meneer of mevrouw je verder gaat helpen al-dan-niet door intern een telefoontje te plegen...

 

suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.