• 0

invloed van metatag op PR

Ik heb een artikel geschreven waar best leuk naar wordt verwezen. Volgens de tool SEOquake had deze een PR van 3. Ondertussen heb ik mijn Google+ pagina gemaakt en het auteurschap gekoppeld aan onze site. Daardoor werd ook mijn foto weergegeven bij de zoekresultaten.

 

Ter verbetering van de metadata (dacht ik), heb ik het type in Wordpress (middels de plugin SEO Ulitmate) gewijzigd van 'Article' naar 'Blog'. Men kan immers reageren op het artikel. Niet kort daarna daalde de rating (PR) van 3 naar 2 en nu wordt ook mijn foto niet meer weergeven... Nu weet ik wel dat PR niet alles zegt, maar ik zie dat wel terug in de bezoekersaantallen.

 

 

Mijn vragen:

1) Weet iemand welke type je moet aanwijzen en wanneer, Article, Blog, Web, etcetera? Ik heb al even gekeken naar de definities op types webpagina's, maar kom er niet helemaal uit. Bijvoorbeeld biedt mijn bedrijf diensten aan, mag of moet je dan bij de betreffende pagina's 'product' of 'webpage' typeren in Wordpress?

2) Moet ik het type weer terugzetten naar Article om de PR (en foto) terug te krijgen (bijvoorbeeld omdat dit meer gepast is)?

3) Bij welke vereisten wordt de foto van de auteur ook in de zoekresultaten worden getoond (na koppeling via Google+), zoals een minimale PR van 3?

 

Desgewenst | op verzoek voeg ik plaatjes bij van de zoekresultaten (waarin de foto wordt getoond).

 

 

[Mod edit: links naar artikel en eigen site verwijderd]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inmiddels zie ik in de Google+ profielfoto weer terugkomen bij de zoekresultaten, ondanks dat de PR op 2 is blijven staan. :)

 

Echter dan resteren mijn vragen nog wel, dus als iemand daar een ervaringen of ideeën over heeft?

Ik ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0

Geen antwoord op je vraag maar een wedervraag:

Waarom is die PR zo van belang voor je?

Afgezien van sommige adverteerders is het voor de meeste bedrijven niet van belang wat je PR is. Je positie in Google is meer van belang en daar zie je nogal eens dat een lagere PR beter scoort dan een hogere PR staat. PR lijkt dus los te staan van de ranking in Google.

 

Maar als ik jou topic lees lijk je er wel belang aan te hechten. Waarom?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 1

De zichtbare pagerank wordt iedere drie maanden ververst, voor het laatst in november. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de lagere pagerank een gevolg is van het aanpassen van metatags. Google waardeert verse content relatief hoog, dus het kan gebeuren dat het artikel dat je hebt geschreven direct na publicatie een PR 3 kreeg en vervolgens is gedaald naar PR 2. Je kunt je beter richten op het creëren van nieuwe content dan je ongerust maken over de PR van een bepaalde pagina.

Link naar reactie
  • 0

 

Maar als ik jou topic lees lijk je er wel belang aan te hechten. Waarom?

 

Dank voor de belangstelling.

Antwoord: Omdat ik een aanzienlijk groter aantal bezoekersaantal zie dat door Google (e.a. zoekmachines) wordt gegenereerd wanneer er een hogere (Google) pagerank is toegekend. Ik weet dat er discussie over is, maar ik heb dit dus gemeten: een hogere PR levert meer bezoekers.

 

Daarnaast wil ik mijn bezoekers optimaal bedienen, door de juiste categorieën e.d. te plaatsen, zodat ze alleen komen wanneer het nuttig is.

 

De volgorde in de zoekresultaten is i.d.d. niet geheel afhankelijk van PR, omdat PR niet het enige is waar Google naar kijkt. Ook bijvoorbeeld de relevantie van de rest van de pagina en waarschijnlijk het 'zoekverleden' van degene die Google gebruikt ook. Maar het zoekalgoritme is geheim, dus het blijft gissen (of de resultaten meten).

Link naar reactie
  • 0

De zichtbare pagerank wordt iedere drie maanden ververst, voor het laatst in november. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de lagere pagerank een gevolg is van het aanpassen van metatags. Google waardeert verse content relatief hoog, dus het kan gebeuren dat het artikel dat je hebt geschreven direct na publicatie een PR 3 kreeg en vervolgens is gedaald naar PR 2.

Dank voor de reactie.

Ik ben bekend met de verversing door Google.

Ook mij valt me op dat verse / nieuwe content i.d.d. hoog wordt gewaardeerd. Misschien is dat het.

Maar hiermee blijven mijn drie vragen onbeantwoord.

 

Je kunt je beter richten op het creëren van nieuwe content dan je ongerust maken over de PR van een bepaalde pagina.

Terecht merk je dit op. We zorgen heel frequent voor nieuwe, unieke content. Daarom zou het jammer zijn als ik het verkeerd aanbied aan de zoekmachines. Vandaar mijn vragen.

Link naar reactie
  • 0

3) Bij welke vereisten wordt de foto van de auteur ook in de zoekresultaten worden getoond (na koppeling via Google+), zoals een minimale PR van 3?

 

Via Google's Structured Data Testing Tool kun je checken of de configuratie correct is. Dat is echter nog geen garantie dat Google de foto van de auteur bij de zoekresultaten plaatst. Dat beslist Google, als webmaster kun je er alleen voor zorgen dat de code op jouw website correct is.

 

Metatag heeft geen invloed op de PageRank. PR geeft aan in hoeverre Google jouw pagina ziet als autoriteit, een hoge PR kun je bereiken wanneer veel kwalitatief goede websites doorlinken naar jouw site. De eerstvolgende zichtbare PR-update is per februari 2013, maar Google zal jouw site direct belonen wanneer kwalitatief goede websites linken naar de artikels die jij hebt geschreven.

Link naar reactie
  • 0

Dag Ralph,

Dank voor je reactie(s),

Daaruit en uit de opmerking van Maarten maak ik op dat ik me niet erg druk hoef te maken over de vragen.

Wat mij betreft, duidelijk zo.

vr.gr.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.