• 0

video: showreel 2012

Omschrijving van je concept:

Een tijdje geleden heb ik een nieuwe showreel gemaakt om in korte tijd te laten zien wat ik als filmmaker kan.

Omdat ik altijd nieuwsgierig ben en eigenlijk wel even wil peilen wat mensen (die iets verder van mij af staan) er van vinden, leek het mij het een idee om dat hiet op HL te doen.

 

Mijn showreel is hier te bekijken:

http://www.brokxmedia.nl/portfolio/showreel_2012.html

 

Voor wie niet weet wat een showreel is: dat is een (korte) film met fragmenten uit reeds gemaakte projecten, waarmee een filmmaker, cameraman, animator, bedrijf, etc laat zien wat hij/zij kan. In vroeger tijden was dat natuurlijk letterlijk een rol film op een spoel (reel) die je kon laten zien: een showreel.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb tig projecten doorgezocht naar mooie, interessante beelden die ook buiten de oorspronkelijke context nog enigszins overeind blijven.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het gaat hier niet om een concept, maar ik wil een overzicht geven op wat ik kan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is in ieder geval een stuk korter en meer up to dat dan mijn vorige showreel uit 2009.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Dit invullen is de feedback sturen.

Het moet juist onbevangen zijn.

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het ziet er goed uit, mooie beelden en goede combinatie met de muziek. Chapeau! Maar mij zegt een showreel nooit zoveel. Voor mij zijn het alleen maar de mooiste plaatjes uit een geheel. Als ik een bedrijfsfilm wil laten maken ben ik juist op zoek naar iemand die mijn verhaal goed kan weergeven. Dan is de opbouw van zo'n film veel belangrijker.

 

Wat me niet zo handig lijkt is dat je jouw showreel bij YouTube hebt gehost. Aan het einde krijg ik namelijk een mooi overzicht van andere producenten van bedrijfsfilms en daarmee laat je dan je concurrentie toe op jouw eigen site. Kun je die optie niet uitzetten? Kijk anders eens naar andere videohosters (Vimeo?) of je daar wel alleen die ene video kunt tonen.

 

De showreel zelf ziet er goed uit!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties!

 

@Ruben:

je hebt gelijk; het zijn mooie plaatsen uit een geheel.

Verder een portfolio induiken is altijd aan te raden als je een specifieke vraag hebt.

Mijn showreel zie ik als een soort uithangbord, waardoor men eventueel verder wil kijken.

 

Bedankt voor de YouTube opmerking!

Tot vorige maand stonden mijn eigen video's bij de gerelateerde video's. (Dat wordt dus weer even tweaken.)

De keuze voor YouTube is trouwens wel een bewuste keuze ivm de interactieve mogelijkheden, zoals ik die aan het eind gebruik.

 

@John:

bedankt voor de opmerking.

Ik neem het mee: in dit geval heb ik blijkbaar het kleurenpalet te veel voorrang gegeven op de universele leesbaarheid.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 1

Ik heb niet heel veel ervaring met filmpjes, heb wel vaak meegewerkt aan de belichitng van dit soort filmpjes.

En ik vond hem heel gaaf, lekker kort, dus ik kijk hem ook helemaal uit.

 

Ik wil niet gaan lopen mieren******, maar ik vond de meneer op de 18de seconde, wel storend, het is nu echt nietszeggend. Heb je wellicht een ander moment uit de opname, want de kleurencombine is wel heel erg mooi.

Link naar reactie
  • 1

Walter,

 

Mooie film, niets op aan te merken. Ik denk dat je inderdaad in 1.19 minuten prima laat zien wat jij allemaal kan. Punt van kritiek is het 'umfeld' van de film zelf. Ik weet niet welke intenties je met deze pagina hebt, maar persoonlijk vind ik dat je teksten en het einde van je film afbreuk doen aan het grote geheel.

 

Teksten:

Voor mijn gevoel probeer je teveel te verklaren wat ik zie. Je film is sterk genoeg om voor zichzelf te spreken. Ik zou de teksten beperken tot:

Titel: Brokx Media Showreel 2012

Tekst: Een selectie uit de bedrijfsfilms, documentaires, commercials en videoproducties die Brokx Media in 2012 heeft gemaakt.

 

En onder de video zou ik een betere call to action plaatsen:

Een pakkende commercial? Het verhaal van uw bedrijf in een prachtige film? Documentaires? Viral campagnes? Brokx Media bedenkt het, maakt het. Samen met u, voor u.

 

Opvallende button: Help mij met mijn film.

 

De call to action is maar een suggestie hoor ;-) Maar gebruik 'm gerust als het je wat lijkt...

 

Einde video:

Je slotscherm bevat alleen maar links naar YouTube?! Je stuurt op deze manier mensen alleen maar weg van je site, van de plaats waar de conversie plaats vindt. Ik zie liever een slotscherm waarin je wel je verwijst naar je YouTube kanaal maar waarin je ook zeker doorlinkt naar je contactpagina en een offertepagina. Op die laatste 2 vindt meestal toch de actie plaats die van een bezoeker een potentiële klant maakt.

 

Tot slot deel ik de kritiek van Ruben. Via YouTube haal je niet alleen je concurrenten binnen maar ook een dosis verwarring. Ik klikte op een ander filmpje en was daarbij even in de overtuiging dat dit ook werk van jou was. Niet dus. Ik zou voor mijn eigen site zeker nadenken over een platform waarbij je zelf de controle houdt op wat er allemaal wordt vertoond.

 

Ondanks het bovenstaand complimenten voor je mooie film.

 

Groet,

iOptimize

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je met umfeld? Ik kan niet precies vinden wat het is.

 

Wikipedia zegt er dit over:

 

Het Umfeld heeft te maken met de ligging van fysieke winkels. De definitie van het Umfeld binnen de retail en merchandise kan omschreven worden als wat er in de omgeving van een winkel te vinden is en wat dit doet met de aantrekkelijkheid van een winkel. Binnen het Umfeld spelen de zaken klantentrekkers, afstoters en foodcourt een belangrijke rol.

 

Persoonlijk vind ik de meeste call to action buttons een verpesting van delayout. Het filmpje is in dit geval al een goede call to action. Als mensen dan nog niet weten wat ze willen, dan denk ik dat dit ook geen opdrachtgevers gaan worden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.