• 0

"verlanglijstje" functionaliteit in webshop nuttig?

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom niet? Je kan er natuurlijk ook verder op 'sturen' bijvoorbeeld te gaan mailen als die producten in een aanbieding komen... ze bij een volgende bezoek extra in de aandacht te zetten... alternatieve te tonen etc

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik heb een jaar of 5 met webshops van doen gehad en in die tijd is er nog nooit iemand geweest die van de verlanglijstjes functionaliteit gebruik heeft gemaakt. Maar als er standaard een verlanglijstje in de software zit (zoals bij Prestashop), kan het verder ook geen kwaad. Het geeft ook wel een een professionele indruk en komt daardoor wellicht je geloofwaardigheid ten goede.

Link naar reactie
  • 0

Zo'n verlanglijstfunctie neemt wel ruimte in beslag en het is weer een knop / stukje informatie dat je als bezoeker zIet en moet begrijpen. Paar knopjes teveel en bezoekers zien niet meer in één oogopslag waar ze moeten klikken (bijvoorbeeld om te bestellen)

 

Een verlanglijst heeft, volgens mij, twee functies:

 

Voor me onthouden, op een korte termijn, wat ik net gezien heb (met name als je producten wilt vergelijken erg handig) Meeste shops lossen dit op met een lijst van laatst bekenen producten. Heb je die nog niet dan zou ik die implementeren.

 

Voor een langere periode onthouden dat ik een product interessant vind. Gebruik ik hoogst zelden bij bijvoorbeeld Bol.com.

Link naar reactie
  • 0

Is het een verlanglijstje dat je alleen zelf kunt zien (cookie, of bijv opgeslagen maar alleen zichtbaar na inloggen), of iets dat je met anderen kunt delen?

 

Het laatste kan zoals gezegd wel nuttig zijn als het cadeaus betreft - net als mensen die lijstjes van gewenste cadeaus achterlaten bij winkels (meer een VS ding denk ik, maar het bestaat).

 

Een verlanglijstje alleen voor jezelf is vrij loze functionaliteit - je kunt het dan net zo goed in je shopping cart gooien, en voordat je bestelt alles eruit mikken dat je toch niet wilt kopen - net zo gemakkelijk.

Link naar reactie
  • 0

Hey Polkadotje,

 

Een verlanglijstje kan wel degelijk zin hebben. Je kan hier namelijk ontzettend veel interessante marketing informatie vandaan halen.

 

1. Het aanpassen van je nieuwsbrief om te personaliseren.

2. Het meten van de tijd dat een artikel in een verlanglijstje is gezet en daadwerkelijk wordt gekocht of verwijderd.

3. Helpt bij het maken van onderscheid tussen hele loyale kopers en minder loyale kopers.

4. Het koppelen van het verlanglijstje aan producten die worden getoond op de webshop.

5. Interessante data om in te graven. Kan je onderscheid vinden tussen bezoekers met en zonder verlanglijstje.

6. Nog veel meer afhankelijk van je doelen, producten, enz., enz.

 

Echter is het verlanglijstje in vele webshops (met name de kleinere) een onderbelicht kindje met als gevolg dat niemand het gebruikt. En ja, als niemand hem gebruikt kan je overwegen om hem te verwijderen.

 

De vraag is 9zoals altijd): Hebben jou bezoekers behoefte aan een verlanglijstje? En waarom wel of niet?

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.