• 0

van huurwebwinkel overstappen naar overgekochte webwinkel

Momenteel heb ik een webshop die ik huur bij shoptrader.nl. Met de back-office heb ik alles perfect kunnen regelen om er een leuke shop van te maken (banner,navigatie,inrichting van de shop e.d.)

Ik ben tevreden daarvan, maar vind dat shoptrader stilaan veel extras per maand beginnen te vragen vorr hun add-ons.

Nu ben ik in de mogelijkheid om een webshop met domeinnaam over te nemen.

Nu komt de vraag van 1 miljoen. Kan ik die over te nemen webshop ook via de back-office volledig herinrichten?

Daarna zou ik deze dan van domeinnaam veranderen naar mijn huidig adres. Hosting gebeurt nu natuurlijk via shoptrader, maar das maar een kleintje om de hosting over te zetten naar bv. one.com.

Graag reactie van de kenners. Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Kan ik die over te nemen webshop ook via de back-office volledig herinrichten?

 

Snelste manier: vraag dit gewoon aan de verkoper ;)

 

Maar bij alle Open-source webwinkelsoftware kun je de gewoon via de back-office je webshop inrichten.

 

veel extras per maand beginnen te vragen vorr hun add-ons

 

Als je eenmaal weet welk programma de verkoper gebruikt kun je eens kijken welke add-ons je nodig hebt en wat deze kosten voor het betreffende programma. Uit eigen ervaring weet ik bijvoorbeeld dat Opencart vrij goedkoop is en Prestashop weer een stuk duurder.

 

Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om zelf een hele nieuwe shop te bouwen met alleen gebruikmaking van de nieuwe domeinnaam. Dan ben je wat vrijer om een goede en eigen keuze te maken wat betreft de software. Later weer overstappen is veel werk (zoals je nu misschien merkt).

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Shoptrader heeft een eigen systeem waar de webshops in draaien, deze zal je zeer waarschijnlijk niet kunnen verhuizen naar een andere provider.

 

Dat hoeft niet helemaal zo te zijn, vaak is het wel mogelijk je catalogus te exporteren in een standaard formaat. Dan hoef je alleen nog de layout en instelling in je nieuwe webshop te doen, en hoef je niet al je producten opnieuw te voeren. Ik hoop voor je dat dat bij shoptrader zo is.

 

Let er ook op of je het beveilingscertificaat overneemt bij je nieuwe shop.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.