• 0

wat valt onder investeringsaftrek?

Als ik een computer (649 euro) koop met beeldscherm (190euro) en ik koop ook nog extra geheugen (90 euro) die ik zelf in de computer plaats wat mag ik dan zien als investeringsaftrek?

 

Mag ik dit zien als een compleet pakket en het totaalbedrag als investeringsaftrek nemen of enkel computer en geheugen omdat dit 1 geheel vormt? Of enkel de computer?

 

Andere vraag is: als ik een softwarepakket aanschaf en er zijn implementatiekosten van 800 euro. Heb ik hier dan ook investeringsaftrek op?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

dag Stopper

 

Vraag is al vaak voorbij gekomen op HL. Een computer met toebehoren mag je als een aanschaf zien voor de investeringsaftrek.

 

Software met eenmalige implementatiekosten lijkt me verdedigbaar als investering (de implementatiekosten). Het zijn kosten voor het gereed maken/in gebruik nemen van een activum en dienen als zodanig met de software samen geactiveerd te worden als investering. Ik neem daarbij wel aan dat de software ook eigendom is en langer meegaat?

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dag Joost,

 

Sorry dan heb ik niet goed gezocht.

Dank voor het antwoord.

 

Er wordt maandelijks een bedrag betaald voor de software (15 euro per maand) en eenmalig de implementatiekosten.

Contract voor de software wordt aangegaan voor 36 maanden.

 

Maakt dat nog iets uit?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.