• 0

GBA en inschrijving BV

Beste Ondernemers,

 

Ik ben Jeroen 27 jaar. Ik heb de afgelopen jaren in het buitenalnd gezeten. Ben nu een aantal maanden terug en heb een goed idee voor een nieuwe ondermening. Ik stuit nu op een groot probleem.

 

Ik ben van plan om op korte termijn een BV op te richten. Ik heb een goed ondernemingsplan en wat geld bij elkaar weten te sparen. Ik heb een klein kantoortje gehuurd via een kennis. Perfect allemaal. Nu wil ik mij gaan inschrijven en heb de aanvraag vanmiidag verzonden naar een notaris. Samen met het huurcontract van het kantoor en het adres waar de BV in geschreven moet staan.

 

Nu kwam ik er achter dat ik dus niet meer ingeschrven sta in het GBA. Ik sta daar bekend als geemigreerd. Wat natuurlijk wel klopt. Het probleem is dat het adres waar ik nu woon ik mij niet in kan schrijven. Ik krijg pas half feb een nieuwe woning waar ik mij ook in kan schrijven. Reuze dom en slordig dus. Ik heb op dit moment geen fam en/of kennisen waar ik mij zo kan inschrijven.

 

Gaat dit een probleem opleveren bij de oprichting van de BV ? Ik las op de site van KVK dat dit bij een eenmanszaak een probleem is maar kan hier niets van terug vinden als het over een BV gaat.

 

Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Ondernemers,

 

Ik ben Jeroen 27 jaar. Ik heb de afgelopen jaren in het buitenalnd gezeten. Ben nu een aantal maanden terug en heb een goed idee voor een nieuwe ondermening. Ik stuit nu op een groot probleem.

 

Ik ben van plan om op korte termijn een BV op te richten. Ik heb een goed ondernemingsplan en wat geld bij elkaar weten te sparen. Ik heb een klein kantoortje gehuurd via een kennis. Perfect allemaal. Nu wil ik mij gaan inschrijven en heb de aanvraag vanmiidag verzonden naar een notaris. Samen met het huurcontract van het kantoor en het adres waar de BV in geschreven moet staan.

 

Nu kwam ik er achter dat ik dus niet meer ingeschrven sta in het GBA. Ik sta daar bekend als geemigreerd. Wat natuurlijk wel klopt. Het probleem is dat het adres waar ik nu woon ik mij niet in kan schrijven. Ik krijg pas half feb een nieuwe woning waar ik mij ook in kan schrijven. Reuze dom en slordig dus. Ik heb op dit moment geen fam en/of kennisen waar ik mij zo kan inschrijven.

 

Gaat dit een probleem opleveren bij de oprichting van de BV ? Ik las op de site van KVK dat dit bij een eenmanszaak een probleem is maar kan hier niets van terug vinden als het over een BV gaat.

 

Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven.

 

Alvast bedankt.

 

 

Ook bij een BV moet je ergens ingeschreven staan. Er speelt meer denk ik waardoor je je niet kan inschrijven bij een ander?

 

Volgens de wet moet je je inschrijven op het adres waar je verblijft.

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Beste Ondernemers,

 

Ik ben Jeroen 27 jaar. Ik heb de afgelopen jaren in het buitenalnd gezeten. Ben nu een aantal maanden terug en heb een goed idee voor een nieuwe ondermening. Ik stuit nu op een groot probleem.

 

Ik ben van plan om op korte termijn een BV op te richten. Ik heb een goed ondernemingsplan en wat geld bij elkaar weten te sparen. Ik heb een klein kantoortje gehuurd via een kennis. Perfect allemaal. Nu wil ik mij gaan inschrijven en heb de aanvraag vanmiidag verzonden naar een notaris. Samen met het huurcontract van het kantoor en het adres waar de BV in geschreven moet staan.

 

Nu kwam ik er achter dat ik dus niet meer ingeschrven sta in het GBA. Ik sta daar bekend als geemigreerd. Wat natuurlijk wel klopt. Het probleem is dat het adres waar ik nu woon ik mij niet in kan schrijven. Ik krijg pas half feb een nieuwe woning waar ik mij ook in kan schrijven. Reuze dom en slordig dus. Ik heb op dit moment geen fam en/of kennisen waar ik mij zo kan inschrijven.

 

Gaat dit een probleem opleveren bij de oprichting van de BV ? Ik las op de site van KVK dat dit bij een eenmanszaak een probleem is maar kan hier niets van terug vinden als het over een BV gaat.

 

Ik hoop dat jullie mij wat meer info kunnen geven.

 

Alvast bedankt.

 

 

Ook bij een BV moet je ergens ingeschreven staan. Er speelt meer denk ik waardoor je je niet kan inschrijven bij een ander?

 

Volgens de wet moet je je inschrijven op het adres waar je verblijft.

 

Danny

 

Er speelt idd meer. Geen ernstige zaken trouwens. Het is vrij simpel. Baantje dat ik had in het buitenland stopte wat sneller en vrij plotseling. Dus hup terug naar Holland. Ik had pas in feb of maart terug willen komen. Vanaf dan heb ik een nieuwe huurwoning. Daar kan ik nu nog niet in.

 

Dus de aanvraag bij de notaris zal worden geweigerd ?

Link naar reactie
  • 0

nee hoor! Jij als Nederlander mag gewoon een BV oprichten Sterker je mag zelfs een adres in een ander Europees land gebruiken als vestigingsadres van je Nederlandse BV zonder dat er ook maar een Nederlands adres is....

 

Update : KvK kletst weer eens onzin, je mag ook een Nederlandse eenmanszaak op een ander Europees adres inschrijven. (ook als hoofdvestiging) dit gaat dan via de KvK Rotterdam

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

nee hoor! Jij als Nederlander mag gewoon een BV oprichten Sterker je mag zelfs een adres in een ander Europees land gebruiken als vestigingsadres van je Nederlandse BV zonder dat er ook maar een Nederlands adres is....

 

Update : KvK kletst weer eens onzin, je mag ook een Nederlandse eenmanszaak op een ander Europees adres inschrijven. (ook als hoofdvestiging) dit gaat dan via de KvK Rotterdam

 

Dat klopt helemaal,maar TS staat helemaal nergens ingeschreven en dat is het probleem.

Link naar reactie
  • 0

nee hoor! Jij als Nederlander mag gewoon een BV oprichten Sterker je mag zelfs een adres in een ander Europees land gebruiken als vestigingsadres van je Nederlandse BV zonder dat er ook maar een Nederlands adres is....

 

Update : KvK kletst weer eens onzin, je mag ook een Nederlandse eenmanszaak op een ander Europees adres inschrijven. (ook als hoofdvestiging) dit gaat dan via de KvK Rotterdam

 

Dat klopt helemaal,maar TS staat helemaal nergens ingeschreven en dat is het probleem.

 

Klopt!

 

Link naar reactie
  • 0

dan nog.... waarom zou dat dan nog niet kunnen? Dan 'krijgen' ze de gegevens uit de GBA 'onbekend'.... dat wil nog niet zeggen dat je geen bedrijf kan oprichten.

 

nou volgens de KVK dus wel. Heb inmiddels een mail terug van de KVK.

Ik citeer '' Beste jeroen, het is niet mogelijk om je zonder GBA inschrijving in te schrijven in het handelsregister.

 

Dat lijkt mij wel heel erg duidleijk.

 

Link naar reactie
  • 0

Heb je ook expliciet gevraagd dat het om een BV ging?

 

Ja. Dat heb ik. Dat was ook mijn vraag aangezien er op de site ( bij de formulieren ) van de kvk alleen iets over GBA staat bij inschrijving eenmanszaak. Bij een BV staat er niets over.

De aanvraag is naar de notaris verzonden. Ik moet het maar even afwachten. Maar de onzekerheid is niets waard.

Link naar reactie
  • 0

Kleine update. Ik krijg zojuist mail van de notaris. Ze vragen om een inschrijf adres of bewijs stukken van waar ik woon. Als ik in het buitenland woonde willen ze daar bewijzen van.

Waarom eigenlijk ?

 

Ik heb een huur contract van het kantoor dat ik ga huren en dat is ook verzonden. Dat lijkt mij toch voldoende?

Link naar reactie
  • 0

Kleine update. Ik krijg zojuist mail van de notaris. Ze vragen om een inschrijf adres of bewijs stukken van waar ik woon. Als ik in het buitenland woonde willen ze daar bewijzen van.

Waarom eigenlijk ?

 

Ik heb een huur contract van het kantoor dat ik ga huren en dat is ook verzonden. Dat lijkt mij toch voldoende?

 

Waarschijnljk een middel om preventief fraude tegen te gaan, zodat bij hoofdelijke aansprakelijkheid de eigenaar getraceerd kan worden of iets dergelijks. Verbaas me er zelf over dat mijn prive adres gewoon op het kvk uittreksel terug te vinden is. Lekker handig voor een incassobureau.

 

In het kort: Om illegale praktijken tegen te gaan maar dermate achterhaald dat mensen die kwaad willen toch wel kwaad kunnen.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ze vragen zelfs om bewijs stukken dat ik in het buitenland ben geweest. God ik wil een bedrijf starten.

Meer niet hoor.

 

je bent wettelijk verplicht een GBA adres te hebben... Dan is het probleem opgelost...

 

Op marktplaats staan genoeg mensen die een gba inschrijving aanbieden...

 

Danny

 

Dat weten we. Maar wat dat nou precies met een bedrijf starten te maken heeft.

Link naar reactie
  • 0

Ze vragen zelfs om bewijs stukken dat ik in het buitenland ben geweest. God ik wil een bedrijf starten.

Meer niet hoor.

 

je bent wettelijk verplicht een GBA adres te hebben... Dan is het probleem opgelost...

 

Op marktplaats staan genoeg mensen die een gba inschrijving aanbieden...

 

Danny

 

Dat weten we. Maar wat dat nou precies met een bedrijf starten te maken heeft.

 

Heel simpel. Je voldoet niet aan de wet om een GBA adres te hebben dus voldoe je niet aan de criteria om een bedrijf op te mogen richten.

 

We kunnen hier waarschijnlijk dagen lang over discussiëren, debatteren en wat dan al niet. De korte versie is dat het is zoals het is en daar hebben we het mee te doen..

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Enig idee hoeveel malafide bedrijven er worden opgericht op adressen van andere ondernemers? Direct het probleem ook...

 

De notaris is overigens verplicht om jouw personalia, waaronder je adresgegevens, in de oprichtingsakte te vermelden. In eerste instantie komen die gegevens uit het GBA... aangezien de notaris daar geen bruikbare gegevens kan vinden, moet jij op een andere manier aantonen dat jij op een ander adres woont.

Gemakshalve verwijs ik je graag naar artikel 40 van de Wet op het notarisambt.

 

Daarnaast wil je niet zomaar 'een onderneming starten', maar een rechtspersoon oprichten. Een vehikel met eigen rechten en plichten.

 

Ik snap je frustratie, maar je zult bij jezelf moeten beginnen.

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.